21.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Simpletire).
Prepichnutá pneumatika, najmä na dlhej dovolenkovej ceste, je pre každého vodiča skutočnou nočnou morou. Zvyčajne máme v batožinovom priestore „rezervu„, ale ak sme nikdy predtým nemuseli meniť koleso, môže byť veľmi ťažké urobiť to sami.
Povedané na rovinu: často sa to nezaobíde bez zásahu odborníka. Vďaka balíku povinného zmluvného poistenia s asistenčným programom s náhradným vozidlom a asistenčnou službou pre pneumatiky môžu vodiči využiť služby odborníka, ktorý im pomôže dostať ich vozidlo späť na cesty.
Výmena prepichnutej pneumatiky sa zdá byť pomerne jednoduchá. V praxi sa však situácia môže líšiť. Po prvé, je to stresujúce, najmä ak sa to stane ďaleko od domova a napríklad na rušnej diaľnici. Po druhé, veľa vodičov jazdí na celoročných pneumatikách, čo znamená, že kolesá sa nedemontujú každých šesť mesiacov. Skrutky sa môžu zapiecť, čo v praxi znamená, že ich odskrutkovanie si vyžiada veľa úsilia. A napokon, po tretie, väčšina vodičov zabúda, že aj rezervné koleso musí byť nahustené a musí sa oň starať pri správnom tlaku. Ak to nerobíme pravidelne, skončíme s nepoužiteľnou pneumatikou v kufri. A zistíme to, keď už je neskoro.
Defekt pneumatiky? Je to častejší problém, než si myslíte
Prepichnutie pneumatiky je situácia, ktorá sa môže stať každému vodičovi bez ohľadu na jeho zručnosti alebo skúsenosti. Hoci sa zdá, že ide o zriedkavú udalosť, v skutočnosti je to jedna z najčastejších porúch na cestách. Príčiny môžu byť veľmi rôzne, následky si vyžadujú rýchly zásah – inak nebudete jazdiť ďalej. A hoci pravidelná údržba, kontrola stavu pneumatík, kontrola tlaku a dezénu a opatrná jazda jednoznačne znižujú riziko prepichnutia – úplne ho eliminovať nemožno.
Najčastejšími príčinami prepichnutia pneumatík sú ostré úlomky ciest, ako sú klince, sklo alebo kamene, nesprávny tlak v pneumatikách, či už príliš nízky alebo príliš vysoký (zvyšuje riziko prepichnutia), a zlý stav (opotrebenie). Je potrebné poznamenať, že nie vždy dôjde k náhlemu prasknutiu gumy, pretože často dochádza k pomalému úniku vzduchu v dôsledku poškodenia. Dôsledky môžu byť katastrofálne, spomeniem len najextrémnejší príklad: strata kontroly nad vozidlom. To je obzvlášť nebezpečné pri vysokých rýchlostiach.
Základom účinnej a múdrej pomoci je chrániť sa. To je prvá veta, ktorá sa hovorí na každom školení záchranárov – starajte sa najprv o seba, pretože chcete pomôcť iným. Rovnako zmýšľajú aj poisťovne a preto okrem poistenia zodpovednosti za škodu, ktoré v prípade nehody poskytuje ochranu poškodeným vodičom, ponúkajú aj balíčky Asistenčných programov, v rámci ktorého môže poistený navyše počítať s pomocou pre seba.
Nielen výmena pneumatík
V rámci asistenčných programov môžu vodiči očakávať odťah vozidla v prípade kolízie alebo nehody, náhradné vozidlo (po poškodení aj v prípade krádeže), drobné opravy na mieste nehody a naštartovanie vozidla pri vybitej batérii.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nehoda v zahraničí: ako sa zachovať a kde hľadať pomoc?
Na diaľnici ich zastihla búrka. Urobili to najhoršie, čo mohli
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.