1.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BenHardyCars).
Ďalšia veľká automobilová aliancia na trhu? Nová sila, ktorá spája tri automobilové značky, sa chystá čeliť rastúcej sile čínskych spoločností.
Ako informuje japonský denník Nikkei, stojíme na prahu vzniku ďalšej automobilovej aliancie. Podľa neoficiálnych zdrojov, ktoré noviny oslovili, sa Mitsubishi Motors možno pripojí k partnerstvu, ktoré začiatkom tohto roka vytvorili Honda a Nissan.
Ak sa tak stane, budeme mať do činenia s ďalšou obrovskou silou z krajiny čerešňového kvetu. Prvou z nich je Toyota Motor Corporation, ktorá si vlani našla 11,2 milióna kupcov svojich automobilov na celom svete. Na druhej strane sa očakáva, že nová aliancia bude schopná vyrábať 8 miliónov automobilov ročne.
Mitsubishi sa pripojí k spoločnostiam Honda a Nissan
V marci tohto roku spoločnosti Honda a Nissan oficiálne oznámili strategické partnerstvo. V rámci neho začali obe spoločnosti vzájomne spolupracovať pri vývoji elektrických vozidiel a „inteligentných“ technológií.
Prvým cieľom oboch koncernov je urýchliť prechod na výrobu bez emisií uhlíka do atmosféry. Druhým cieľom je dosiahnuť nulový počet obetí na cestách spôsobených ich vozidlami.
Očakáva sa, že vytvorenie novej aliancie – spolu s Mitsubishi – pomôže týmto trom spoločnostiam posilniť svoju pozíciu voči Číne a spoločnosti Tesla. Tokijskému výrobcovi sa nedávno v Ríši stredu darilo tak zle, že tam pozastavil svoju činnosť.
Ešte v roku 2019 tam Mitsubishi predalo 134 500 vozidiel. V roku 2022 to bolo menej ako 35 000 kusov, zatiaľ čo v apríli minulého roka sa v Číne pre modely tejto značky nerozhodol nikto.
Podľa japonského denníka plánujú spoločnosti Honda, Mitsubishi a Nissan v blízkej budúcnosti štandardizovať softvér používaný vo svojich modeloch. Čo bude nasledovať? To sa pravdepodobne dozvieme po oficiálnom oznámení novej aliancie.
Problémy spoločnosti Nissan
Mitsubishi Motors je z 34 % vlastnená spoločnosťou Nissan a je tiež súčasťou aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Tá sa v súčasnosti nachádza vo fáze reštrukturalizácie. Koncom minulého roka sa Francúzi zbavili 5 % podielu v spoločnosti Nissan, za ktorý orgány tejto spoločnosti (ktorú Nissan kúpil) zaplatili sumu 764 mil.
Renault očakáva, že svoj podiel v spoločnosti Nissan bude postupne znižovať. Zo 43 %, ktoré mal, mu nakoniec zostane 15 %. Podľa agentúry Reuters to pomôže udržať finančnú rovnováhu aliancie v dlhodobom horizonte.
Nissan už nejaký čas stráca podiel na svojich dvoch najdôležitejších trhoch. Teda v USA a Číne, ktoré tvoria polovicu jeho celosvetového predaja.
V USA museli Japonci nedávno prehodnotiť svoju prognózu finančných výsledkov. Na druhej strane, v krajine stredu Nissan nedávno zatvoril svoju najnovšiu a najmodernejšiu automobilku.
Honda tiež prehodnocuje svoje plány pre čínsky trh. Japonci v najbližších mesiacoch výrazne znížia výrobu automobilov so spaľovacími motormi. Zároveň ich spoločné podniky s miestnymi spoločnosťami Dongfeng a GAC prejdú na výrobu niekoľkých nových modelov na elektrinu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Mitsubishi Lancer alebo Subaru Impreza? Ktoré z týchto dvoch veľkých klasických vozidiel je lepšie?
Nová Toyota Corolla dostane revolučnú pohonnú jednotku a ostrý exteriér
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.