1.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carshowtv9197).
Žiadna zmena v štatistikách. Európania stále milujú malé a kompaktné SUV. Spomedzi mnohých ponúk, ktoré sú na trhu k dispozícii, drží v prvých piatich mesiacoch roka víťaznú kartu jednoznačne jedno.
Malé nemecké SUV ukradlo Toyote predaj
Nie je žiadnym tajomstvom, že pokiaľ ide o mestské SUV značky Toyota, je ťažké nájsť konkurenčnú ponuku. Ešte v apríli mal Yaris Cross v Európe náskok pred svojím nemeckým rivalom. Teraz VW T-Roc zmenil predajný deficit voči Toyote Yaris Cross vo výške 372 kusov na rozhodujúci náskok 4508 kusov.
Máj bol pre model T-Roc v Európe jednoznačne víťazným mesiacom. Potvrdzujú to predbežné údaje spoločnosti Dataforce , ktoré ilustrujú 96 % predaja v Európskej únii, krajinách EZVO (Švajčiarsko, Island, Lichtenštajnsko a Nórsko) a vo Veľkej Británii.
Segment malých SUV je v Európe jednoznačne dominantný a najobľúbenejší. Druhou najobľúbenejšou kategóriou sú kompaktné vozidlá SUV. V prvých štyroch mesiacoch roka sa modelu VW Tiguan darilo a umiestnil sa na druhom mieste za modelom Nissan Qashqai. Máj, sa nemecké SUV vyšplhalo na vrchol svojej triedy a predbehlo model Qashqai.
V máji sa rozdiel medzi 1. a 3. miestom v segmente zvýšil na 5407 kusov, pričom VW Tiguan má pred Sportage náskok 2144 predaných kusov.
Spoločnosť Volvo má viac ako jeden dôvod na radosť
Údaje Dataforce sú pre švédskeho výrobcu Volvo, ktorého vlastníkom je teraz spoločnosť Geely, veľkým dôvodom na spokojnosť. Vozidlá SUV značky Volvo dosiahli za päť mesiacov trojnásobné víťazstvo v európskych prémiových segmentoch na základe predaja.
SUV XC40 drží z hľadiska predaja víťaznú kartu nad BMW X1. S počtom 4 700 kusov zvíťazilo v segmente prémiových kompaktných SUV do mája. Na stupni víťazov sa umiestnilo Volvo XC60 s náskokom 3993 kusov pred Mercedesom-Benz GLC. Je tak európskym lídrom v segmente prémiových vozidiel strednej triedy.
Okrem toho plne elektrický malý model EX30 predbehol Mini s 1029 predanými exemplármi tohto modelu. Volvo sa tak teší aj z pódiového umiestnenia v segmente prémiových malých vozidiel.
Elektrické vozidlá stále s poklesom záujmu
Nemožno poprieť, že predaj áut je naďalej pod očakávaniami. „Brzdový“ predaj elektrických vozidiel sa v máji naďalej držal. Na mesačnej báze sa predaj znížil o 11 %.
Pri pohľade na prvých päť mesiacov roka analýza spoločnosti Dataforce ukazuje, že celkový predaj elektrických vozidiel síce vzrástol, ale len o 2,4 %. Najväčším víťazom v tejto kategórii je Tesla Model Y. Toto elektrické SUV bolo najpredávanejším modelom v Európe v tomto populárnom segmente.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Mini verzia SUV modelu Tucson berie trh útokom
Toto SUV je stále ako nové. Stojí málo a spaľuje 4 litre nafty
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.