Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Ostrá kritika zákazu spaľovacích áut. „Nemci reagujú na zákazy alergicky“.

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Predsedníčka nemeckého združenia automobilového priemyslu Hildegard Müllerová ostro kritizovala plánovaný zákaz registrácie spaľovacích automobilov v roku 2035. „Zákaz nie je potrebný, najmä preto, že...

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Predsedníčka nemeckého združenia automobilového priemyslu Hildegard Müllerová ostro kritizovala plánovaný zákaz registrácie spaľovacích automobilov v roku 2035. „Zákaz nie je potrebný, najmä preto, že Nemci na zákazy reagujú alergicky,“ – povedala.

Ostrá kritika zákazu spaľovacích áut. „Nemci reagujú na zákazy alergicky“.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Hildegard Müllerová, ktorá stojí na čele Nemeckého združenia automobilového priemyslu (VDA), veľkej lobistickej organizácie veľkých automobilových spoločností, poskytla zaujímavý rozhovor denníku Neue Osnabrücker Zeitung. Dotkla sa v ňom nielen ťažkej situácie nemeckého automobilového priemyslu, ale aj plánovaného zákazu registrácie spaľovacích automobilov v roku 2035.

Zákaz registrácie áut so spaľovacími motormi od roku 2035 stále platí

Pripomeňme, že Európska únia pred dvoma rokmi rozhodla, že od roku 2035 sa nebudú môcť registrovať žiadne nové autá so spaľovacími motormi. Na poslednú chvíľu, najmä pre odpor Nemecka, sa rozhodlo, že sa urobí výnimka pre syntetické palivá. Ide o palivá, ktoré sa už dnes môžu tankovať do každého auta so spaľovacím motorom, pretože sa líšia len spôsobom výroby – nepoužíva sa ropa, namiesto toho sa recykluje oxid uhličitý.

Predseda VDA je dôrazne proti zákazu, ktorý má vstúpiť do platnosti v roku 2035. Nielen preto, že, ako povedala, „Nemci sú na zákazy alergickí“, ale predovšetkým preto, že Európa nie je na takúto zmenu pripravená. Ako povedala Müllerová, ani ona, ani VDA, ani nemecké automobilky nie sú proti elektromobilom, ale ich rozvoj a zavádzanie na trhu by malo byť prirodzeným procesom, ktorý vyplýva zo sociálno-ekonomického prostredia vytvoreného politikmi, a nie vynúteným svojvoľným zákazom.

Ak sa tempo rozvoja infraštruktúry radikálne nezvýši, nie je šanca, aby zákaz vstúpil do platnosti v roku 2035.
Foto: youtube.com/@CNET

Európa má s elektromobilmi rovnaké problémy ako Slovensko

Zaujímavé je, že Müllerová spomenula presne tie isté problémy týkajúce sa elektromobility, s ktorými sa stretávame na Slovensku. Týkajú sa nedostatku rýchlonabíjacích staníc, komplikovaných taríf za energiu, nedostatočne rozvinutej elektrickej siete, ktorá nie je prispôsobená vyššiemu dopytu po elektrine, či vysokých cien elektromobilov.

Preto sa Müllerová domnieva, že ak sa tempo rozvoja infraštruktúry radikálne nezvýši, nie je šanca, aby zákaz vstúpil do platnosti v roku 2035. Infraštruktúra sa pritom netýka len nabíjacích staníc, ale aj prenosových sietí a elektrární. Ide teda o otázky, ktoré sú ďaleko za sférou vplyvu výrobcov automobilov, bez ktorých nie je elektromobilita možná.

Inými slovami, podľa prezidenta VDA je bez silných politických iniciatív a radikálnych riešení zákaz v roku 2025 nereálny, najmä preto, že Európska únia má už v roku 2026 prehodnotiť program rozvoja elektromobility.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Tu je nová hviezda v segmente SUV. Nákupný boom prekonal očakávania francúzskeho výrobcu

Leapmotor bude predávať lacné autá. Prvá várka sa plaví do Európy


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Superrýchle vlaky bez rušňovodičov? V Japonsku už čoskoro

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/gigafactories). Prichádzajú plne autonómne superrýchle osobné vlaky? V Japonsku sa už o štyri roky začne testovanie najmodernejšej technológie na vlakoch…

Bizarný svet: Čína vyrába falošné VW Beetle zo sklenených vlákien

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ElectricClassicCars). Wecan Beetle má elektrický motor a používa sa na svadby a propagačné akcie. Každý, kto má rád kreslené filmy…

Prizmatická batéria, ktorá sa dobije za 10 minút, je realitou

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Spoločnosť StoreDot začala pracovať na svojich nových prizmatických bunkách začiatkom roka. Teraz izraelská spoločnosť uvádza, že jej nové články…

Autodomiešavač: Základné vybavenie pre stavebníctvo

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@codrut1991). Vo svete stavebníctva si jedno zo zariadení vydobylo dôležité miesto, a to nákladné vozidlo s miešačkou na betón. Tento…

Mestské auto CT-2 s nastaviteľnou šírkou bude uvedené na trh v roku 2026

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork:). Ľahké vozidlo má stáť 18997,20 EUR a vyrábať sa v Cecompe ako Microlino. Niekedy úzke a niekedy široké. S…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov