Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

BMW si nie je isté elektrickou budúcnosťou. Predstavuje novú stratégiu

26.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWGroup). BMW sa pripravuje na všetky možné situácie na trhu. Preto má vlastnú stratégiu rozvoja elektromobility, ktorá okrem iného zabráni zatváraniu tovární v prípade zmeny...

26.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWGroup).

BMW sa pripravuje na všetky možné situácie na trhu. Preto má vlastnú stratégiu rozvoja elektromobility, ktorá okrem iného zabráni zatváraniu tovární v prípade zmeny ekonomiky.

BMW si nie je isté elektrickou budúcnosťou. Predstavuje novú stratégiu.
Foto: youtube.com/@BMWGroup

Ešte pred dvoma rokmi sa zdalo, že budúcnosť je čisto elektrická. To sa však pravdepodobne nestane. Aspoň nie v dohľadnej dobe. Napriek tomu sa výrobcovia musia predháňať v tom, kto vytvorí lepšiu technológiu pre elektromobily, a preto investujú obrovské sumy peňazí do vývoja elektromobility.

Na druhej strane si však musia zabezpečiť aj svoju súčasnú existenciu. A to znamená vyrábať a vyvíjať spaľovacie automobily. Koniec koncov, používajú sa na zaplátanie diery v rozpočte, ktorú vytvorili elektromobily.

V súčasnosti na mnohých európskych trhoch prebieha obdobie ochladenia pre elektromobily. V niektorých krajinách sa dokonca vracajú do popredia dieselové motory. Preto musia byť výrobcovia mimoriadne flexibilní a priebežne reagovať na potreby spotrebiteľov.

BMW si zachová existujúce platformy

„Vždy nám bolo jasné, že vývoj bude veľmi premenlivý, pretože závisí od predpisov a potrieb zákazníkov,“ – hovorí produktový šéf BMW Bernd Korber pre magazín Autocar.

Priznáva, že napriek zavedeniu architektúry Neue Klasse v roku 2025 si bavorská značka ponechá svoje existujúce platformy s predným a zadným pohonom. Zachová si aj všetky možnosti pohonu, aj keď s výnimkou. No elektromobily sa už budú vyvíjať výlučne na architektúre Neue Klasse.

Prvým má byť nový model iX3, ktorého spaľovací náprotivok uzrel svetlo sveta doslova pred chvíľou. Neskôr sa k nemu pridá aj nová generácia BMW radu 3. Kým elektrický variant bude postavený na báze Neue Klasse, spaľovacie varianty budú postavené na modifikovanej architektúre súčasného modelu.

Zavedením architektúry Neue Klasse v roku 2025 si bavorská značka ponechá svoje existujúce platformy.
Foto: youtube.com/@BMWGroup

Zaujímavosťou je, že spaľovací aj elektrický rad 3 majú mať prakticky identický dizajn karosérie. Toto riešenie už Nemci predstavili pri novom Mini Cooperi – elektrická a benzínová verzia vyzerajú takmer rovnako.

Vychádzajú však z odlišných architektúr a vyrábajú sa na rôznych miestach. Elektrický model sa vyrába v Číne, benzínový v Oxforde vo Veľkej Británii.

Elektrické a spaľovacie vozidlá z jednej továrne

Ďalším krokom v stratégii BMW je, aby sa vozidlá založené na rôznych platformách vyrábali na rovnakej výrobnej linke. To znamená, že budúci rad 3 v spaľovacích verziách vyvinutý na platforme CLAR sa bude vyrábať na tom istom mieste ako variant na architektúre Neue Klasse.

„V blízkej budúcnosti sa zameriavame na flexibilný technologický prístup, takže plánujeme vyrábať vozidlá so všetkými pohonnými jednotkami na jednej výrobnej linke. Ak sa trh zmení jedným smerom, nemusíme továreň zatvárať ani obmedzovať zmeny. Jednoducho prejdeme na inú pohonnú jednotku,“

– hovorí Korber.

Dosiahnuť to bude možné okrem iného aj aktualizáciou súčasných platforiem.

„Pred dvoma rokmi boli odhady týkajúce sa elektromobilov príliš optimistické a teraz sú príliš pesimistické. Myslím si, že s príchodom viacerých modelov s dlhším dojazdom a kratším časom nabíjania sa niektoré bariéry pri kúpe odstránia,“

– hovorí zasa šéf predaja BMW Jochen Goller.

BMW Vision Neue Klasse.

Nástupca BMW radu 1 bude elektrický?

Platforma Neue Klasse má byť základom nielen pre budúce elektrické modely iX3 a radu 3, ale aj pre menšie vozidlá. Podľa neoficiálnych informácií BMW v súčasnosti pracuje aj na malých modeloch s pohonom predných kolies, ktoré majú byť dedičmi modelu i3. Predtým, ako Nemci toto auto stiahli z výroby, si za takmer deväť rokov na trhu našlo viac ako 250 000 kupcov.

V súčasnosti sú najmenšími aktuálnymi modelmi Bavorov iX1 a iX2. Oba sú jednoducho pohonným variantom svojich spaľovacích náprotivkov. V roku 2027 k nim najprv pribudne úplne nový model i1, zatiaľ čo i2 bude nasledovať neskôr.

Prvým z nich bude kompaktný hatchback, teda ekvivalent dnešného radu 1. Druhým má byť crossover, ktorý sa na trh dostane v roku 2028. Oba tieto automobily budú založené na platforme Neue Klasse s prívlastkom NBx, t. j. pre modely s predným pohonom (NAx je pre vozidlá so zadným pohonom). Samozrejme, obe architektúry budú poskytovať aj voliteľný systém 4×4.

Zavedenie platformy Neue Klasse považuje BMW za „znovuobjavenie seba samého“. Vozidlá založené na tejto architektúre sa budú vyznačovať úplne novým štýlovým jazykom karosérie a minimalistickými kokpitmi.

Na novej platforme budú debutovať aj batérie s o 20 % vyššou hustotou energie ako tie, ktoré sa používajú dnes. Poskytnú o 30 % väčší dojazd a výrazne rýchlejšie dobíjanie (tiež o 30 %), čo má byť výsledkom použitia 800-voltového elektrického systému.

Menšie modely i1 a i2 budú pravdepodobne využívať 400-voltovú inštaláciu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová generácia BMW X3 je tu. Elektrický náprotivok bude uvedený na trh v roku 2025

BMW M2 bude mať viac koní, ale výkon bude identický. Ako je to možné?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov