11.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Posledné desaťročie Lancia upadala a jej budúcnosť sa zdala byť vopred daná. Po vytvorení koncernu Stellantis sa však šťastie obrátilo a všetko nasvedčuje tomu, že značka predsa len prežije. Taliani práve oznámili návrat na ďalší zo svojich európskych trhov.
Začiatkom tohto roka Lancia predstavila novú generáciu modelu Ypsilon. Vtedy Taliani oznámili začiatok „novej éry značky“ a vliali nádej do sŕdc fanúšikov. Posledných niekoľko rokov totiž nič nenasvedčovalo tomu, že by sa tento zaslúžilý výrobca mohol vrátiť do formy.
Dlhý čas Lancia ponúkala len jeden model, a to mimoriadne starnúci. Išlo o odchádzajúcu generáciu Ypsilon, ktorá sa vyrábala od roku 2011. Akoby to nestačilo, v posledných rokoch bolo vozidlo dostupné len na domácom talianskom trhu.
Napriek takémuto pokročilému konštrukčnému veku a extrémne obmedzenému územnému rozsahu sa starý Ypsilon stále celkom dobre predáva. V roku 2023 si Taliani kúpili 44 743 exemplárov tohto vozidla. Tým sa malá Lancia dostala na najnižší stupienok pódia medzi najobľúbenejšími autami v domovine pizze a… Lancia.
Po uvedení najnovšej inkarnácie modelu sa však všetko zmenilo. Teraz sa Taliani chcú vrátiť do hry na celom kontinente. Na čom mimochodom systematicky pracujú. Dnes zhodili ďalšiu kocku domina tým, že oznámili svoj návrat do Španielska.
Lancia v Španielsku
Koncom tohto roka bude v Španielsku otvorených 10 showroomov značky a 19 servisných miest. O rok ich bude už 20. Ako zdôrazňujú predstavitelia talianskej značky, Španielsko je pre Lanciu historicky jedným z najdôležitejších trhov.
Spoločnosť tam bude zatiaľ ponúkať model Ypsilon v hybridnej aj elektrickej verzii. Podľa Talianov je však tento model prvou z troch noviniek, ktoré sa očakávajú v blízkej budúcnosti.
Nový Ypsilon: motory a ceny
Vstupenkou do sveta úplne novej Lancie Ypsilon je variant uvádzaný do pohybu 1,2-litrovým benzínovým motorom, ktorému asistuje tzv. mäkký hybridný systém. Celok spája dvojspojková automatická prevodovka a výrobca sľubuje spotrebu paliva 4,5 l/100 km v kombinovanom cykle.
V Španielsku stojí takéto auto v katalógoch od 23 900 eur. Pohľad do cenníka talianskeho modelu nám však prezradí oveľa viac. Tam sa cena nového Ypsilonu začína na 24 900 eur. To predstavuje výrazný nárast ceny v porovnaní s predchodcom, ktorý je stále k dispozícii v talianskych showroomoch. Model, ktorý je známy už 13 rokov, sa predáva za 17 650 eur. Rozdiel sa zväčšuje pri pohľade na akciové ceny. Nový Ypsilon sa ponúka s miernou zľavou 1 000 €. Predchodca pritom po zľave stojí len 9 900 €.
To znamená rozdiel – bagateľ – takmer 15 000 eur! Skrátka, za jeden nový Ypsilon si môžete kúpiť dva predchádzajúce a ešte vám zostane nejaká hotovosť na pizzu. Ako vidíte, aktuálny stojí veľa. Keď už hovoríme o moderných trendoch, nový Ypsilon sa ponúka aj v elektrickom variante.
Poháňa ho motor s výkonom 156 koní, ktorý čerpá životodarné elektróny z trakčnej batérie s kapacitou 51 kWh. To znamená, že elektrická Lancia dokáže na jedno nabitie prejsť 403 km. Cena? Tento variant stojí v Taliansku od 34 900 eur, ale aj naň sa v súčasnosti vzťahuje zľava 1 000 eur. V Španielsku je naopak o niečo lacnejší, jeho cena začína na 34 500 €.
Pre slovenských fanúšikov značky zatiaľ bohužiaľ nemáme žiadne dobré správy – Lancia zatiaľ stále neoznámila svoj návrat na Slovensko.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Renault prekonáva aj kráľa lacných vozidiel. Nové SUV je pre značku nečakaným hitom
Peugeot doplnil modelový rad 3008 o nový variant so spotrebou nižšou ako 1 liter benzínu na 100 km
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.