Elektro, Pravidlá, Správy, Zaujímavosti,

Týka sa koniec spaľovacích motorov v roku 2035 aj motocyklov?

24.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@automotiveterritory). O viac ako desať rokov budú v autosalónoch len vozidlá na elektrický pohon. Bude to platiť aj pre motocykle? Túto otázku si motorkári kladú...

24.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@automotiveterritory).

O viac ako desať rokov budú v autosalónoch len vozidlá na elektrický pohon. Bude to platiť aj pre motocykle? Túto otázku si motorkári kladú čoraz častejšie. Poďme zistiť, aká je na ňu odpoveď.

O viac ako desať rokov budú v autosalónoch len vozidlá na elektrický pohon. Bude to platiť aj pre motocykle?
Foto: youtube.com/@automotiveterritory

Pravidlá EÚ sú jednoduché. Od 1. januára 2035 sa majú emisie z nových predávaných automobilov znížiť o 100 %. To znamená, že od tohto dátumu môžu byť v EÚ registrované len vozidlá s nulovými emisiami. V súvislosti s týmto zákazom sa veľa hovorí o osobných a dodávkových vozidlách. Ale čo motocykle?

Sú motocykle zahrnuté do zákazu predaja spaľovacích vozidiel od roku 2035?

V nariadeniach EÚ sa s motocyklami zaobchádza nedbalo. V nových nariadeniach sa o nich skrátka nikto ani slovom nezmienil. Je to dobre? Nie celkom. Nedostatok presnosti totiž otvára priestor na interpretáciu. Bohužiaľ, prevládajúci výklad nie je v prospech motocyklistov. Predovšetkým preto, že podľa nariadení EÚ sa nemôžu predávať vozidlá so spaľovacími motormi, takže do pojmu vozidlo sa rovnako pravdepodobne zahrnú aj autá a motocykle. Predpisy EÚ často prirovnávajú motocykle k automobilom. V dôsledku toho sa od roku 2035 nebudú môcť predávať ani jednokolky poháňané spaľovacími motormi.

Treba mať na pamäti, že „zákaz“ od tohto roku sa bude vzťahovať len na nové vozidlá. Ojazdené vozidlá zostanú na trhu. Bude možné s nimi jazdiť, ale aj ich predávať alebo preregistrovať. Nariadenia EÚ v tomto smere nič nemenia.

Zákaz predaja motoriek s vnútorným spaľovaním od roku 2035 je nespravodlivý

Zahrnutie jednostopových vozidiel do zákazu predaja spaľovacích vozidiel je podľa motorkárov nespravodlivé. A to z viacerých dôvodov. Po prvé preto, že nariadenia nezohľadňujú neprimerané škody na životnom prostredí. Motocyklisti poukazujú na to, že jednostopové vozidlá menej zaťažujú životné prostredie. Napríklad motocykel s objemom motora do 250 cm3 (a tie tvoria 62 % trhu v Európe) vypúšťa 62 g CO2 na km. Mestské auto dosahuje dvakrát horšie hodnoty.

Motocyklisti majú preto jedinú nádej – a rovnako aj vodiči automobilov.
Foto: youtube.com/@GreatMotorcycleRoads

Po druhé, nespravodlivosť právnych predpisov súvisí aj s podmienkami na trhu. Elektrifikácia pohonných jednotiek pre osobné alebo dodávkové vozidlá je dnes pokročilá. Prakticky každý výrobca má vo svojom sortimente sériu takýchto vozidiel. V sektore jednostopových vozidiel je elektrický pohon (keďže vodík neprichádza do úvahy) stále novinkou. Rozvinutý je najmä v prípade typicky mestských jednostopových vozidiel. Aj v tomto prípade má vážne obmedzenia, pokiaľ ide o výkon alebo dojazd.

Majú ešte spaľovacie motorky šancu?

Motocyklisti majú preto jedinú nádej – a rovnako aj vodiči automobilov. Do nadobudnutia účinnosti týchto predpisov zostáva ešte viac ako 10 rokov. A už teraz je jasné, že niektoré tézy, ktoré stoja za zákazom, sa overujú. Pretože v súčasnosti v dominanciu elektrického pohonu neveria len výrobcovia automobilov. Pomaly o tom začínajú pochybovať aj orgány EÚ. Dúfajú, že sa reštriktívne nariadenia prehodnotia a zmiernia. A to v žiadnom prípade nie je vylúčené.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Prvé elektrické motocykle Kawasaki. Debut dvoch modelov: Ninja e-1 a Z e-1

Nové motocykle Harley-Davidson. Jedným z nich je najvýkonnejší model v histórii


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

SUV, ktoré zmení vaše očakávania: Spoznajte hybridnú RAV4, ktorá nepotrebuje zásuvku!

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evrenozgunspysketch). V dobe, keď elektrifikácia automobilov získava v Európe takmer povinný charakter, hybridné modely od Toyoty sa stali mimoriadne populárnymi.…

Zima vás už neprekvapí: Naučte sa správne nasadiť snehové reťaze ešte dnes!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@lesschwab). Nasadzovanie snehových reťazí môže byť pre mnohých vodičov spočiatku náročnou úlohou. Táto zručnosť sa však dá naučiť a postupom…

Citroën 2025: Všetky pripravované modely

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Od modernizovaného modelu Ami až po nový C5 Aircross - tu je prehľad toho, čo Citroën chystá na budúci…

Faceliftované Mitsubishi ASX: Nové technológie, lepšia výbava, ale čo bezpečnosť?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Mitsubishi ASX sa podrobilo testovaniu EuroNCAP – je toto SUV naozaj bezpečné? Malé SUV dostalo facelift, aby si viedlo…

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov