Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Nemecko bije na poplach. Automobilový priemysel čelí čoraz väčším problémom

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl). Znižovanie počtu pracovných miest, obmedzovanie výroby a stále klesajúci dopyt po elektromobiloch. To všetko spolu s rastúcimi cenami energie a byrokraciou teraz ohrozuje nemecký...

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl).

Znižovanie počtu pracovných miest, obmedzovanie výroby a stále klesajúci dopyt po elektromobiloch. To všetko spolu s rastúcimi cenami energie a byrokraciou teraz ohrozuje nemecký automobilový priemysel. Združenie VDA vyzýva vládnucich, aby začali rokovania s Bruselom, zrušili sankčné clá na čínske autá a zamerali sa na rozšírenie siete nabíjačiek.

Nemecko bije na poplach. Automobilový priemysel čelí čoraz väčším problémom.
Foto: youtube.com/@autogefuehl

Výroba v Nemecku je čoraz menej rentabilná. V dôsledku rastúcich cien energií, vysokých miezd a čoraz horšej dostupnosti surovín, ako aj nemeckej byrokracie je alebo bude ohrozená budúcnosť mnohých závodov v automobilovom priemysle. Znižovanie počtu pracovných miest, obmedzovanie výroby a dokonca vyhlasovanie bankrotov legendárnych spoločností – to sa už deje. V dôsledku toho vyhlásili v júli bankrot okrem iných aj Recaro alebo BBS.

Nemecký automobilový priemysel je v čoraz horšej situácii

Podľa Nemeckého zväzu automobilového priemyslu (VDA) majú vzhľadom na súčasnú situáciu šancu prežiť na nemeckom trhu len tie spoločnosti, ktoré zarábajú v zahraničí.

– vysvetlila Hildegard Müllerová, šéfka Nemeckého združenia automobilového priemyslu (VDA), v rozhovore pre Neue Osnabruecker Zeitung začiatkom augusta.

Zástupcovia VDA sú presvedčení, že len lacnejšia energia a zabezpečenie prístupu k surovinám môžu mnohé podniky zachrániť pred hromadným prepúšťaním. Hildegard Müllerová vyzýva vládnucich, aby čo najskôr prijali rozhodnutia a opatrenia na zastavenie procesu deindustrializácie. Podľa šéfky VDA musia orgány vyvinúť oveľa väčší tlak na Brusel, ako aj nadviazať energetické a obchodné partnerstvá s Afrikou, Blízkym východom a Latinskou Amerikou.

Nemecká vláda musí prejsť od rečí k činom, inak sa nedá zastaviť postupujúca deindustrializácia, pretože Nemecko nebude schopné udržať krok s výrobnými nákladmi.

– varoval Hildegard Müller

Rastúce ceny energie, byrokracia a sankčné clá teraz ohrozuje nemecký automobilový priemysel.
Foto: youtube.com/@ChinaObserver0

Šéf VDA chce zrušiť clá na čínske elektromobily

Nemecký automobilový priemysel je v čoraz horšej situácii a podľa Müllerovej zavedenie sankčných ciel v Európskej únii na čínske elektromobily neprinesie nič dobré. Predseda VDA varuje, že hrozia odvetné opatrenia zo strany Číny. Špirála protekcionizmu by potom pravdepodobne najviac zasiahla Nemecko ako vyvážajúcu krajinu.

Dodala, že hoci obrovské dotácie na výrobu elektromobilov v Číne predstavujú pre mnohé koncerny výzvu, sankčné clá nie sú a nebudú správnym opatrením na ochranu nemeckého automobilového priemyslu, pričom poukázala na to, že nemeckí výrobcovia predávajú v Číne približne 100-krát viac automobilov ako čínske značky v Nemecku. Podľa Müllerovej „zaplavenie“ starého kontinentu automobilmi z ríše stredu nikoho neohrozuje.

Rozšírenie siete nabíjačiek na vyriešenie problému

Klesajúci záujem o elektromobily súvisí aj s ochabujúcou infraštruktúrou v mnohých regiónoch. Hildegard Müllerová nalieha na kompetentných, aby urýchlili rozširovanie siete nabíjačiek a zjednodušili systém platieb, aby používatelia mohli nabíjať svoje elektromobily na ktoromkoľvek nabíjacom mieste.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Európska únia chce stiahnuť milióny relatívne nových dieselových motorov. A urobí tak ešte tento rok

Tu je nová hviezda v segmente SUV. Nákupný boom prekonal očakávania francúzskeho výrobcu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autovisie). Bugatti Chiron Chiron Super Sport 300+ prekonal rekord najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete, ale výrobca sa pri tom…

Objavte slobodu bez káblov: Displej pre motorku, ktorý vám spríjemní každú jazdu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotoCheez). Displej EVKEY prináša technológie Android Auto a Apple CarPlay na vašu motorku jednoduchým a praktickým spôsobom. Je tiež vodotesný…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov