2.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TDC_TheDocumentaryChannel).
Japonská vláda plánuje prepojiť hlavné mestá automatizovanými logistickými linkami s nulovými emisiami, ktoré budú schopné ticho a efektívne prepraviť milióny ton nákladu a zároveň odbremeniť desaťtisíce nákladných vozidiel od cestnej premávky.
Podľa denníka The Japan News o projekte od februára diskutuje skupina odborníkov na ministerstve pôdohospodárstva, infraštruktúry, dopravy a cestovného ruchu a v piatok bol zverejnený návrh predbežnej správy, ktorá odhaľuje plány na dokončenie úvodného úseku medzi Tokiom a Osakou do roku 2034.
Známe problémy spojené s kolapsom japonskej populácie predznamenávajú v najbližších rokoch vážny nedostatok pracovných síl a jednou z ťažkostí, ktoré by mal projekt obmedziť, je pokračujúci rast online nakupovania s predpokladaným poklesom počtu dodávateľov, ktorí môžu prepravovať tovar. Krajina očakáva, že do roku 2030 sa približne 30 % balíkov jednoducho nedostane z bodu A do bodu B, pretože ich nebude mať kto prepraviť.
Už žiadne nákladné autá. Čas na automatizáciu
Preto vznikla nezvyčajná myšlienka logistického spojenia, ktorého prvá verzia bude medzi Tokiom a Osakou prepravovať toľko drobného nákladu ako 25 000 nákladných áut. Presný spôsob fungovania ešte nebol stanovený, ale jednotlivé palety budú obsahovať až tonu drobného nákladu a budú sa presúvať z jedného konca na druhý bez zásahu človeka.
Jednou z možností je použiť na prekonanie 500 km vzdialenosti medzi mestami masívne dopravné pásy vedúce pozdĺž diaľnice alebo cez tunely pod cestou. Prípadne by infraštruktúra mohla jednoducho poskytnúť vyhradené jazdné pruhy alebo tunely a palety by sa mohli presúvať pomocou automatizovaných elektrických nákladných vozidiel. Treba si však uvedomiť, že 500 km dlhý tunel by bol šialene drahý. Jeho cena by sa pohybovala okolo 25 miliárd eur, a to bez zohľadnenia dopravníkových pásov a autonómnych vozíkov.
Najmä preto, že cieľový dátum spustenia projektu je rok 2034 a vzhľadom na súčasný stav autonómnych technológií sa dá predpokladať, že dovtedy budeme mať na cestách obrovské množstvo takýchto vozidiel, ale zdá sa, že japonská vláda sa už rozhodla.
Projekt nielenže vyrieši logistickú krízu, ale pomôže aj znížiť emisie skleníkových plynov. Chceli by sme rýchlo pokračovať v diskusiách o tejto otázke
– Tetsuo Saito, minister pôdohospodárstva, infraštruktúry, dopravy a cestovného ruchu, povedal.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Taliani zamiešali pravidlá. Za prepravu bicyklov môžete dostať až dve pokuty
Guľa na aute – mnohí vodiči zabúdajú na svoje povinnosti
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.