23.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@debsvault7172).
Nie je žiadnym tajomstvom, že medzi mnohými čínskymi výrobcami má MG Motor v Európe osobitné miesto. Britská značka, ktorú dnes vlastní gigant SAIC, má už mnoho stálych zákazníkov a získava nových, a to aj na Slovensku. Práve preto colná politika urýchlila rozhodnutie postaviť prvú európsku továreň.
MG Motor „Made in Europe“ by mohol byť španielsky
Tlačové správy, hoci zatiaľ len fámy, naznačujú, že SAIC zvažuje umiestnenie svojej prvej európskej továrne na troch miestach. Ide o Českú republiku, Maďarsko a Španielsko.
Vzhľadom na to, že posledné menované je na prvom mieste, pokiaľ ide o čínske investície do automobilového priemyslu, je tu veľa výhod. Práve fámy, ktoré kolujú v španielskej tlači, naznačujú, že SAIC, vlastník MG Motor, sa prikláňa k investícii v tejto krajine.
Čínsky gigant údajne uvažuje o Pyrenejskom polostrove a najmä o Galícii. Tam by postavil svoju prvú európsku továreň na výrobu elektrických vozidiel. Pre Španielsko, ktoré nedávno získalo Chery ako investora v Barcelone, by to znamenalo ďalšiu finančnú injekciu do hospodárstva a viac pracovných miest.
Konečné rozhodnutie do 30. septembra
Čínsky gigant čelí vysokým clám zavedeným rozhodnutím Európskej komisie a zrejme urýchľuje svoju expanziu na starom kontinente. Konečné rozhodnutie o umiestnení svojej európskej továrne chce prijať do 30. septembra tohto roku. Prvý elektromobil „Made in Europe“ by sa mal objaviť do troch rokov, t. j. koncom roka 2027.
Česká republika a Maďarsko, ktoré si BYD vybrala, by mohli ušetriť peniaze na investícii vďaka nižším nákladom na pracovnú silu. Španielsko má však v rukáve skutočné eso. Je bližšie k Spojenému kráľovstvu, ktoré je pre MG Motor kľúčovým trhom. Okrem toho je lepšie prepojené, takže je lepšie z logistického hľadiska.
Je známe, že Galícia a ďalšie dve španielske autonómne spoločenstvá, Aragónsko a Kantábria, už predložili čínskej spoločnosti SAIC konkrétne návrhy na dotačný balík, ktorý by mohol pomôcť investícii.
Taliani sa na Španielsko pozerajú so závisťou. Po tom, čo BYD investuje v Turecku, Chery v Španielsku a SAIC je na pokraji, zostávajú v konflikte so Stellantisom. To sa premieta do miznúcich vyhliadok na rozvoj automobilového priemyslu v Taliansku. Spoločnosti budú vždy smerovať tam, kde im uľahčia investovanie.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Druhá generácia SUV MG HS bola oficiálne predstavená
SUV od MG Motor lacnejšie o viac ako 5 200 eur. Tu mu nemôže konkurovať ani Volkswagen T-Cross