25.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa).
Toyota odhalila svoje plány v oblasti elektromobility na najbližšie roky. Tentoraz sa chce japonský gigant zamerať na nové batérie, ktoré budú navrhnuté s dôrazom na čo najväčší dojazd. Ten sa má v konečnom dôsledku zvýšiť dokonca na viac ako 1 200 km.
Inžinieri Toyoty chcú vylepšiť základné batérie LFP (lítium-železo-fosfor) a zaviesť polovodičové batérie, ktoré zabezpečia absolútne pôsobivý dojazd. Napríklad v porovnaní s batériou v súčasnom modeli bZ4X sa dojazd vozidla zvýši o 20 %.
Toyota zároveň plánuje znížiť cenu o 40 %, čo by malo zlepšiť už aj tak fantastické predajné čísla. Novými batériami chcú Japonci elektromobily ešte viac priblížiť potenciálnym zákazníkom a konečne ich poriadne spopularizovať. Zároveň pracujú aj na ďalšom type batérie. Má to byť bipolárna lítium-iónová batéria s niklovou katódou, ktorá umožní predĺžiť dojazd vozidiel s nulovými emisiami na viac ako 1 000 km. Praktické využitie tejto batérie sa plánuje na roky 2027 – 2028.
To však nie je koniec príbehu. Očakáva sa, že konštruktéri sa zamerajú aj na zlepšenie aerodynamiky a zníženie hmotnosti vozidiel. To umožní ďalšie zvýšenie dojazdu – až o 10 %. V rokoch 2027 až 2028 chce Toyota konečne zaviesť batériu s pevným elektrolytom, ktorá sa v mnohých ohľadoch považuje za prelomovú. Zatiaľ však nikto nedokončil jej vývoj do takej miery, aby sa dala komerčne využívať. V tomto prípade Japonci očakávajú o 20 % dlhší dojazd v porovnaní s už spomínanou bipolárnou jednotkou, t. j. približne 1 200 km. Čas nabíjania z 10 na 80 % bude len do 10 minút.
Batérie nie sú pre Toyotu jediným vývojovým smerom. Vedenie spoločnosti je presvedčené, že vodík je pre budúcnosť mimoriadne dôležitý. Hlavným cieľom Japoncov je znížiť jeho cenu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Toyota s dvoma úplne novými modelmi. V ponuke nie je nič podobné
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.