Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Nesprávny tlak v pneumatikách: čo riskujete. Mal by byť v horúčavách nízky alebo normálny?

27.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineeringExplained). Kolesá sú jedným z najdôležitejších bezpečnostných prvkov vozidla a vodiči sú vystavení riziku, ak je v pneumatikách nesprávny tlak. V horúcom počasí by ste...

27.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineeringExplained).

Kolesá sú jedným z najdôležitejších bezpečnostných prvkov vozidla a vodiči sú vystavení riziku, ak je v pneumatikách nesprávny tlak. V horúcom počasí by ste mali mať nízky alebo normálny tlak v pneumatikách?

Nesprávny tlak v pneumatikách: čo riskujete. Mal by byť v horúčavách nízky alebo normálny?
Foto: youtube.com/@EngineeringExplained

V dňoch s extrémnymi teplotami by mali vodiči venovať zvýšenú pozornosť pneumatikám. Pri jazde na veľmi horúcom asfalte totiž môže dôjsť k problémom s pneumatikami.

Čo sa deje s pneumatikami v horúcom počasí?

Počas horúcich dní môže teplota asfaltu presiahnuť 60 stupňov Celzia. To sa prenáša na pneumatiky vášho vozidla a čím viac brzdíte, zatáčate a zrýchľujete, tým viac sa teplota pneumatík zvyšuje a kontaktná plocha pneumatiky s asfaltom môže presiahnuť 90 stupňov Celzia.

Preto by ste sa mali vyhnúť zimným pneumatikám v teplej sezóne. Tieto pneumatiky totiž strácajú svoju pružnosť a stávajú sa tuhými. To znamená, že so zvyšujúcou sa teplotou sa znižuje ich priľnavosť.

Na druhej strane, letné pneumatiky sú vyrobené z inej gumy. S rastúcou teplotou sa stáva pružnejšou a priľnavosť je lepšia.

Nesprávny tlak v pneumatikách: čo riskujete

Ďalším veľmi dôležitým aspektom, ktorý by mali mať vodiči na pamäti, je tlak v pneumatikách. Závisí od typu pneumatík, ich veľkosti, zaťaženia vozidla a maximálnej rýchlosti, ktorou jazdíte.

Správny tlak v pneumatikách uvádza výrobca na štítkoch pripevnených na určitých miestach vozidla. Tieto informácie nájdete aj v návode na používanie vášho vozidla. Príliš nízky tlak v pneumatikách vedie k ich predčasnému opotrebovaniu a prehrievaniu. Okrem toho sa predlžuje brzdná dráha a zhoršuje sa správanie vozidla v zákrutách.

Pri nadmernom nahustení pneumatík sa zmenšuje styčná plocha pneumatík s vozovkou, čo znižuje priľnavosť.

Preto by mal byť tlak v pneumatikách taký, ako uvádza výrobca vozidla, nie vyšší ani nižší.

Tlak v pneumatikách by mal byť taký, ako uvádza výrobca vozidla, nie vyšší ani nižší.
Foto: youtube.com/@bridgestonetires

V horúcom počasí má byť tlak v pneumatikách nízky alebo normálny?

Vzhľadom na vysoké teploty je tlak v pneumatikách vo všeobecnosti vyšší. Preto by sa mal tlak v pneumatikách kontrolovať „za studena“. Nie vtedy, keď je vonku 35 až 40 stupňov Celzia.

Ale bez ohľadu na vonkajšiu teplotu by mali byť pneumatiky nahustené podľa odporúčaní výrobcu vozidla.

Nízky tlak v pneumatikách v horúcom počasí môže spôsobiť veľa problémov. V extrémnych situáciách sa môže pneumatika dokonca odlepiť od disku.

Vodiči by preto mali zabezpečiť normálny tlak v pneumatikách v horúcom aj chladnom počasí.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Celoročné pneumatiky – rozumná úspora alebo pasca? Každý sa nad tým musí zamyslieť

Meníte pneumatiky? Predtým si skontrolujte jeden detail


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Elektrický motokros CFMoto má priniesť revolúciu v oblasti e-dirtových motocyklov

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@geomotobikes8892). Nedávny veľtrh EICMA presvedčivo dokazuje, že CFMoto napreduje. Čínsky výrobca motocyklov odhalil svoj takmer sériový, plne elektrický koncept CF-X.…

Pozoruhodné dvojmotorové hnacie ústrojenstvo pracuje celý deň s 92 % maximálneho výkonu

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MAHLEGroup). Na výstave IAA Transportation 2022 predstavil nemecký dodávateľ automobilového priemyslu Tier 1 Mahle motor Super Continuous Torque (SCT), elektrický…

Chýba vám zvuk spaľovacieho motora? Tento jednoduchý trik vdýchne vášmu elektromobilu stratenú dušu!

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVRider). Jednou z najčastejších kritík, ktoré smerujú k elektromobilom od milovníkov áut, je absencia charakteristického zvuku spaľovacích motorov. No vďaka…

Dobrodružstvo na dosah: Duster 4×4 teraz s kempingovou výbavou, ktorú si môžete dovoliť

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CompletecarIe). Predstavte si, ako úžasne by ste sa cítili, keby vám spoločnosť Jeep dodala úplne nový Wrangler s integrovaným obytným…

Elegantné, športové, elektrické: Nové SUV kupé DS prichádza s rekordným dojazdom!

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Francúzska automobilka DS Automobiles odhalila prvé oficiálne fotografie svojho pripravovaného elektrického SUV kupé, ktoré by malo byť verejnosti predstavené…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov