9.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars).
Čínsky gigant BYD má veľa cieľov. Jedným z nich je stať sa preferovanou značkou v segmente módnych SUV na starom kontinente. Preto značka známa najmä svojimi elektromobilmi teraz vstupuje na európsky trh s radom hybridných modelov.
Dva najlepšie SUV s pohonom PHEV idú proti sebe?
Pokiaľ ide o spoločnosť BYD, stačí si pozrieť niektoré jej modely, ktoré sa už predávajú, aby sme si uvedomili, že stratégia, ktorú značka sleduje, nie je nič iné ako ponúknuť výrobok s veľmi podobnou úrovňou kvality ako známe značky. Okrem toho ich ponúkať za nižšiu cenu, čo ešte viac zdôrazňuje atraktívnosť ponuky a robí z nej jednu z najlepších možností.
Dobrým príkladom tejto stratégie je nová plug-in hybridná verzia modelu Seal U. Ide o prvé SUV značky vybavené týmto mechanizmom v Európe, ktoré sa už stalo etalónom pre tých, ktorí hľadajú SUV s ekologickým označením. Veľmi dobre sériovo vybavené v každom ohľade a s atraktívnym dizajnom. To všetko mu umožňuje vyzvať na súboj jedného z najväčších konkurentov v segmente, ktorým je Toyota RAV4 vo verzii PHEV.
Rozdiely medzi týmito dvoma modelmi sú minimálne. Rozmery oboch modelov sú podobné, ale Toyota si dala záležať a objem batožinového priestoru 580 litrov je veľkým plusom. To je oveľa viac ako 552 litrov užitočného objemu modelu BYD Seal U (1140 litrov po sklopení sedadiel).
Ani z hľadiska motora nie sú žiadne veľké rozdiely. V oboch prípadoch máme do činenia so zaujímavými modelmi. V prípade čínskeho SUV ide o 218 koní v prístupovej verzii a 304 koní v Toyote RAV4. Pokiaľ ide o elektrický dojazd, v prvom prípade je to až 80 km a v druhom až 75 km. Najväčší rozdiel sa, samozrejme, objavuje v cenách.
Mnohí považujú BYD za víťaza tohto porovnania
Vzhľadom na stratégiu spoločnosti BYD musí logicky siahnuť po svojej najväčšej zbrani, ktorou je cena. Ceny v Európe.
Zatiaľ čo cena prístupovej verzie Toyoty presahuje 50 000 eur, hybrid BYD v najjednoduchšej verzii stojí len niečo vyše 38 000 eur. To predstavuje rozdiel približne 12 000 EUR, čo rozhodne hovorí v prospech čínskeho modelu. Navyše, ak sa rozhodnete pre výkonnejšiu verziu BYD, stále je o 5 000 € lacnejšia ako Toyota. To je okrem iného dôvod, prečo ju mnohí považujú za jasného víťaza tohto porovnania.
BYD v Nemecku ponúka za cenu niečo vyše 38 000 eur plnú výbavu svojho hybridného SUV. Ponuka zahŕňa okrem iného panoramatickú strechu, kožené sedadlá, 360-stupňové kamery, 19;palcové zliatinové disky a mnoho ďalších prvkov výbavy.
Pokiaľ ide o bezpečnosť, spoločnosť BYD získala najvyššie hodnotenie EURO NCAP, čím sa jej elektrické vozidlá zaradili medzi najbezpečnejšie na svete. Jediné, čo možno čínskemu SUV po prvých novinárskych testoch vyčítať, je, že nie je na rôznych povrchoch také obratné ako konkurenčná Toyota.
Pre väčšinu používateľov, ktorí vozidlo využívajú na spevnených cestách a diaľniciach, to bude atraktívna možnosť. To, čo mu chýba z hľadiska ovládateľnosti, BYD Seal U DM-i vynahradí z hľadiska ceny. Toyota v tomto porovnaní zostáva spoľahlivou a známou voľbou, hoci za viac peňazí. Stojí za to vedieť, že hybridná technológia BYD vzbudila záujem Toyoty. Japonský výrobca ju chce využiť na zlepšenie svojich modelov na čínskom trhu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Spoločnosť Geely vytvorila prelomovú batériu. Má byť „svätým grálom“ elektromobility
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.