18.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Prach po škandále s názvom nového SUV značky Alfa Romeo a po incidentoch s Fiatom Topolino sa ešte nestihol nadobro usadiť a kontroverzia okolo nového modelu už narastá. Ford Capri, hoci má taliansky znejúci názov, tiež nemá nič spoločné s Talianskom.
Talianska značka sa háda s ministrom o názov Ford Capri
V čase, keď do ponuky Fordu prichádza nové SUV Capri, sa Alfa Romeo háda s ministrom obchodu Ursom. Ten nachádza svoje opodstatnenie v tom, čo Biscioneho prinútilo zmeniť názov Milano, na súčasný Junior.
Dôvodom napätia medzi talianskou vládou a spoločnosťou Stellantis, vlastníkom značky Alfa Romeo, bola skutočnosť, že SUV s talianskym názvom opúšťa továreň v Poľsku. To zase znamená porušenie zákona o pomenovaní, konkrétne zákazu talianskych názvov pre veci vyrobené v zahraničí.
Tento zákon hovorí, že spotrebiteľovi nemožno poskytovať žiadne zavádzajúce informácie. Takže auto s názvom Milano musí byť vyrobené v Taliansku,“
– argumentoval taliansky minister Urso.
Teraz, po kontroverzii okolo prvého SUV značky Alfa Romeo a potrebe zmeniť názov modelu, aby sa predišlo ďalším sporom s vládou kvôli „talianskemu zvuku“, vidíme na sociálnych sieťach talianskej značky príspevok.
Jeho súčasťou sú dve fotografie. Jedna so zemepisnými súradnicami a druhá s mapou predmestí Kapského mesta so zvýraznenou dedinou Capri na polostrove južne od hlavného mesta. K obom bol pripojený komentár odkazujúci na nedávne obvinenie z používania talianskeho názvu pre zahraničný výrobok.
Skutočnosť, že v skutočnosti sa Ford Capri ako americké (a nemecké) SUV-kupé bude vyrábať v nemeckom Kolíne nad Rýnom, znamená, že podľa logiky talianskych zákonov by sa nové SUV značky nemalo volať Capri. Preto sa Alfe Romeo nepáči, že americká spoločnosť predáva v Taliansku auto, ktoré je pomenované po talianskom meste.
Spoločnosť Ford nemá v úmysle zmeniť globálny názov modelu
Polemika o názve nového SUV s modrým oválnym logom nenájde v tomto prípade oprávnenú reakciu na nešťastie Alfy Romeo. Po prvé, Ford nebude meniť názov globálneho modelu. Po druhé, značka používa názov, ktorý už používala pre svoje kupé zo 70. a 80. rokov.
Nie je tajomstvom, že napätie medzi talianskymi politikmi a Stellantisom je stále citeľné. Adolfo Urso, ktorý sa zúčastnil na včerajšom podujatí Fiatu pri príležitosti 125. výročia jeho založenia, na túto situáciu narážal:
„So spoločnosťou Stellantis spolupracujeme už viac ako rok a teraz nastal čas voľby a zodpovednosti. Skupina musí prevziať zodpovednosť za opätovné uvedenie vozidla na taliansky trh, pričom musí rešpektovať prácu a odhodlanie generácií, rešpektovať to, čo Fiat dal Taliansku, a to, čo Taliansko dalo Fiatu. Zisk je dôležitý, ale nie je všetko. Pracujme spoločne na obnovení tohto úspešného príbehu a na tom, aby bol automobil opäť pýchou Talianska, snom Talianska. Fiat bol a je v Turíne a my chceme, aby v Turíne zostal. Nesúhlasíme s tým, aby sa z neho stalo priemyselné múzeum. Fiat po mnoho desaťročí stelesňoval hodnoty krajiny usilujúcej sa o rast, ktoré pomáhali formovať národnú identitu. Úspech značky Fiat je úspechom Talianska. Dúfam, že to tak bude aj naďalej, dúfam, že to tak zostane, a pracujeme na tom, aby to tak zostalo.“
V prípade Fordu Capri, ktorý je evolúciou konceptu známeho zo 70. rokov minulého storočia, ide o elektrické vozidlo. Nové SUV kupé značky Ford bolo vyvinuté na platforme MEB koncernu Volkswagen, ale názov sa vracia po takmer 40-ročnej absencii. Po svojom predstavení zatiaľ získalo veľa pozitívnych ohlasov, ale bude to stačiť na to, aby zopakovalo úspech svojho pradedka? Na odpoveď na túto otázku si budeme musieť ešte chvíľu počkať.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Ford Capri znovuzrodený ako elektrické crossover kupé
Nízkonákladový mestský model vstupuje na trh s chuťou. Bude debutový Fiat Pandina hitom?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.