26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fox9).
Donald Trump rozhodne nepatrí k zástancom elektrifikácie regulovanej dotáciami a predpismi. Kandidát na prezidenta USA oznamuje, čo sa v tejto otázke zmení, ak sa vráti do Bieleho domu.
Donald Trump sa opäť uchádza o úrad prezidenta Spojených štátov. Bývalý moderátor Bieleho domu už získal nomináciu Republikánskej strany a svoju volebnú kampaň vedie tak, že útočí na Demokratickú stranu (ktorá po odstúpení Joea Bidena ešte nemá istého kandidáta) a sľubuje, čo zmení, keď sa vráti do Bieleho domu.
Donald Trump kritizuje elektromobily. Nebudú povinné?
Podobne ako v Európe, aj v USA sú elektromobily predmetom politického sporu. A k tomu sa nedávno vyjadril aj Trump. Klimatickú politiku, ktorá môže zahŕňať investície do obnoviteľných zdrojov energie alebo elektromobilov, označil za „nezmyselný nový zelený podvod“. Oznámil tiež, že „hneď v prvý deň“ po tom, ako sa stane prezidentom, stiahne „mandát pre elektromobily“, čím zabráni „úplnému zničeniu“ domáceho automobilového priemyslu.
Na tomto mieste je však potrebné zdôrazniť, že v Spojených štátoch neexistuje de facto žiadna povinnosť predávať elektromobily na federálnej úrovni. Predpisy však stanovujú, že výrobcovia musia do roku 2032 znížiť emisie oxidu uhličitého vo svojich vozových parkoch na 56 %. Výpočty Agentúry na ochranu životného prostredia ukazujú, že sa to prejaví v náraste podielu elektromobilov. Do roku 2032 budú tvoriť 35 až 56 percent. Samozrejme, pre výrobcov to istým spôsobom znamená, že sú nútení elektrifikovať, ale oficiálne v USA neexistuje nič také ako povinnosť predávať elektromobily.
Clá na autá z Číny. Donald Trump oznámil, čo urobí, ak vyhrá
Bývalý prezident tiež oznámil, že po návrate do Bieleho domu má v úmysle bojovať proti čínskym autám a investovať do domáceho automobilového priemyslu. Upozornil na hrozbu prichádzajúcu z Mexika a poukázal na to, že u južných susedov Američanov by mohli vzniknúť čínske továrne (BYD už jednu vlastnú stavia), z ktorých budú autá smerovať práve do USA. Republikánsky kandidát vyhlásil, že by čínske autá zdanil, a tým ich stiahol z amerického trhu. Hovorí o clách až do výšky 200 %. V tejto chvíli stojí za zmienku aj to, že prezident Joe Biden zvýšil clá na elektromobily z ríše stredu z 25 % na 100 %.
Odborníci už dlho hovoria o možných zmenách v politike elektrických vozidiel po Trumpovom návrate. Agentúra Bloomberg už vo februári tohto roka uviedla, že Trump hovoril so svojimi poradcami o „vylúčení“ automobilov vyrobených v Číne alebo vyrobených z dielov pochádzajúcich z Číny a následne zmontovaných v iných krajinách, napríklad v Európe alebo Mexiku. Hovorilo sa aj o možnom zrušení dotácií federálnej administratívy na nákup elektromobilov.
Sú výrobcovia pripravení na zmenu prezidenta v USA?
Výrobcovia si dobre uvedomujú, že zmena moci v USA by mohla viesť k zmene kurzu v environmentálnej politike vrátane rozvoja elektromobility. Šéf spoločnosti Stellantis Carlos Tavares minulý rok priznal, že v dôsledku volieb v USA bude spoločnosť možno musieť zmeniť svoju stratégiu v oblasti rozvoja elektromobility. Dnes, keď vieme, že Joe Biden sa nebude uchádzať o druhé funkčné obdobie, si môžeme byť istí, že Biely dom bude mať nového obyvateľa. Jedinou otázkou je, či zachová súčasnú politiku, alebo urobí pomerne výrazné zmeny.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Trump chce oklamať Číňanov. Má plán na opravu mŕtvej zóny
USA postavia nové „lietadlo súdneho dňa“. Očakáva sa, že bude stáť celý majetok
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.