10.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheFrame).
Hoci sa o spaľovacom motore v posledných týždňoch píše naozaj dobre a zdá sa, že v ére elektromobility má pred sebou určitú budúcnosť, niektoré špecifické jednotky neobstoja v skúške času. Presne to sa stane v prípade senzačného motora Mazdy, ktorý nebude spĺňať prísne normy Európskej únie. A to znamená, že bude stiahnutý z predaja.
Tento spaľovací motor bohužiaľ neobstál v skúške času
Mazda je známa svojimi skvelými motormi, a ak aspoň trochu sledujete automobilový priemysel, určite viete o japonskom SUV s veľkým naftovým motorom. Ako vidíte, aj v roku 2024 je možné vyrábať skvelé a výkonné motory. Ale bohužiaľ nie všetky agregáty sa ubránia prísnym predpisom EÚ.
Model MX-5 patrí medzi nadšencami k najobľúbenejším. Doteraz bol športový roadster k dispozícii v dvoch verziách motora – s objemom 1,5 a 2,0. Bohužiaľ, ako sa ukázalo, ten druhý spaľovací motor bol preň jednoducho príliš veľký.
Zaujímavosťou je, že štvrtá generácia modelu MX-5 čoskoro oslávi svoje desiate narodeniny. Napriek tomu sa stále veľmi dobre predáva. Minulý rok japonská spoločnosť predstavila tretí facelift populárneho modelu s kódovým označením ND3. Pribudli nové LED svetlá či lepšie multimédiá. Najdôležitejšie pre facelift však boli zmeny v elektronickej architektúre. Ide o ďalšiu z požiadaviek EÚ v oblasti kybernetickej bezpečnosti. Práve kvôli týmto predpisom s názvom GSR2 sa Porsche rozhodlo napríklad stiahnuť z predaja modely Cayman a Boxster.
EÚ neustále uťahuje skrutku
A hoci, ako sme už spomenuli, viaceré spoločnosti, ako napríklad Toyota a Mazda, pracujú na novej generácii spaľovacích motorov, EÚ neustále uťahuje skrutku. Preto museli Japonci v tichosti stiahnuť z predaja 2-litrový spaľovací motor. Po minuloročnom facelifte v modeli MX-5 generoval 184 koní, čo je pre takéto malé auto ideálny výkon. Bohužiaľ, roadster bude teraz k dispozícii len s menším 1,5-litrovým motorom s výmazem 1260 kg. Tento agregát generuje len 132 koní a v šprinte z 0 na 100 km/h je takmer o 2 sekundy pomalší.
Menší spaľovací motor určite nie je najhorším riešením. Doteraz sa však u zákazníkov tešil oveľa väčšej obľube 2-litrový agregát. Je teda isté, že sa na predajných číslach prejaví skôr toto ako iné rozhodnutie.
Akú budúcnosť má Mazda MX-5? Skôr či neskôr bude musieť vozidlo dostať nejakú formu elektrifikácie.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové emisné normy majú aj prvé obete. Výrobca sťahuje tri modely
SUV odsúdené na úspech. Má všetko, dokonca aj ekologickú značku