19.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@proauto_official).
Volga ako Frankensteinovo monštrum ožila! V mŕtvej schránke ruskej značky tlie život, ktorý jej vdýchla Čína. Rusi predstavili nie jeden, nie dva, ale hneď tri nové modely. Zaujímavé je, že jeden z nich nesie názov, ktorý bol skopírovaný od zahraničného konkurenta.
Ruská invázia na Ukrajinu sa v skutočnosti vyplatila najmä Číne. Po evakuácii západných značiek z Ruska ich miesto zaujali výrobcovia z Ríše stredu. Ako vidíte, bol to zlatý obchod. Podľa ruského Avtostatu sa podiel čínskych áut na celkovom počte novo registrovaných vozidiel zvýšil z 10 % v roku 2021 na celých 40 % v apríli minulého roka. Všetko nasvedčuje tomu, že Číňania majú opäť šancu zbohatnúť. Tentoraz vďaka – pre mnohých – ikonickej značke Volga.
Volga sa vracia. Na začiatok tri modely
Na výstave Digital Industry v Nižnom Novgorode predstavili Rusi tri nové modely Volga – K30, K40 a C40. Ide o klony čínskych vozidiel Changan. Prvý z nich vychádza z crossoveru Oshan X5 Plus, zatiaľ čo druhý je prepracované rozmerné SUV Uni-Z. Posledný – C40 – je sedan založený na modeli Raeton Plus. Práve jeho názov trochu zmiatol niektorých ruských kupujúcich. Veď rovnaké označenie nesie aj elektrický crossover značky Volvo. Urobili to Rusi zámerne? Dá sa predpokladať, že išlo o nevedomý krok. Okrem toho sa nezdá, že by Švédi v dohľadnom čase začali protestovať. Veď značka, ktorá je srdciam Škandinávcov blízka, patrí čínskemu koncernu Geely, ktorý sa nevyhýba spolupráci s ruskými aj bieloruskými úradmi (najbližší závod koncernu sa nachádza pri Borisove v strednom Bielorusku).
Čo je známe o nových modeloch Volga? Všetky budú poháňané 1,5-litrovým motorom s výkonom 188 koní a krútiacim momentom 300 Nm. Všetko sa bude prenášať na kolesá prostredníctvom štandardnej sedemstupňovej automatickej prevodovky. Podľa Antona Alichanova, ruského ministra priemyslu a obchodu, ktorého citoval portál autostat.ru, sa autá budú vyrábať v závode v Nižnom Novgorode. Rozsah výroby bol naplánovaný na 100 000 kusov ročne. Šéf rezortu ďalej uviedol, že spoločnosť stojaca za značkou Volga dostane od vlády príslušné dotácie na rozvoj podniku.
Volga ožila. Ruská ikona opäť na trhu
Číňania majú zvláštny talent na oživenie zabudnutých a dávno zaniknutých značiek. Koniec koncov, je to najjednoduchší spôsob, ako si získať nového zákazníka – hrať na jeho sentiment. V prípade značky Volga, ktorá má v Rusku status ikony, to bude úplne triviálne. Po 13-ročnej prestávke (výroba modelu Siber, v podstate licenčne vyrábaného modelu Chrysler Sebring, sa skončila v roku 2011) má značka reálnu šancu presadiť sa na trhu. Samozrejme, ak sa Rusom a ich čínskym kamarátom všetko podarí.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.