7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl).
Znižovanie počtu pracovných miest, obmedzovanie výroby a stále klesajúci dopyt po elektromobiloch. To všetko spolu s rastúcimi cenami energie a byrokraciou teraz ohrozuje nemecký automobilový priemysel. Združenie VDA vyzýva vládnucich, aby začali rokovania s Bruselom, zrušili sankčné clá na čínske autá a zamerali sa na rozšírenie siete nabíjačiek.
Výroba v Nemecku je čoraz menej rentabilná. V dôsledku rastúcich cien energií, vysokých miezd a čoraz horšej dostupnosti surovín, ako aj nemeckej byrokracie je alebo bude ohrozená budúcnosť mnohých závodov v automobilovom priemysle. Znižovanie počtu pracovných miest, obmedzovanie výroby a dokonca vyhlasovanie bankrotov legendárnych spoločností – to sa už deje. V dôsledku toho vyhlásili v júli bankrot okrem iných aj Recaro alebo BBS.
Nemecký automobilový priemysel je v čoraz horšej situácii
Podľa Nemeckého zväzu automobilového priemyslu (VDA) majú vzhľadom na súčasnú situáciu šancu prežiť na nemeckom trhu len tie spoločnosti, ktoré zarábajú v zahraničí.
– vysvetlila Hildegard Müllerová, šéfka Nemeckého združenia automobilového priemyslu (VDA), v rozhovore pre Neue Osnabruecker Zeitung začiatkom augusta.
Zástupcovia VDA sú presvedčení, že len lacnejšia energia a zabezpečenie prístupu k surovinám môžu mnohé podniky zachrániť pred hromadným prepúšťaním. Hildegard Müllerová vyzýva vládnucich, aby čo najskôr prijali rozhodnutia a opatrenia na zastavenie procesu deindustrializácie. Podľa šéfky VDA musia orgány vyvinúť oveľa väčší tlak na Brusel, ako aj nadviazať energetické a obchodné partnerstvá s Afrikou, Blízkym východom a Latinskou Amerikou.
Nemecká vláda musí prejsť od rečí k činom, inak sa nedá zastaviť postupujúca deindustrializácia, pretože Nemecko nebude schopné udržať krok s výrobnými nákladmi.
– varoval Hildegard Müller
Šéf VDA chce zrušiť clá na čínske elektromobily
Nemecký automobilový priemysel je v čoraz horšej situácii a podľa Müllerovej zavedenie sankčných ciel v Európskej únii na čínske elektromobily neprinesie nič dobré. Predseda VDA varuje, že hrozia odvetné opatrenia zo strany Číny. Špirála protekcionizmu by potom pravdepodobne najviac zasiahla Nemecko ako vyvážajúcu krajinu.
Dodala, že hoci obrovské dotácie na výrobu elektromobilov v Číne predstavujú pre mnohé koncerny výzvu, sankčné clá nie sú a nebudú správnym opatrením na ochranu nemeckého automobilového priemyslu, pričom poukázala na to, že nemeckí výrobcovia predávajú v Číne približne 100-krát viac automobilov ako čínske značky v Nemecku. Podľa Müllerovej „zaplavenie“ starého kontinentu automobilmi z ríše stredu nikoho neohrozuje.
Rozšírenie siete nabíjačiek na vyriešenie problému
Klesajúci záujem o elektromobily súvisí aj s ochabujúcou infraštruktúrou v mnohých regiónoch. Hildegard Müllerová nalieha na kompetentných, aby urýchlili rozširovanie siete nabíjačiek a zjednodušili systém platieb, aby používatelia mohli nabíjať svoje elektromobily na ktoromkoľvek nabíjacom mieste.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Európska únia chce stiahnuť milióny relatívne nových dieselových motorov. A urobí tak ešte tento rok
Tu je nová hviezda v segmente SUV. Nákupný boom prekonal očakávania francúzskeho výrobcu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.