13.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evsqueen).
Oficiálne snímky nového SUV čínskeho giganta BYD vysielajú jasný odkaz jeho konkurentom. Pôsobivý vzhľad skrýva model strednej triedy, ktorý sa na trhu objaví v druhej polovici roka 2024 a ako zvyčajne dostane atraktívnu cenovku a systém DM-i piatej generácie.
Takto vyzerá nový BYD Song L DM-i
Ešte pred uvedením nového kompaktného hybridného SUV ukázala spoločnosť BYD sériu oficiálnych fotografií pripravovaného modelu. Patrí do rodiny Dynasty a podľa vzhľadu má veľa spoločného s modelom Qin L.
Pokiaľ ide o rozmery karosérie, dĺžka, šírka a výška modelu BYD Song L DM-i sú v uvedenom poradí: 4780/1898/1670 mm. Rázvor náprav meria 2782 mm, čo znamená, že ide o SUV strednej veľkosti.
Rodinný model navrhnutý v najnovšom štýle výrobcu pôsobí masívnym dojmom. Vpredu sa ostré svetlomety spájajú s prednou šesťuholníkovou maskou chladiča. Tú dopĺňajú chrómové ozdobné prvky a veľké vstupy vzduchu na bokoch. Kapota s vypuklou líniou rebier na oboch stranách dokáže zlepšiť aerodynamickú účinnosť modelu.
Pri pohľade na model zboku sa nedá ubrániť dojmu z luxusu nového SUV. Je pomerne jednoduchý, s klesajúcim pásom a ozdobným D-stĺpikom. Vybavený čiernymi podbehmi kolies, skrytými kľučkami dverí a striebornými lištami manifestuje prítomnosť moderných technológií.
Pokiaľ ide o dizajn zadnej časti karosérie, okrem špecifického dizajnu spojlera vidíme priechodnú svetelnú lištu v štýle „čínskeho uzla“, ktorá predstavuje veľkolepý vizuálny efekt.
Očakáva sa, že cena nového SUV sa bude pohybovať od 19 000 do 23 000 eur.
Model je o niečo väčší ako BYD Song PLUS DM-i a zatiaľ nemá fotografie interiéru. Môžeme preto len teoretizovať, že dostane trojramenný multifunkčný volant, plnohodnotný prístrojový panel s LCD displejom, otočnú plávajúcu centrálnu kontrolnú obrazovku a elektronickú prevodovku.
Pokiaľ ide o výkon, z dostupných informácií vyplýva, že BYD Song L DM-i dostane rovnaký systém DM piatej generácie ako Qin L. Toto riešenie počíta s kombináciou 1,5-litrového benzínového motora a elektromotora. Prvý z nich má maximálny výkon 74 kW a elektromotor 160 kW. Pokiaľ ide o kapacitu batérií, tá bude 18 316 kWh a 26 593 kWh.
Vďaka tomu bude dojazd v čisto elektrickom režime 91 km, resp. 128 km (WLTC). Dôležité je, že spotreba paliva pri strate výkonu je 4,95 l/100 km, resp. 4,98 l/100 km.
Spoločnosť BYD uplatňuje stratégiu, ktorá uprednostňuje energetickú účinnosť pred extrémnym výkonom. Ak sa dostane do Európy, podobne ako BYD Seal U DM-i bude veľmi tvrdým súperom pre zavedené značky vrátane Toyoty.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínska spoločnosť BYD hádže rukavicu Toyote RAV4. Ktoré hybridné SUV je lepšia kúpa?
SUV odsúdené na úspech. Má všetko, dokonca aj ekologickú značku