Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Pozor na aplikácie v aute – môžu viesť k úplnému vybitiu batérie

6.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@St3f4N101). Na jednej strane majú majiteľovi vozidla uľahčiť život, na druhej strane však môžu spôsobiť vybitie batérie a nepojazdnosť vozidla. Ukazuje sa, že aplikácie pre...

6.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@St3f4N101).

Na jednej strane majú majiteľovi vozidla uľahčiť život, na druhej strane však môžu spôsobiť vybitie batérie a nepojazdnosť vozidla. Ukazuje sa, že aplikácie pre smartfóny v aute neprinášajú len výhody. Presvedčili sa o tom najmä používatelia modelov Kia a Hyundai.

Pozor na aplikácie v aute – môžu viesť k úplnému vybitiu batérie.
Foto: youtube.com/@St3f4N101

Automobilové aplikácie umožňujú diaľkové ovládanie mnohých funkcií. Pomocou nich možno napríklad skontrolovať, či boli zamknuté dvere, vypnuté svetlá alebo zistiť zostávajúci dojazd. Okrem toho sa používajú aj na spustenie kúrenia v kabíne ešte pred nastúpením do vozidla.

Aplikácie v aute však majú aj svoju temnú stránku. Ako sa domnieva Nórska automobilová federácia (NAF), komunikujú s vozidlom príliš často, čo vedie k predčasnému vybitiu batérie.

Problémy s kórejskými autami

Nóri sa okrajovo zmieňujú o probléme, ktorý sa týka majiteľov vozidiel Kia a Hyundai. Mnohí z nich sa najmä v zime sťažujú na nemožnosť naštartovať svoje autá. Príklad? Tu máte!

Jedným z ľudí, ktorí sa s takýmto problémom stretli, je istý Mats Vindefjard – majiteľ necelý rok starého Hyundai Ioniq 5. Štartovacia batéria v jeho aute zlyhala dvakrát.

„Jazdil som s autom počas dňa a mal som 70 % úroveň nabitia trakčnej batérie. V noci som ju dostal na 80 %. Na druhý deň sa však auto nedalo ani otvoriť,“ hovorí Mats pre časopis Vi Bilägare.

„V štartovacej batérii bolo namerané napätie len 3 V. Nemôže vydržať takú nízku úroveň vybitia, preto bola poškodená a musela sa vymeniť za novú,“ dodáva Mats.

Podľa majiteľa vozidla Ioniq 5 sa batéria v jeho vozidle vybíjala úplne bezdôvodne. Navyše sa mu nechceli otvoriť žiadne dvere a nefungovali ani svetlá. Batériu si nechal vymeniť za novú v rámci záruky hneď na prvýkrát.

Aplikácie komunikujú s vozidlom príliš často, čo vedie k predčasnému vybitiu batérie.
Foto: youtube.com/@Loverofengines101

Podobných prípadov je oveľa viac, ako uvádzajú majitelia vozidiel oboch kórejských značiek na internetových fórach.

Môžu za to automobilové aplikácie?

Na otázku, prečo sa štartovacia batéria vybíja, teraz odpovedala nórska pobočka spoločnosti Hyundai. Potvrdilo sa, že príčinou sú aplikácie v aute.

„Aj v Nórsku sme zaznamenali, že existujú aplikácie, ktoré sa veľmi často kontaktujú s vozidlom a môžu tak spôsobiť vybíjanie 12V batérie,“

– hovorí riaditeľ komunikácie Hyundai Norge Oyvind Knudsen.

To sa má napraviť obmedzením počtu kontaktov s vozidlom, ktoré sa uvádza v žiadostiach – vrátane žiadostí od iných spoločností. Tým sa má menej zaťažovať štartovacia batéria. Okrem toho sa odporúča napríklad nepočúvať rádio, keď vozidlo stojí.

„Tomuto problému by sa však dalo predísť, ak by autá mali o niečo výkonnejšie 12-voltové batérie,“

– hovorí Audun Bergerud z Nórskej automobilovej federácie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

7 príznakov, že vaše auto potrebuje servis. Rozpoznajú ich len skúsení vodiči

5 príznakov, že váš rozvodový remeň čoskoro zlyhá. Čo by ste mali urobiť?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov