Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Nový Volkswagen Transporter T7 si zachová motor TDI, ale dostane elektrickú verziu

3.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything). Epochálna zmena v spoločnosti Volkswagen. Najnovší Transporter T7 už nie je samostatnou konštrukciou tohto nemeckého výrobcu, ale vychádza z Fordu Transit. Motor TDI však...

3.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything).

Epochálna zmena v spoločnosti Volkswagen. Najnovší Transporter T7 už nie je samostatnou konštrukciou tohto nemeckého výrobcu, ale vychádza z Fordu Transit. Motor TDI však zostal zachovaný.

Nový Volkswagen Transporter T7 si zachová motor TDI, ale dostane elektrickú verziu.
Foto: youtube.com/@recanything

Volkswagen a Ford zintenzívňujú svoju spoluprácu. Aspoň v Európe. Američania už ponúkajú modely vyvinuté spoločne s výrobcom z Wolfsburgu. Ide o model Tourneo Courier, ktorý vychádza z modelu Caddy, a elektrické modely Explorer a Capri. Oba tieto automobily sú založené na elektrickej platforme MEB.

Teraz Volkswagen v rámci spoločného úsilia ukázal dlho avizovaný Transporter v siedmom vydaní. Vozidlo vychádzajúce z modelu Transit sa bude ponúkať ako kombi, dodávka a otvorená dodávka.

Okrem toho bude k dispozícii aj variant Caravelle (na báze Fordu Tourneo Custom), vyvinutý na prepravu osôb. V katalógoch Volkswagen sa objavia varianty tohto vozidla s vysokou strechou alebo predĺženým rázvorom.

Volkswagen Transporter T7: alebo Transit v prestrojení

Hoci nový Volkswagen Transportér T7 vychádza z modelu Transit, wolfsburský výrobca mu dal typické črty svojich modelov. To znamená prepracovanú prednú časť, ktorá kombinuje prvky známe z modelu Multivan a elektrického ID.Buzz. Vzadu sa naopak objavili svetlá, vzhľ adom na nový Amarok, ktorý vychádzal z Fordu Ranger.

Kokpit bol z veľkej časti prenesený z Fordu. Jeho najdôležitejšími prvkami sú 12-palcový prístrojový panel a 13-palcová obrazovka infotainment systému. Klasický spínač zapaľovania nahradil štartér motora a páka ručnej brzdy je nahradená prepínačom.

Ďalšia novinka – v modeloch s automatickou prevodovkou je páka prevodovky umiestnená vedľa stĺpika riadenia. „To umožňuje ešte lepší prístup k batožinovému priestoru alebo priestoru pre cestujúcich,“ – uvádza sa v tlačovej správe nemeckej spoločnosti.

V okolí vodiča a spolujazdca sa nachádzajú porty USB-A a USB-C a 12-voltová zásuvka. Vo voliteľnej výbave je k dispozícii 230-voltová zásuvka na napájanie napríklad notebooku.

Viac priestoru a užitočného zaťaženia

Nový Volkswagen Transporter T7 meria na dĺžku 505,0 cm, čo je o 14,6 cm viac ako základný variant predchádzajúceho modelu T6.1. Rozchod kolies sa medzitým predĺžil o 9,7 cm na 310,0 cm.

Na želanie bude k dispozícii aj dlhá verzia. Pri nej je vzdialenosť medzi nápravami 340,0 cm a celková dĺžka sa zväčší na 545,0 cm.

Ďalšia výhoda Volkswagenu Transporter T7 oproti jeho predchodcovi sa prejaví po otvorení batožinového priestoru. Tu sa šírka medzi podbehmi kolies zväčšila až o 14,8 cm – na 139,2 cm – čo uľahčuje napríklad ukladanie europaliet.

Dĺžka batožinového priestoru v štandardnom variante s rázvorom náprav je 260,2 cm (+6,1 cm v porovnaní s odchádzajúcim modelom). V prípade dlhej verzie sa táto hodnota zvýši až na 300,2 cm. Maximálny objem batožinového priestoru modelu Volkswagen Transporter T7 je 5,8, resp. 9,0 m3 (krátka/dlhá verzia). Maximálny počet sedadiel v priestore pre cestujúcich je zase 6.

Nový Volkswagen Transporter T7.

Nemci sa môžu pochváliť aj zvýšením nosnosti svojho vozidla v porovnaní s jeho predchodcom na 1,33 t. Najvyššia hmotnosť prívesu je 2,8 t (predtým 2,5 t). Ďalšou výhodou modelu T7 je jeho dobrá manévrovateľnosť vyjadrená priemerom otáčania 11,8 m.

Volkswagen Transporter T7: široká ponuka motorov

Volkswagen Transporter T7 ponúka na výber širokú škálu motorov. To znamená naftové agregáty s výkonom 110, 150 alebo 170 koní. Novo vyvinutý hybridný systém zase poskytuje 232 koní.
Čoskoro budú v ponuke tohto vozidla aj tri elektrické verzie, ktoré prenášajú krútiaci moment na zadné kolesá. Ich výkon by mal byť 136, 218 alebo 286 koní. Všetky budú využívať trakčnú batériu s čistou kapacitou 64 kWh. Okrem toho bude k dispozícii aj variant so zníženým výkonom a batériou pre mestskú prevádzku.

Volkswagen Transporter T7 bude štandardne využívať pohon predných kolies (verzie TDI a eHybrid). Systém 4×4 bude k dispozícii ako voliteľná výbava, dostupná s agregátom TDI s výkonom 150 k. Variant tohto motora s výkonom 170 koní, podobne ako plug-in hybridy a elektrické modely, spolupracuje výlučne s automatickou prevodovkou.

Aká je cena a kedy sa začne predávať?

Volkswagen Transporter T7 je už dostupný na nemeckom trhu, kde sa ceny začínajú od 36 780 eur. Pohon takéhoto vozidla zabezpečuje motor 2.0 TDI s výkonom 110 koní, ktorý v priemere spotrebuje 7,1 litra nafty na 100 km (podľa WLTP).

Nový Volkswagen Transporter T7 a jeho osobná verzia Caravelle sa vyrábajú v Turecku na rovnakej výrobnej linke ako Ford Transit/Tourneo Custom.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Tu je nový Volkswagen California. Je väčší, má priestrannejšiu kabínu a systém 4MOTION

Tento čínsky karavan je takmer o polovicu lacnejší ako VW Grand California


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov