27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NotJustBikes).
Obmedzenie rýchlosti na nemeckých diaľniciach z času na čas stáva predmetom diskusií. Výsledky najnovšieho prieskumu jasne ukazujú, čo si o tejto myšlienke myslia bežní občania v tejto krajine.
Z motoristického hľadiska sa nám Nemecko spája predovšetkým s veľkým počtom diaľnic a so skutočnosťou, že na niektorých z nich neplatia rýchlostné obmedzenia. V druhom prípade je to však len polovičná pravda. Na nemeckých diaľniciach je odporúčaná rýchlosť 130 km/h. Je to z dôvodu zaistenia bezpečnosti všetkých účastníkov cestnej premávky.
Platia v Nemecku na diaľniciach rýchlostné obmedzenia?
Treba si tiež uvedomiť, že rýchlostné obmedzenia na nemeckých diaľniciach sa môžu vyskytovať na úsekoch, ktoré sa rekonštruujú, ako aj na úsekoch, ktoré sa považujú za nebezpečné (napr. na miestach, kde došlo k nehodám). V takejto situácii limit závisí od prevládajúcich podmienok. Nad nemeckými diaľnicami sa často nachádzajú veľké informačné tabule, na ktorých sú uvedené príslušné informácie o dočasnom obmedzení rýchlosti – zvyčajne do 120 km/h. Z času na čas sa však sa diskutuje o zavedení obmedzení na všetkých úsekoch diaľnic. Teraz sa objavil prieskum, ktorý ukázal, čo si o tom myslia nemeckí občania.
Nemeckí vodiči chcú zmenu
Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung (RWI) uskutočnil prieskum s viac ako 6 000 ľuďmi z celej krajiny. Ukázalo sa, že väčšina respondentov je za zavedenie diaľničných limitov do 130 km/h. Podporu tejto myšlienke deklarovalo až 63 % respondentov. Inštitút zdôrazňuje, že ide o lepší výsledok v porovnaní s rokom 2019, ale zároveň upozorňuje, že ide stále o jednu z najviac polarizujúcich otázok v nemeckej dopravnej politike.
Čo majú a nemajú radi nemeckí vodiči?
Prieskum nemeckého inštitútu ukázal aj to, ako sa Nemci pozerajú na ďalšie prvky politiky. Medzi opýtanými má myšlienka rozširovania cyklotrás veľmi silnú podporu (73 percent). Veľká väčšina opýtaných podporuje aj pokračovanie programu Deutschlandticket (ide o predplatný cestovný lístok umožňujúci lacnejšie cestovanie v miestnej verejnej doprave). Podporilo ho 70 percent opýtaných.
Na druhej strane sa objavila podpora bonusu za odhlásenie spaľovacieho vozidla. To znamená, že v takomto prípade by majiteľ auta dostal za takýto čin určitú sumu. Za takúto myšlienku sa vyslovilo len 19 percent respondentov. Zo všetkých otázok, na ktoré sa inštitút pýtal, mala táto najmenšiu podporu. Otázky ako zavedenie celoštátneho mýta pre majiteľov osobných áut alebo zákaz predaja áut so spaľovacími motormi od roku 2035 mali podporu 22 až 24 percent respondentov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Viete, aký je rozdiel medzi diaľnicou a rýchlostnou cestou? Nielen obmedzenie
Diaľnica postavená okolo domu po tom, ako sa majiteľ odmietol presťahovať. Ako dom vyzerá | VIDEO
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.