Novinky, Zaujímavosti,

Šéf Renaultu sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily ešte nie je možný

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily do roku 2035 nie je možný, preto žiada Európsku úniu...

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears).

Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily do roku 2035 nie je možný, preto žiada Európsku úniu o väčšiu flexibilitu.

Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily do roku 2035 nie je možný
Foto: youtube.com/@ThunderGears

Veľmi dobre vieme, že od roku 2035 Európska únia zakáže komercializáciu nových automobilov so spaľovacími motormi, pričom alternatívou budú autá na elektrický alebo vodíkový pohon.

Luca De Meo vyjadril pochybnosti o časovom pláne prechodu na elektrické vozidlá v Európe a dodal, že výrobcovia automobilov musia znížiť výdavky, ak chcú splniť svoje ciele v oblasti elektrických vozidiel, uvádza agentúra Reuters.

Prechod na elektrické vozidlá zohráva kľúčovú úlohu pri znižovaní globálnych emisií uhlíka a tempo, akým sa táto zmena uskutoční, zmení automobilový priemysel a životné prostredie.

V súvislosti s nedávnymi voľbami do Európskeho parlamentu, ktoré sa konali v čase slabého dopytu po elektrických vozidlách, sa čoraz častejšie ozývajú hlasy požadujúce zrušenie zákazu predaja dieselových a benzínových vozidiel v EÚ do roku 2035, ktorý sa má prehodnotiť v roku 2026.

„Potrebujeme trochu viac flexibility v programe,“ povedal Luca de Meo. „Bolo by však vážnou strategickou chybou vzdať sa tohto cieľa kvôli súčasnému spomaleniu trhu,“ dodal.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Generálny riaditeľ spoločnosti Renault chce väčšiu flexibilitu pre výrobcov

„Potrebujeme trochu viac flexibility v programe,“

– povedal Luca de Meo.

„Bolo by však vážnou strategickou chybou vzdať sa tohto cieľa kvôli súčasnému spomaleniu trhu,“

– dodal.

Na otázku o ambíciách spoločnosti Renault presunúť 100 % európskej výroby automobilov na elektromobily na slabom domácom trhu de Meo odpovedal: Pravdou je, že ešte nie sme na správnej trajektórii, aby sme do roku 2035 dosiahli 100 % elektrický dojazd. To je pravda. Ak nás zákazníci nenasledujú, sme za to zodpovední všetci. Musíme znížiť náklady.

Celosvetový predaj elektrických vozidiel v roku 2023 vzrástol o 35 %, ale v roku 2024 klesol. Predaj nových automobilov v Európskej únii však v júni vzrástol o 4,3 %, zatiaľ čo registrácie batériových elektromobilov mierne klesli.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Renault prekonáva aj kráľa lacných vozidiel. Nové SUV je pre značku nečakaným hitom

Renault uvádza na trh nové hybridné SUV v Kórei. Nový Grand Koleos má DNA Volva


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ako rozpoznať problémy s diferenciálom skôr, než vás prekvapia na ceste!

2.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@easyautofix). Diferenciál je kľúčový komponent, ktorý zabezpečuje hladké a bezpečné zatáčanie vozidla. Mechanici často upozorňujú na príznaky jeho poruchy, ako…

Zbytočne minuté peniaze na pohonné hmoty? Odhaľte skrytý problém vášho vozidla!

2.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chrisfix). Senzor teploty vzduchu v nasávaní je neoddeliteľnou súčasťou motorového systému vozidla. Tento komponent má významnú úlohu v celkovom procese…

Maximálna povolená rýchlosť, ktorou môže policajné vozidlo jazdiť. Rozdiel medzi zásahom a hliadkou

2.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@112rescueslovakia5). Veľa ľudí si mylne myslí, že policajti majú absolútnu voľnosť pri šoférovaní, môžu ignorovať červenú na semafore alebo predbiehať…

Nové Audi A7 hybrid v predpremiére

2.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carbizzy). Bude čiastočne elektrifikovaný, ale zachová si aj dieselové motory. Takto by mohol vyzerať... Stratégia Audi má dve línie, pokiaľ…

Dacia Sandero: problémy s parkovacím senzorom a ďalšie bežné poruchy

2.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarReviewsEU). Dacia Sandero je kompaktný model rumunského výrobcu Dacia, ktorý je dostupný na viacerých medzinárodných trhoch a je považovaný za…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov