Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Nový donáškový robot sa naloží v uličke supermarketu a potom sa odvezie k vám

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@therobotreport7420). Spoločnosť Vayu Robotics dnes predstavila svojho prvého doručovacieho robota. Model One môže nasledovať zamestnancov v obchodoch, aby naložil objednávky zákazníkov, a potom sa autonómne...

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@therobotreport7420).

Spoločnosť Vayu Robotics dnes predstavila svojho prvého doručovacieho robota. Model One môže nasledovať zamestnancov v obchodoch, aby naložil objednávky zákazníkov, a potom sa autonómne pohybovať v uliciach mesta rýchlosťou až 20 km/h, aby doručil tovar. Komerčné nasadenie sa už začalo.

Spoločnosť Vayu Robotics dnes predstavila svojho prvého doručovacieho robota.
Foto: youtube.com/@therobotreport7420

V priebehu rokov sme videli niekoľko doručovacích robotov, ktoré sa pohybovali po areáloch a štvrtiach, pričom spoločnosti ako Amazon, Fed-Ex, Walmart, Uber Eats a ďalšie skúšali rôzne riešenia. Kalifornský startup sa vydáva trochu inou cestou s autonómnym robotom, ktorý využíva nový lacný systém videnia a tréning umelej inteligencie na navigáciu bez predchádzajúceho mapovania trasy a zaobíde sa bez drahých senzorových súprav.

Vznik spoločnosti

Spoločnosť Vayu Robotics založili v roku 2021inžinieri, technológovia a obchodní lídri s desaťročiami skúseností v priemysle s vývojom a komercializáciou špičkových technológií v oblasti automobilového snímania, autonómnych vozidiel a robotiky“.

Tím v roku 2022 uviedol na trh novo vyvinutý kamerový senzor, ktorého cieľom je umožniť jeho autonómnym doručovacím robotom jazdiť bez senzorov LiDAR. Vayu Sense „kombinuje husté, nízkonákladové obrazové snímače CMOS s modernými výpočtovými technikami zobrazovania a strojového učenia“. Spoločnosť tvrdí, že táto patentovaná technológia prekonáva nielen typické kamery RGB, ale aj LiDAR, čoho výsledkom je nákladovo efektívny robotický systém videnia s vysokým rozlíšením, vnímaním hĺbky vo vysokom rozlíšení, detekciou objektov a schopnosťou efektívne pracovať v náročných podmienkach.

Vlastný základný model umelej inteligencie pre robotickú autonómiu s názvom Vayu Drive bol vycvičený pomocou simulovaných aj reálnych údajov a nepotrebuje HD mapy, lokalizačné technológie ani LiDAR – namiesto toho sa spolieha na systém Sense vision.

Bez Sense vision

„Spoločnosť vysvetlila, že ide o end-to-end neurónovú sieť fungujúcu na báze tokenov dovnútra a tokenov von, podobne ako LLM. Vstup je multimodálny a zahŕňa obrazové tokeny z kamier, inštrukčné tokeny pre úlohy, ktoré má robot vykonať, a trasové tokeny, ktoré mu ukazujú navigačnú cestu na úrovni cesty.“

Na rozdiel od iných systémov LLM má pojem ‚stav‘, ktorý sa vytvára v priebehu času a aktualizuje sa s každým ďalším prijatým vstupným rámcom. To umožňuje veľké kontextové okná bez typického spomalenia, ku ktorému dochádza pri veľkých kontextoch. Je navrhnutý tak, aby efektívne pracoval na hranici 10 snímok za sekundu.

Spoločnosť Vayu Robotics vystúpila z utajenia v októbri minulého roka s počiatočným financovaním vo výške 12,7 milióna USD od podporovateľov vrátane spoločnosti Lockheed Martin. Teraz oznámila uvedenie svojho prvého doručovacieho robota na trh. Model One dokáže sa pohybovať po cestách, ako aj po cyklistických chodníkoch, chodníkoch a vo vnútri obchodov. Využíva pritom modely založené na umelej inteligencii a nízkonákladové pasívne senzory, čo ho robí údajne svetovým unikátom.

Robot One

Štvorkolesová elektrická dodávka má výšku 1 m, dĺžku 1,8 m a šírku 0,67 m, takže by nemala predstavovať veľkú prekážku pre ostatných účastníkov cestnej premávky, keď smeruje k zákazníkom rýchlosťou až 32 km/h. Maximálny dojazd na jedno nabitie jeho akumulátora je údajne 60 až 70 míľ (až 112,6 km).

Po príchode na miesto odovzdania môže vyjsť na chodník alebo príjazdovú cestu, zastaviť, otvoriť bočné dvere a vybrať pridelený balík pomocou robotického ramena. Vo svojom úložnom priestore dokáže uložiť tovar s hmotnosťou až 45 kg, po určitých úpravách by sa však táto hmotnosť mohla zvýšiť až na 200 kg, uvádza spoločnosť.

Robot One v súčasnosti testuje zatiaľ nemenovaný „veľký hráč v oblasti elektronického obchodu“. Ten plánuje nasadiť 2 500 robotov, počnúc San Ramonom v Kalifornii, pred rozšírením do ďalších miest v USA. Očakáva sa, že do programu sa zapoja aj ďalší komerční zákazníci, ale spoločnosť Vayu sa snaží využiť svoje technológie aj v iných robotických aplikáciách. V súčasnosti spolupracuje s „popredným svetovým výrobcom robotov“ na výmene senzorov LiDAR za snímacie technológie Vayu.

„Náš softvér nie je závislý od formy robota a už sme ho nasadili v niekoľkých kolesových formách. V blízkej budúcnosti umožní softvérová technológia Vayu pohyb štvornohých a dvojnohých robotov. To nám umožní expandovať aj na tieto trhy,“ prezradil spoluzakladateľ spoločnosti Anand Gopalan. Viac informácií nájdete vo videu nižšie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Robot na dráhe. Aurora má bojovú úlohu

Číňania vyvinuli jedinečného robota.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov