Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Koenigsegg musel stiahnuť výrobu. Nikto nechcel ich malý motor

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@koenigsegg). Koenigsegg pripravoval revolúciu. Supercar v hodnote takmer 1,7 milióna dolárov mal dostať trojvalcový motor. Motor bol však revolučný. Bol, pretože bol práve vyradený z...

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@koenigsegg).

Koenigsegg pripravoval revolúciu. Supercar v hodnote takmer 1,7 milióna dolárov mal dostať trojvalcový motor. Motor bol však revolučný. Bol, pretože bol práve vyradený z ponuky. A nerozhodla o tom technológia, ale nízky záujem kupujúcich.

Koenigsegg musel stiahnuť výrobu. Nikto nechcel ich malý motor.
Foto: youtube.com/@koenigsegg

Koenigsegg počas prezentácie modelu Gemera predstavil až dva unikátne nápady. Prvým bol nápad postaviť kupé s interiérom 2+2, aby sa zlepšila praktickosť vozidla. Druhým bola základná pohonná jednotka. Ten ponúkal vodičovi iba 3 valce. Aj keď osemvalec do V bol stále voliteľnou výbavou.

Gemera s 3-valcovým motorom? Stále má 1 700 koní a pôsobivý výkon

Základný model Koenigsegg Gemera mal byť poháňaný 2-litrovým benzínovým motorom. Unikátnych je v jeho prípade niekoľko skutočností. Na začiatok stojí za zmienku, že motor má iba tri valce. Takýto počet funguje dobre, ale pre malé mestské auto, nie pre superauto? Omyl, pretože jednotka napriek tomu musela ponúknuť výkon 600 koní a krútiaci moment 600 Nm vďaka dvom turbodúchadlám. A stále sa pri tom nezastavil. K dispozícii mal mať aj tri elektromotory. To znamená, že konečný výkon sústavy sa mal pohybovať okolo 1 700 koní. To by vozidlu umožnilo dosiahnuť stovku za 1,9 sekundy.

Spoločnosť Koenigsegg pomenovala novú jednotku Tiny Friendly Giant. Voľne preložené to znamená približne toľko ako malý priateľský obor. Vtipná prezývka, uznajte! Navyše, motor vďaka svojej unikátnej konštrukcii dokáže jazdiť na klasický benzín, ale aj na benzín E85 alebo E100, prípadne na metanol.

Trojvalcový benzínový motor mal byť vôbec prvým sériovo vyrábaným piestovým motorom bez vačky. Okrem toho sa ukázalo, že je revolučne ľahký. Vážil len 70 kg. Výroba vozidla sa ešte nerozbehla. Koenigsegg však začal zbierať objednávky. A potom sa ukázalo, že o revolučný, zmenšený benzínový motor je málo záujemcov. V dôsledku toho značka od svojich výrobných plánov ustúpila. Vypustenie motora 2.0 R3 znamená jediné. V palete Gemera zostane len 5-litrový V-twin.

Koenigsegg Gemera.

Gemera bude len V8. Cena vozidla sa zvýši o 400 000 dolárov

Vypustenie 2-litrového a skutočne revolučného motora je veľká škoda. Na druhej strane, vodiči dostanú V-osmičku, s ktorou si budú môcť utierať slzy. A táto možnosť sa zdá byť rovnako dobrá. Najmä preto, že benzínový motor HV8 poznáme okrem iného aj z modelu Koenigsegg Jesko. V kombinácii s tromi elektromotormi by mal ponúknuť približne 2300 koní a 2750 Nm krútiaceho momentu. Problém s týmto motorom je vlastne len jeden. Znamená totiž príplatok. Ten predstavuje 400 000 dolárov, teda približne 368 000 eur.

Základný model Koenigsegg Gemera s trojvalcovým motorom mal stáť 1,7 milióna dolárov. Keď sa osemvalec V stane povinnou výbavou, suma sa už vyšplhá na 2,1 milióna dolárov. Táto suma je teda jednoducho neúnosná! Výroba Gemera by sa mala začať ešte v tomto roku. Dodávky prvých kusov vozidla zákazníkom sú naplánované na rok 2025. Celkovo sa vyrobí 300 kusov 2+2 superauta zo Švédska.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ferrari 812 Competizione Aperta pribudlo do galérie Țiriac Collection – supercar za 600 000 eur má výkon 830 koní

Nové SUV Cupra Terramar zachytené bez maskovania. Nový trhák VW Group už jazdí po cestách


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov