Elektro, Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

EÚ požaduje zaplatenie sankčných ciel na čínske autá. Aj so spätnou platnosťou?

16.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@whatcar). Perspektíva sankčných ciel na elektromobily z Číny sa už niekoľko mesiacov objavuje na titulných stránkach novín a znepokojuje majiteľov automobilov objednaných z Ázie. Nie...

16.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@whatcar).

Perspektíva sankčných ciel na elektromobily z Číny sa už niekoľko mesiacov objavuje na titulných stránkach novín a znepokojuje majiteľov automobilov objednaných z Ázie. Nie je tajomstvom, že doterajšie rokovania medzi EÚ a Čínou neboli úspešné. Od 5. júla Európa požaduje sankčné clá na elektromobily dovážané z Číny. Bude sa uplatňovať so spätnou platnosťou?

EÚ požaduje zaplatenie sankčných ciel na čínske autá. Aj so spätnou platnosťou?
Foto: youtube.com/@whatcar

Predstavitelia EÚ od 5. júla zaviedli sankčné clá na čínske elektromobily

Hoci čínske ministerstvo obchodu uviedlo, že obe strany už absolvovali niekoľko kôl technických rozhovorov o clách, úradníci EÚ zaviedli na dovoz elektrických vozidiel čínskej výroby clá až do výšky 37,6 %.

Niet pochýb o tom, že vyhliadka na dodatočné poplatky na elektromobily zvýši napätie medzi Pekingom a Bruselom. Je však známe, že potrvá ešte štyri mesiace, kým sa charakter sankčného cla zmení z dočasného na trvalý. Tento čas pravdepodobne obe strany využijú na obchodné rokovania.

Brusel si je vedomý, že jeho rozhodnutia by mohli zahŕňať odvetné clá na vývoz výrobkov do Číny, ako je koňak a bravčové mäso. Je to jasné napriek tomu, že európsky komisár pre obchod Valdis Dombrovskis povedal, že Čína nemá na takéto kroky dôvod.

Budú sa clá vo výške 17,4 % až 37,6 % uplatňovať spätne?

Predbežné clá Európskej komisie sa pohybujú od 17,4 % do 37,6 %. Mnohí majitelia automobilov z Číny sa pýtajú, či budú mať spätné clo. Samozrejme, že sadzby uvedené v 208-stranovom dokumente zverejnenom 4.júla sú bez spätnej úpravy.

Drobné úpravy boli vykonané po tom, ako spoločnosti zistili drobné chyby vo výpočtoch v pôvodnom dokumente. Čínsky výrobca SAIC (vrátane značky MG) a všetky spoločnosti, ktoré dostatočne nespolupracovali s EÚ v rámci antisubvenčného vyšetrovania, teraz čelia trestnej colnej sadzbe 37,6 % namiesto 38,1 %. Pokiaľ ide o spoločnosť Geely, táto sadzba klesla z 20 % na 19,9 %, v prípade dostatočne spolupracujúcich spoločností z 21 % na 20,8 %.

Sadzby uvedené v 208-stranovom dokumente zverejnenom 4.júla sú bez spätnej úpravy.
Foto: youtube.com/@UON-News-EV

Zámerom politikov EÚ je chrániť Európu pred záplavou lacných elektrických vozidiel vyrábaných s podporou štátnych dotácií.

„Naším cieľom je zabezpečiť spravodlivú hospodársku súťaž a rovnaké podmienky,“

– povedal európsky komisár pre obchod Valdis Dombrovskis v rozhovore pre agentúru Bloomberg

Vyšetrovanie subvencovania zo strany EÚ bude medzitým pokračovať ešte takmer štyri mesiace. Možno sa za ten čas podarí nájsť riešenie, ktoré bude výhodné pre všetky strany. Výkonná moc je pripravená ho nájsť:

„Tieto rozhovory s Čínou pokračujú, a ak sa nájde obojstranne výhodné riešenie, môžeme nájsť aj spôsob, ako nakoniec neuplatňovať clá,“

– povedal Dombrovskis.

Dôležité však je, že uložené clá sa nestávajú okamžite splatnými. Budú sa vyberať len vtedy, ak 27 krajín EÚ rozhodne o konečných opatreniach kvalifikovanou väčšinou v štvormesačnej fáze prešetrovania. Tá sa, ako sme už spomenuli, skončí v novembri. V dôsledku toho budú od 5. júla vnútroštátne colné orgány iba zhromažďovať údaje o dovážaných vozidlách a vypočítavať splatné platby.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Stellantis oznamuje, že 36 automobilov vyrábaných výrobcami skupiny bude mať do roku 2026 mild-hybridné verzie

Číňania našli spôsob, ako obísť clá EÚ. Bez problémov ich obídu


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Alfa Romeo Giulia 2.0 vyladená pre Torino: Vzduchové odpruženie a špeciálne zliatinové disky

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Techtalkyt1). Roky plynú, ale Alfa Romeo Giulia naďalej fascinuje nadšencov Alfy, tunerov a dokonca aj predajne príslušenstva, ktoré pri príležitosti…

Fernando Alonso dostal svoj Aston Martin Valkyrie

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Je to skvelý darček od spoločnosti Aston Martin. Mercedes SLR, 458 Italia, Honda NSX a McLaren Elva sú len…

Môžete na parkovisku jazdiť bez vodičského preukazu?

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@rachelcavera8360) Mnohí dnešní vodiči sa prvýkrát učili šoférovať na parkovisku za panelákom alebo pred zatvoreným obchodným domom.Na takomto parkovisku nie…

Vzbura proti politike EÚ. Už budúci rok môžu milióny ľudí prísť o prácu

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Nové emisné normy CO2, ktoré Európska únia ukladá výrobcom automobilov, nadobudnú účinnosť v januári 2025. Zdá sa, že boli…

Ak vykladáte tovar, môžete svoje vozidlo zastaviť v zóne so zákazom zastavenia alebo státia?

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/c/KooperativanaPojistovna). Ak je vaše auto plné batožiny alebo máte tovar, ktorý chcete naložiť alebo vyložiť, je legálne parkovať v zóne…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov