24.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@vehiclefreakauto).
Škoda. Jeden z najcennejších a najtrvácnejších motorov Mazdy sa vytráca z európskej ponuky. Úspešný benzínový motor 2.0 Skyactiv-G sa stáva minulosťou. Dôvod? Nie je ťažké uhádnuť. V Európe to znamená zmeny v emisných normách.
Európske predpisy a požiadavky na emisné normy. To predstavuje výzvu pre výrobcov automobilov, ktorí sú nútení vykonať ďalšie zmeny vo svojom sortimente. A tak Mazda upúšťa od svojho úspešného 2,0-litrového benzínového motora. Ide o odolnú a spoľahlivú konštrukciu zo známej rodiny Skyactiv-G, ktorá sa používa vo viacerých modeloch japonského výrobcu. Na trhu vyniká pomerne nezvyčajným dizajnom a ľahšími komponentmi. Ide o nepreplňovanú konštrukciu s vysokým kompresným pomerom. Charakteristickým znakom Skyactiv-G je použitie špecifického výfukového potrubia, ktorého jednou z úloh je znížiť riziko klepania spaľovania (to isté platí aj pre systém zapaľovania). Na zvýšenie účinnosti výrobca okrem iného použil pokročilý systém riadenia výkonu.
Modely Mazda, z ktorých sa Skyactiv-G stiahne
- Mazda 3
- Mazda CX-30
- Mazda MX-5
Čo ďalej? Mazda upravuje ponuku. Bohužiaľ, veľa závisí od krajiny a príslušných miestnych predpisov. V praxi to znamená, že motor 2.0 Skyactiv-G nedostane všade vhodnú náhradu.
„Vo väčšine európskych krajín bude motor 2.0 Skyactiv-G v Mazde 3 a CX-30 nahradený motorom 2.5 e-Skyactiv G s výkonom zníženým na 140 k.“
Vyradenie motora 2.0 Skyactiv-G z ponuky neznamená, že sa tieto vozidlá stali nedostupnými. Predajcovia majú ešte stále k dispozícii posledné kusy modelu MX-5.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nový vynález japonských vedcov. „Amoniakový motor je koniec elektromobilov“.
Ako často sa mení olej v automatickej prevodovke. A koľko stojí výmena
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.