14.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMW).
Hoci si značka BMW v priebehu rokov získala srdcia automobilových fanúšikov a nadšencov, nedávno úplne zmenila smer v dizajne svojich vozidiel. Úprimne – nepoznáme nikoho, komu by sa nové autá z Bavorska páčili. Ba čo horšie, nie sú ľahostajné a vyvolávajú skôr extrémne, tie negatívne, emócie. Ak patríte do tejto skupiny, nemáme pre vás dobré správy.
Výkonnosť BMW je nadpriemerná
Už niekoľko rokov majú vozidlá BMW pomerne… kontroverzný vzhľad. A hoci sa podľa mojich osobných skúseností nikomu nepáčia, tvrdé čísla sú neúprosné. A tie pravdepodobne nedávajú veľkú nádej, že sa situácia v blízkej budúcnosti zlepší. To všetko vďaka tomu, že BMW predalo v prvom polroku 2024 najviac áut v prémiovom segmente, čím predbehlo Audi či Mercedes.
BMW predalo v prvom polroku 2024 celkovo 1 096 486 kusov. Predbehlo pritom značky Mercedes (960 000 kusov) a Audi (833 000 kusov). Plne elektrické vozidlá z Bavorska zaznamenali pomerne prekvapivý, ale pôsobivý nárast o 34 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
BMW tiež zaznamenalo v prvej polovici roka 2024 nárast predaja o 2,3 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Pôsobivé sú aj údaje o elektromobiloch, keďže vysoký nárast znamená až 180 000 predaných kusov bez spaľovacieho motora. Pre porovnanie, predaj Mercedesov klesol o 8 %, zatiaľ čo predaj elektromobilov až o 17 %.
Bavorská spoločnosť hovorí o atraktívnom portfóliu
V rovnakom období zaznamenalo pokles aj Audi. Celkový predaj klesol rovnako ako u Mercedesu o 8 % na 833 000 kusov. Spoločnosť tiež oznámila, že zvažuje zatvorenie svojho závodu v Bruseli z dôvodu nízkeho dopytu po modeli Audi Q8 e-tron. Plne elektrické vlajkové SUV z Ingolstadtu môže byť predčasne poslané na koniec výroby. A to aj napriek výraznej modernizácii, ktorá sa uskutočnila v roku 2022.
Jochen Goller, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za predaj: V prvom polroku sme zaznamenali dvojciferný nárast počtu predaných našich plne elektrických vozidiel a prémiových modelov. Rast sme zaznamenali napriek zložitému trhovému prostrediu vďaka atraktívnemu portfóliu.
Nie je žiadnym tajomstvom, že tento výrobca bol za svoj kontroverzný dizajn veľmi kritizovaný. Zdá sa však, že preferencie zákazníkov sú buď iné, alebo jednoducho nemajú vplyv na predaj. Ak ste však dúfali, že BMW „príde k rozumu“ a zmení svoj dizajn tak, aby sa autá páčili fanúšikom značky, možno budete veľmi sklamaní.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
BMW si nie je isté elektrickou budúcnosťou. Predstavuje novú stratégiu
Návrat legendy – nová Honda Prelude je už za rohom. Bude kombinovať spaľovací motor a vzrušenie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.