4.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carsbyml).
Spoločnosť Volvo, ktorá sa začiatkom tohto roka stiahla z ponuky dieselových motorov, prehodnocuje svoje najbližšie plány. Týmto sa Švédi pridávajú k celej skupine ďalších výrobcov.
Volvo bezpochyby pred niekoľkými rokmi vsadilo takmer všetko na istotu. Karta zvaná elektromobilita. V dôsledku toho Švédi začiatkom tohto roka stiahli zo svojej ponuky naftové motory.
Neskôr zasa oznámili, že už nebudú uvádzať na trh žiadne nové spaľovacie vozidlá! Priznal to Bjorn Annwall, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Volvo. Doteraz vyrobené autá mali prejsť iba modernizáciou.
„Model XC90 a naše ďalšie vozidlá založené na platforme SPA1 boli bezpochyby veľmi úspešné. Teraz majú aj výrazný, nadčasový dizajn,“
– povedal Annwall začiatkom roka.
„Okrem iného sme aktualizovali informačno-zábavný systém a zabudovali doň platformu Android Auto. Ďalší krok však môžeme urobiť v oblasti vonkajšieho dizajnu, dizajnu interiéru a multimediálnych systémov. Do toho určite investujeme. Nie sú to veľké investície a presne vieme, ako na to,“
– dodal.
Volvo realizuje plán B
Trh s elektromobilmi však v súčasnosti stratil dynamiku. Áno, každý rok sa ich predáva čoraz viac, ale nie toľko, ako sa predtým predpokladalo.
V dôsledku toho sa ani Volvo – podobne ako Ford, Mercedes a Volkswagen – nemôže obrátiť chrbtom k spaľovacím motorom. Švédi sa naďalej zameriavajú na elektromobilitu a po roku 2030 už nechcú ponúkať iné ako elektrické modely, ale…
Musia zaviesť plán B. „Som silným zástancom elektromobilov, ale vzhľadom na súčasný stav je jasné, že harmonizácia jednotlivých regiónov sveta a dosiahnutie nulových emisií všade si vyžiada čas,“ povedal Jim Rowan, generálny riaditeľ spoločnosti Volvo, počas stretnutia s investormi.
„Hybridné modely sú solídnou alternatívou a ideálnym mostom, ktorý našich zákazníkov privedie k čistej elektrickej energii. Plnohodnotné hybridy a plug-in hybridy vykazujú veľmi dobré výsledky, čo nás núti uvažovať o ďalších investíciách do tohto typu vozidiel,“
– dodal Rowan.
Predajcovia neprežijú len na elektrických vozidlách
Priemyselný časopis Automotive News uvádza, že obrovské obavy o predaj vozidiel švédskej značky vyjadrujú jej predajcovia v USA. Podľa nich príliš rýchly prechod na čisto elektrické autá povedie k predajnej kríze a zatvoreniu mnohých predajní.
Ako príklad tu boli použité elektrické modely XC40 a C40. V prvých mesiacoch tohto roka v USA klesol dopyt po týchto vozidlách až o 74 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023.
Volvo, ktoré vlastní čínska spoločnosť Geely, sa chystá rozšíriť svoje portfólio o hybridy a plug-in hybridy. Navyše Švédi pred niekoľkými mesiacmi podpísali dohodu o partnerstve so spoločnosťou Renault s cieľom vyvinúť účinnejšie spaľovacie motory a hybridné pohonné jednotky.
Volvo bude modernizovať platformu SPA1
Vzhľadom na spomalenie trhu s elektrickými vozidlami Volvo zjavne ešte nepovedalo svoje posledné slovo v oblasti spaľovacích motorizácií. Švédi totiž plánujú práce na modernizácii svojej modulárnej platformy SPA1, ktorá sa používa od roku 2014.
Jej vývoj sa začal v roku 2011, teda po tom, ako Volvo prevzali Číňania. Najskôr bola použitá v druhej generácii modelu XC90 a neskôr si našla cestu aj do nových modelov S a V90, ako aj do rodiny 60. Teda do modelov XC60 a S a V60.
Platforma SPA1 nahradila dve predchádzajúce architektúry značky, P2 a P3. Podľa Švédov sa pri jej návrhu kládol osobitný dôraz na zníženie hmotnosti, racionalizáciu výroby a hybridizáciu. Samozrejme, zohľadňovali sa aj otázky bezpečnosti.
Očakáva sa, že osvieženie platformy SPA1 predĺži životnosť spaľovacích vozidiel Volvo. Je preto možné, že sa Švédi rozhodnú debutovať novými alebo dôkladne modernizovanými inkarnáciami svojich modelov, najmä najpopulárnejších XC60 a XC90.
Hoci sa tomu bránia, pravdepodobne ich k tomu donúti trh. Teda kroky konkurencie a preferencie zákazníkov, ktorí sa skôr či neskôr odvrátia od starnúceho dizajnu švédskej značky a budú sa priaznivejšie pozerať na modely BMW, Lexus alebo Mercedes.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Bude takto vyzerať nová generácia sedanov Volvo? Potenciálny konkurent BMW radu 3
Tu je najnovší brat značky Volvo. Nie je to SUV, ale s výbavou si získa zákazníkov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.