Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Európska únia chce stiahnuť milióny relatívne nových dieselových motorov. A urobí tak ešte tento rok

4.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@differentcarreview-dcr). Európska únia chce ešte tento rok zaviesť nové pravidlá. Výsledkom bude stiahnutie alebo zákaz miliónov dieselových áut na našom kontinente. A hoci sa to...

4.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@differentcarreview-dcr).

Európska únia chce ešte tento rok zaviesť nové pravidlá. Výsledkom bude stiahnutie alebo zákaz miliónov dieselových áut na našom kontinente. A hoci sa to na prvý pohľad zdá prehnané, situácia je taká vážna, ako len môže byť. Nemecká vláda sa už písomne obrátila na Európsku komisiu v snahe obhájiť dieselové motory.

Európska únia chce stiahnuť milióny relatívne nových dieselových motorov.
Foto: youtube.com/@differentcarreview-dcr

Európska únia opäť zaútočí na diesel

Zdá sa, že je logické povoliť akýkoľvek starší automobil, ak spĺňa normy doby, v ktorej sa objavil na trhu. Koniec koncov, toto pravidlo platí od samého začiatku motorizmu. Európska únia však teraz chce zaviesť nové pravidlá a postaviť mačku na hlavu. Nemecký minister dopravy už pred touto situáciou varoval.

Bohužiaľ, táto správa však nie je nafúknutá a nie je to ani panika, ktorú vysielajú vystrašení adresáti. Ako informovali nemecký Bild a tlačová agentúra DPA, nemecký minister dopravy Volker Wissing poslal v tejto veci Európskej komisii osobitný list. Varuje v ňom Európsku úniu pred snahou postupne vyradiť milióny relatívne moderných dieselových áut.

Ako uvádza Bild, ide o prípady s označením C-251/23 a C-308/23. Tie sa týkajú zákonnosti takzvaných „tepelných okien“, pri ktorých spaľovacie motory nemusia spĺňať emisné normy. Ide o štandardný prípad, v ktorom sa súdy opakovane postavili na stranu technickej racionality. Európska komisia však teraz signalizovala, že v tejto veci rozhodne v novembri. Očakáva sa, že to bude mať za následok, že mnohé staršie dieselové autá nebudú môcť jazdiť po cestách.

Ani emisné normy Euro 6 nie sú bezpečné

Volker Wissing varuje pred dôsledkami takýchto opatrení. Bild a ďalšie nemecké médiá citujú jeho list. Podľa nich by nové predpisy porušili viac ako 100 rokov starú zásadu, že auto musí spĺňať len predpisy platné v čase uvedenia na trh. Potom sa môže používať ľubovoľne dlho.

Mnohé staršie dieselové autá nebudú môcť jazdiť po cestách.
Foto: youtube.com/@WTVRCBS6

Samozrejme, tento prístup má zmysel. Obmedzená životnosť automobilov a ich neustály vývoj znamená, že na cestách aj tak nevidíme autá staršie ako 20 alebo 30 rokov. A to je na Slovensku aj tak veľká vzácnosť. Neexistuje teda žiadny racionálny dôvod, prečo sa o tieto autá starať. Ich stiahnutie z trhu je jednoducho prirodzeným vývojom vecí.

Tentoraz však Európska únia chce, aby boli zavedené schvaľovacie kritériá pre uvedenie automobilov s normami Euro 5 (najneskôr od roku 2009) a Euro 6 (2014 a neskôr). Majú spĺňať rovnaké limity, ale podľa novších testov WLTP. Namiesto laboratórnych testov by EÚ chcela vykonávať testy v reálnej premávke. A v nich väčšina starších dieselov nebude schopná splniť predpisy. Pretože na to jednoducho neboli konštruované. Ak teda EÚ dosiahne svoje a zavedie nové predpisy, všetky dieselové autá s normou Euro 5 a začiatkom platnosti normy Euro 6 budú musieť byť stiahnuté z trhu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Máte radi diesel? Nebudete o tom môcť hovoriť nahlas. Táto krajina sa chystá zaviesť nový zákon

Toyota diesel 1.4 D-4D (1ND-TV) – malý, ale tak odvážny


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov