27.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UVeye).
Umelá inteligencia (AI) už prenikla do našich automobilov prostredníctvom softvéru, ale jej potenciál siaha oveľa ďalej. Ďalším míľnikom je systém prijatý niekoľkými americkými predajcami, ktorý využíva umelú inteligenciu na prvotné kontroly vozidiel.
Findlay Cadillac v Hendersone je prvým predajcom v Las Vegas, ktorý nainštaloval systém automatickej kontroly vozidiel vyvinutý spoločnosťou UVEye. V súčasnosti je táto technológia nasadená už v 300 predajniach po celej krajine a výrazne skracuje návštevu servisov.
Ako funguje röntgenové oddelenie v automobilovom priemysle?
Tento proces je veľmi jednoduchý a netrvá dlhšie ako minútu. Zákazník prejde cez veľký skener, ktorý urobí viacero snímok vozidla z rôznych uhlov – vrátane spodnej časti. Snímky sa potom spracujú pomocou softvéru s umelou inteligenciou, ktorý zistí všetky chyby na exteriéri, pneumatikách a viditeľných mechanických komponentoch.
Približne po 30-45 sekundách zákazník dostane „úplnú správu o stave“ svojho vozidla. V závislosti od výsledkov môžu mechanici predajcu riešiť prípadné problémy a zabezpečiť, aby vozidlo bolo po návšteve bezpečné na cestách.
Ako uviedla stanica KTNV, tento proces možno opísať ako magnetickú rezonanciu pre autá. Emmanuel Epino, generálny riaditeľ spoločnosti Findlay Cadillac, chváli systém s podporou umelej inteligencie za jeho „vysokú presnosť“ a dodáva, že nachádza veci, ktoré niekedy môžu uniknúť pozornosti mechanikov. Daniel Frandsen zo spoločnosti UVEye uviedol, že ich automatizovaný systém na kontrolu vozidiel dokáže rýchlo odhaliť chyby, ako napríklad únik oleja, čo by za normálnych okolností vyžadovalo oveľa viac času, aby technik vzal vozidlo do ruky a dôkladne ho skontroloval.
V tomto prípade sa nepredpokladá, že by AI prevzala prácu
A teraz najdôležitejšia otázka: v prípade spoločnosti Findlay Cadillac nemalo zavedenie AI za následok stratu pracovných miest v servisnom oddelení. Naopak, vytvorilo pre technikov prácu navyše, ktorá ich zamestnáva opravami, ktoré by inak zostali bez povšimnutia.
Podľa generálneho riaditeľa „jedinou osobou, ktorá môže pocítiť bolesť zo stretnutia s umelou inteligenciou, je zákazník“, a to z dôvodu potenciálnych nákladov, ak systém identifikuje predtým neznámu chybu. Poznamenal však, že je lepšie odhaliť potenciálne problémy s vozidlom skôr, aby sa mohli odstrániť skôr, ako spôsobia problémy na ceste.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Zakázané elektronické pomôcky v aute v zahraničí
Limity alkoholu v iných krajinách
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.