Elektro, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Európske prístavy sa stávajú parkoviskami pre tisíce nepredaných elektromobilov. Problém je „kritický“

18.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ChinaObserver0). Európske prístavy zažívajú skutočné obliehanie, pretože na parkoviskách v prístavoch a prístavných parkoviskách stoja desaťtisíce nepredaných elektrických vozidiel (najmä z Číny). Ako uvádza denník...

18.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ChinaObserver0).

Európske prístavy zažívajú skutočné obliehanie, pretože na parkoviskách v prístavoch a prístavných parkoviskách stoja desaťtisíce nepredaných elektrických vozidiel (najmä z Číny). Ako uvádza denník Financial Times, v Brémach je situácia v súčasnosti kritická.

Európske prístavy sa stávajú parkoviskami pre tisíce nepredaných elektromobilov.
Foto: youtube.com/@ChinaObserver0

To, čo sa v súčasnosti deje v mnohých prístavoch v Európe, znamená len jedno – trh s elektromobilmi sa vyvíja úplne inak, ako si automobilky predstavovali. Výroba „elektromobilov“ sa pred časom vymkla spod kontroly. Čínske značky začali masovo vyrábať vozidlá s nulovými emisiami bez toho, aby vedeli, čo môžu na svojich trhoch očakávať. Nezáležalo na tom, či mal niekto o takéto autá záujem a či bol pripravený ich kúpiť. Koniec koncov, chvíľu to bolo fajn. Minulý rok sa však prudký nárast dopytu zastavil a v niektorých krajinách predaj dramaticky klesol. Situácia je natoľko zúfalá, že nepomohli ani najväčšie zľavy a výpredaje. Čínske autá zaplavili Európu a nikto celkom nevie, čo s nimi.

Európske prístavy sa tak stali parkoviskami pre nechcené vozidlá. Na prvý pohľad to môže prekvapiť – hnacím motorom predaja týchto áut by mala byť ich cena. Tá však nie je taká nízka ako v Číne. Ako uvádza Focus, v spomínaných Brémach čakajú elektromobily na svojich nových majiteľov 1,5 až dokonca dva roky. A to z nich robí ešte problematickejší tovar. K tomu sa pridáva problém samotného elektrického pohonu. Ako je to možné? Poďme o tom diskutovať.

Batérie – tu sa všetko začína

Keby išlo o autá so spaľovacími motormi, nebol by to taký veľký problém. V prípade elektromobilov je však potrebné poukázať na niekoľko obmedzení súvisiacich s batériami. Výrobcovia musia zaručiť, že pôvodná kapacita neklesne za osem rokov pod 70 %. Ak však takéto auto stojí dva roky na parkovisku v prístave, batéria samozrejme postupne degraduje. Nemali by sme tiež zabúdať, že výrobca nám musí poskytnúť záruku od okamihu predaja. Z toho pre neho vyplývajú ďalšie potenciálne problémy v súvislosti s jej nedodržaním.

Trh s elektromobilmi sa vyvíja úplne inak, ako si automobilky predstavovali.
Foto: youtube.com/@ChinaObserver0

To všetko sa premieta do toho, prečo sú tieto autá tak masívne predražené – aj priamy predaj je pre výrobcu výhodnejší, ako keby mal neskôr znášať nepredstaviteľné náklady spojené s problematickou prevádzkou. Navyše vzniká ďalší problém – nechtiac sa tým roztočí špirála strát, pretože neustále zľavy na nové autá logicky znižujú zostatkovú hodnotu predtým predaných vozidiel, čo predstavuje pre majiteľa veľké náklady.

Situácia sa nezlepší, aspoň zatiaľ

Spoločnosť BLG Logistics, prevádzkovateľ prístavného terminálu v Brémach, označila súčasnú situáciu za „kritickú“ a „skutočný chaos“. Spoločnosť dodala, že počet áut na dočasných parkoviskách začal stúpať v decembri minulého roka, keď nemecká vláda zo dňa na deň zrušila štedré dotácie. Tie boli jedným z dôvodov, prečo registrácie „elektromobilov“ v posledných rokoch rástli dvojciferným tempom. Návrat k podobnému stavu sa teraz zdá byť nereálny.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Gigant Tianqi Lithium by mohol postaviť továreň na autobatérie vo východnej Európe

Clá na autá z Číny. Objavili sa prvé oznámenia o zvýšení cien


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov