Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Ostrá kritika zákazu spaľovacích áut. „Nemci reagujú na zákazy alergicky“.

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Predsedníčka nemeckého združenia automobilového priemyslu Hildegard Müllerová ostro kritizovala plánovaný zákaz registrácie spaľovacích automobilov v roku 2035. „Zákaz nie je potrebný, najmä preto, že...

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Predsedníčka nemeckého združenia automobilového priemyslu Hildegard Müllerová ostro kritizovala plánovaný zákaz registrácie spaľovacích automobilov v roku 2035. „Zákaz nie je potrebný, najmä preto, že Nemci na zákazy reagujú alergicky,“ – povedala.

Ostrá kritika zákazu spaľovacích áut. „Nemci reagujú na zákazy alergicky“.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Hildegard Müllerová, ktorá stojí na čele Nemeckého združenia automobilového priemyslu (VDA), veľkej lobistickej organizácie veľkých automobilových spoločností, poskytla zaujímavý rozhovor denníku Neue Osnabrücker Zeitung. Dotkla sa v ňom nielen ťažkej situácie nemeckého automobilového priemyslu, ale aj plánovaného zákazu registrácie spaľovacích automobilov v roku 2035.

Zákaz registrácie áut so spaľovacími motormi od roku 2035 stále platí

Pripomeňme, že Európska únia pred dvoma rokmi rozhodla, že od roku 2035 sa nebudú môcť registrovať žiadne nové autá so spaľovacími motormi. Na poslednú chvíľu, najmä pre odpor Nemecka, sa rozhodlo, že sa urobí výnimka pre syntetické palivá. Ide o palivá, ktoré sa už dnes môžu tankovať do každého auta so spaľovacím motorom, pretože sa líšia len spôsobom výroby – nepoužíva sa ropa, namiesto toho sa recykluje oxid uhličitý.

Predseda VDA je dôrazne proti zákazu, ktorý má vstúpiť do platnosti v roku 2035. Nielen preto, že, ako povedala, „Nemci sú na zákazy alergickí“, ale predovšetkým preto, že Európa nie je na takúto zmenu pripravená. Ako povedala Müllerová, ani ona, ani VDA, ani nemecké automobilky nie sú proti elektromobilom, ale ich rozvoj a zavádzanie na trhu by malo byť prirodzeným procesom, ktorý vyplýva zo sociálno-ekonomického prostredia vytvoreného politikmi, a nie vynúteným svojvoľným zákazom.

Ak sa tempo rozvoja infraštruktúry radikálne nezvýši, nie je šanca, aby zákaz vstúpil do platnosti v roku 2035.
Foto: youtube.com/@CNET

Európa má s elektromobilmi rovnaké problémy ako Slovensko

Zaujímavé je, že Müllerová spomenula presne tie isté problémy týkajúce sa elektromobility, s ktorými sa stretávame na Slovensku. Týkajú sa nedostatku rýchlonabíjacích staníc, komplikovaných taríf za energiu, nedostatočne rozvinutej elektrickej siete, ktorá nie je prispôsobená vyššiemu dopytu po elektrine, či vysokých cien elektromobilov.

Preto sa Müllerová domnieva, že ak sa tempo rozvoja infraštruktúry radikálne nezvýši, nie je šanca, aby zákaz vstúpil do platnosti v roku 2035. Infraštruktúra sa pritom netýka len nabíjacích staníc, ale aj prenosových sietí a elektrární. Ide teda o otázky, ktoré sú ďaleko za sférou vplyvu výrobcov automobilov, bez ktorých nie je elektromobilita možná.

Inými slovami, podľa prezidenta VDA je bez silných politických iniciatív a radikálnych riešení zákaz v roku 2025 nereálny, najmä preto, že Európska únia má už v roku 2026 prehodnotiť program rozvoja elektromobility.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Tu je nová hviezda v segmente SUV. Nákupný boom prekonal očakávania francúzskeho výrobcu

Leapmotor bude predávať lacné autá. Prvá várka sa plaví do Európy


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Výška, z ktorej sa vám zatočí hlava: Najvyšší most sveta už čoskoro otvorený

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheImpossibleBuild). Čína opäť ukázala svoje inžinierske majstrovstvo a prekonala všetky geografické prekážky! Na juhu krajiny stojí nový obrovský most Huajiang…

Nepodceňujte tankovanie! Jednoduché chyby, ktoré môžu poškodiť vaše auto

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chrisfix). Tankovanie paliva sa môže zdať ako rutinná úloha, no aj táto banálna činnosť môže zanechať následky na vašom aute,…

Čínske lietadlo J-50: Neviditeľný lovec nad Taiwanom.

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/Nickatgreat1220). V posledných dňoch svet obleteli fascinujúce zábery najnovšieho čínskeho stíhacieho lietadla J-50, ktoré vyvolali vlnu špekulácií medzi vojenskými analytikmi.…

Škoda Octavia I: Legenda, ktorá zmenila slovenské cesty a naše pohľady na domácu značku

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mino Surkala). Pamätáte si moment, keď sa na našich cestách objavila prvá moderná Škoda Octavia? Bol rok 1996 a málokto…

Tisíce životov v neistote: Automobilka zatvára svoju továreň

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@gm.canada). Ekonomická vojna, ktorú rozpútal Donald Trump zavedením vysokých ciel na dovoz zahraničných automobilov, si vyberá svoju daň. V Kanade…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov