5.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Spoločnosť Porsche mala v poslednom čase dosť problémov. Nemecký výrobca oznámil, že dodávky hliníka potrebného na výrobu automobilov boli prerušené. Okrem toho sa pre nízky záujem o elektrické modely rozhodla znížiť predajné ciele.
Porsche má problém s dodávkami. Hliníka je nedostatok
Výrobca znížil svoje prognózy predaja a ziskovosti v dôsledku prerušenia dodávok hliníka. Nemecká značka oznámila, že nedostatok zliatiny ovplyvňuje výrobu všetkých modelov a očakáva, že ťažkosti budú trvať niekoľko týždňov. Problémy s dodávkami hliníka sú dôsledkom povodní, ktoré v poslednom čase zasiahli európske krajiny. Porsche očakáva, že ročné príjmy z predaja sa v dôsledku toho znížia o 39 až 40 miliónov eur. Zároveň uviedla, že nebude schopná plne kompenzovať meškanie výroby a dodávok automobilov počas celého finančného roka.
Spoločnosť Porsche neuviedla, o ktorého dodávateľa ide, ale Automotive News Europe upozorňuje, že švajčiarske závody Novelis a Constellium mali v posledných týždňoch v dôsledku záplav prevádzkové problémy. Obe spoločnosti spolupracujú so spoločnosťou Porsche, tá však uviedla, že dodávky, ktoré idú nemeckému výrobcovi, nepochádzajú zo Švajčiarska. Treba však poznamenať, že nedostatku hliníkovej zliatiny čelia aj výrobcovia ako BMW, Mercedes a Audi.
Porsche uvoľňuje ciele do roku 2030. Elektromobily sa nepredávajú
Problém s dodávkami hliníka však nie je jediný, s ktorým sa spoločnosť Porsche musí popasovať. Podobne ako iné automobilky, aj nemecká značka bojuje s nedostatočne vysokým záujmom o elektrické vozidlá. Porsche pôvodne predpokladalo, že do roku 2030 bude 80 % predávaných automobilov spoločnosti tvoriť elektromobil. Teraz však výrobca očakáva, že elektrifikácia bude trvať dlhšie, ako sa predpokladalo. Nedostatočný záujem o elektromobily na kľúčových trhoch vrátane Európy viedol nemeckého výrobcu k zníženiu cieľov predaja týchto vozidiel, uvádza agentúra Reuters.
Nemecký výrobca zdôraznil, že realizácia oznámeného cieľa je spojená s dopytom zákazníkov a rozvojom sektora elektromobility. „Prechod na elektromobily trvá dlhšie, ako sme si mysleli pred piatimi rokmi,“ – odkazuje na vyhlásenie, ktoré od spoločnosti Porsche dostala spomínaná agentúra. Ako sa uvádza, stratégia je navrhnutá tak, aby predaj elektromobilov mohol do roku 2030 predstavovať viac ako 80 % celkového predaja, čo však v konečnom dôsledku bude ešte závisieť od dopytu zákazníkov a rozvoja elektromobility. Výrobca si tým necháva bránku pre prípad, že sa stanovený cieľ nepodarí splniť.
Bestseller značky Porsche len v elektrickom variante
Samozrejme, Porsche nie je jediným výrobcom, ktorý musel v poslednom čase výrazne prehodnotiť svoju stratégiu elektrifikácie. Do zoznamu už patria značky ako Volkswagen, Mercedes a Ford. Pravdepodobne žiadna z nich však nevsadila na elektromobily tak výrazne ako Porsche. Prečo? Väčšina výrobcov stále ponúka elektromobily ako ekvivalenty spaľovacích áut. Nemecký výrobca sa však rozhodol, že nová generácia jeho najpopulárnejšieho modelu v ponuke, Macan, bude k dispozícii len v elektrickej verzii. To zase môže jasne ukázať, ako veľmi sa Porsche mohlo vo svojich predpovediach prepočítať.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Úplne nové čínske SUV sa dostane do európskeho cenníka. Stellantis ho už naložil na loď
Dokonalé SUV, ktoré v okamihu dobyje trh? Takýto výkon je absolútnou nevyhnutnosťou
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.