26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV).
Audi stále plánuje prejsť na čisto elektrické vozidlá od roku 2033. Predstavitelia nemeckej značky však pripúšťajú, že spaľovací motor bude žiť oveľa dlhšie, ako sa pôvodne očakávalo.

Foto: youtube.com/@AutoTraderTV
Budúcnosť má byť elektrická. Skôr ako sa tak stane, však Audi, ktoré nedávno predstavilo úplne novú inkarnáciu modelu A4, odteraz označovanú ako A5, bude investovať do vývoja hybridných pohonov.
Podobné plány nedávno oznámili aj ďalší výrobcovia. Patrí medzi ne okrem iného Mercedes, Ford, Kia, Stellantis a Volkswagen. Dôvodom je nielen ochladenie trhu s elektrickými vozidlami, ale aj rastúci dopyt po moderných plug-in hybridoch.
Audi vsádza na plug-iny
V nasledujúcich 10 rokoch nebudú hrať najdôležitejšiu úlohu elektromobily, ale plug-in hybridy. Budú totiž tvoriť spojovací článok medzi klasickou a budúcou motorizáciou.
„V skupine Volkswagen sme si včas uvedomili, že plug-in hybridy sú dôležitou technológiou. Teraz vidíme, že ju budeme využívať dlhšie, ako sme si pôvodne mysleli,“
– hovorí Gernot Dollner, generálny riaditeľ Audi.
Nemecká značka v súčasnosti vyvíja celý rad plug-in hybridov novej generácie. Vyznačovať sa majú predovšetkým väčšou trakčnou batériou ako doteraz, čo sa prejaví v dojazde na elektrický pohon viac ako 100 km.

Foto: youtube.com/@DPCcars
Nová architektúra pre vozidlá so spaľovacím motorom alebo PPC (Premium Platform Combustion), ktorá debutovala s Audi A5, je zameraná na hybridy s predĺženým dojazdom. Zatiaľ o nej nie sú známe žiadne ďalšie podrobnosti.
Dôležitá je zatiaľ flexibilita
Napriek tomu, že sa Audi zameriava na hybridné vozidlá, predpokladá, že budúcnosť motorizmu určia elektromobily. „V súčasnosti pozorujeme pomalý, negatívny trend v segmente batériových elektrických vozidiel. Napriek tomu zaznamenávame pozitívne miery rastu, ktoré sa však spomalili,“ hovorí Dollner.
„Vzhľadom na rozsah inovácií v segmente elektromobilov veríme, že takéto vozidlá budú časom čoraz lepšie,“ tvrdí generálny riaditeľ Audi.
„Najmenej najbližších 10 rokov budeme mať prechodnú fázu s tromi dôležitými pohonnými jednotkami. To znamená s vysoko účinnými spaľovacími motormi, plug-in hybridmi (ktoré sú čoraz dôležitejšie najmä v Číne a Severnej Amerike) a elektrickými vozidlami,“ dodáva Dollner.
Posledný spaľovací motor Audi príde na trh o dva roky
Audi plánuje uviesť na trh svoje posledné vozidlo so spaľovacím motorom v roku 2026. S najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o nástupcu modelu Q7, ktorý v súčasnej podobe žije už dlhých deväť rokov.
Dollner pripustil, že prvá generácia elektrických modelov Audi, Q8 e-tron, Q4 e-tron a e-tron GT, bude vo výrobe do roku 2027. Pripomeňme, že tento rok spoločnosť z Ingolstadtu ukázala prvý elektromobil novej generácie.
Ide o Audi Q6 e-tron, ktoré je založené na úplne novej platforme PPE (Premium Platform Electric) a poskytuje dojazd viac ako 600 km. Ďalším modelom, ktorý bude využívať túto architektúru, bude elektrické Audi A6 e-tron, ktoré bude mať premiéru koncom tohto roka.
Audi A4 e-tron by sa malo objaviť v roku 2025. Naopak, nástupcovia modelov A3 a A8 – tiež na elektrický pohon – sú vo vývoji.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Audi predčasne stiahne svoje SUV z výroby. Dôvod je veľmi jednoduchý
Čoraz viac dieselových motorov neprechádza STK. Nie je to chyba vozidiel, ale ich majiteľov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.