21.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@IDCarsTV).
V minulom roku sme boli svedkami skutočnej ofenzívy čínskych značiek na európskom trhu. Automobily s logom MG, BAIC alebo BYD lákajú nových zákazníkov najmä atraktívnymi cenami. Hoci objektívne musíme priznať, že čínske SUV vôbec nezaostávajú kvalitou vyhotovenia za tými, ktoré sú u nás už dávno etablované. A keď k tomu pridáme neustále sa rozširujúcu sieť predajcov a takmer okamžitý prístup k náhradným dielom, mnohé nasvedčuje tomu, že v blízkej budúcnosti budeme svedkami revolúcie na automobilovom trhu.
Čínske vozidlá SUV sú čoraz častejším javom
V prvom rade je dôležité uvedomiť si, že čínske autá na európskych cestách už nie sú žiadnou exotikou. Stačí totiž ísť do Španielska alebo Talianska a využiť služby ktorejkoľvek autopožičovne. Áno, stále to budú vozidlá Stellantis alebo VAG, ale čoraz častejšie sa stretávame s výrobkami s nápismi Lynk & Co, MG alebo BYD.
Každopádne nemusíte hľadať ďaleko. Pred dvoma týždňami som tradične navštívil Sardíniu, kde sa konalo šieste kolo majstrovstiev sveta v rallye (WRC). Pomocou jednej z tamojších autopožičovní som si zadovážil MG HS. Rýchlo sa ukázalo, že je to azda najobľúbenejšie SUV, ktoré jazdí na talianskom ostrove.
Omoda a Jaecoo v hlavnom meste
Akoby to nestačilo – organizátor podujatia používal len vozidlá s logom DR. Nenechajte sa zmiasť tým, že ide o taliansku značku automobilov. V skutočnosti ide o vozidlá vyrobené pre miestny trh čínskymi gigantmi BAIC alebo Chery Automobile. K druhému menovanému patria aj značky Omoda a Jaecoo. Zástupcovia čínskych značiek síce neuviedli presné ceny modelov Omoda 5, E5 a Jaecoo 7. Dá sa však očakávať, že ceny týchto čínskych SUV budú oveľa nižšie ako ceny ich európskych, japonských a kórejských konkurentov.
Nielen cena
Dôležité je, že Číňania nemajú v úmysle bojovať v Európe len cenou, ale aj (a možno predovšetkým) celým balíkom „doplnkov“. Spoločnosť Omoda už predstavila rozsiahlu sieť predajcov, ktorá zahŕňa najväčších hráčov na európskom trhu. Okrem toho spoločnosť buduje veľký sklad náhradných dielov. To všetko preto, aby každý diel mohol byť dodaný do každého showroomu alebo dielne už do 24 hodín.
Spracovanie vozidiel Omoda, Jaecoo a materiály, ktoré sa v nich použili a ktoré sú naozaj veľmi kvalitné. O lacných, praskajúcich a tiež lacno zapáchajúcich plastoch nemôže byť ani reči. Ak k tomu pridáme fakt, že Omoda a Jaecoo poskytujú na svoje výrobky 7-ročnú záruku na všetky komponenty, môžeme smelo hovoriť o veľmi dobrej ponuke.
V súčasnosti je najväčším problémom čínskych značiek mentálna bariéra. Pri správnej marketingovej a cenovej politike by sa však mala prelomiť v pomerne krátkom čase. Svedčí o tom úspech vozidiel SUV značky MG, ktoré pomaly zaplavujú európske cesty.
Cieľom je flotila
Je zrejmé, že cieľovým trhom spoločnosti Omoda bude najmä flotilový predaj. V Európe je tento koláč už dávno rozdelený, ale som presvedčený, že pri dobrej ponuke, ktorá tu už de facto je, účtovníci jednotlivých spoločností pomaly nasmerujú svoj pohľad na čínsku konkurenciu. Najmä pri takejto dobre rozvinutej servisnej sieti.
Vozidlo Omoda 5 bude k dispozícii prakticky ako hotové. V prípade individuálne prispôsobených exemplárov sa objednávacia lehota predĺži na tri mesiace, čo je stále veľmi dobrý výsledok. Vozidlá, ktoré sa objavia na europskom trhu, budú pochádzať nielen z tovární v Číne, ale aj z tých, ktoré sa nachádzajú v Španielsku. Omoda sa totiž budú montovať v bývalej továrni Nissan v Barcelone.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Rodinné SUV so spotrebou 2,6 l/100 km. Za takúto bohatú výbavu si u konkurencie poriadne priplatíte
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.