7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TESLATODAY01).
O facelifte Tesly Model Y vieme čoraz viac. Auto sa môže (ale nemusí) dostať na trh ešte tento rok. Okrem iného ponúkne aj dlhší dojazd.
Tesla Model Y bola v minulom roku najpredávanejším automobilom na svete. Zvíťazil aj v rebríčku najpredávanejších vozidiel v Európe. Dalo by sa preto predpokladať, že víťazná zostava sa nezmení a že vôbec nepotrebuje modernizáciu.
Konkurencia však nespí a takmer každá značka si Teslu berie na mušku. To znamená, že Model Y musí po vzore modernizovaného Modelu 3 v auguste 2023 podstúpiť rýchlu omladzovaciu kúru.
Tesla Model Y Juniper: čo sa zmení?
Tesla má tradíciu pomenovávať modely po restylingu nie číslami alebo kódmi, ale slovami. V prípade Modelu 3 to padlo na Highland, zatiaľ čo Model Y sa vraj bude krstiť prezývkou Juniper. V slovenčine toto slovo znamená borievka.
Čo sa zmení? Zatiaľ sa musíme spoliehať nie na oficiálne materiály značky. Pokiaľ ide o vzhľad, Tesla Model Y Juniper bude mať LED pásik, ktorý sa bude tiahnuť po celej šírke karosérie. Ide o módny detail v dizajne automobilov už roky (napríklad Volkswagen tento „patent“ využíva v modeloch ID.7 alebo ID.5), ale Tesla ho doteraz nepoužívala.
V prednej časti Model Y pravdepodobne dostane užšie svetlomety, ktoré vozidlu dodajú dynamickejší vzhľad. V interiéri sa pravdepodobne objaví ambientné osvetlenie, ventilácia sedadiel a vylepšené multimédiá. Podobne ako Model 3, aj model Y pravdepodobne dostane vylepšenú zvukovú izoláciu.
Väčšia batéria?
Podľa najnovších informácií dostane Tesla Model Y Juniper väčšiu batériu. V súčasnosti má kapacitu 75 kWh, ale hovorí sa, že nová trakčná batéria by mohla ponúknuť 95 kWh, čo predstavuje nárast o 26 %.
To znamená, že dojazd Modelu Y Juniper by mohol dosiahnuť až 800 km, a to aj vďaka aerodynamickým vylepšeniam. Súprava s kapacitou 95 kWh sa s najväčšou pravdepodobnosťou dostane do variantov Performance a Long Range. Základná verzia môže mať ešte menšiu batériu.
S najväčšou pravdepodobnosťou hovoríme o článkoch druhej generácie 4680, ktoré sa v súčasnosti používajú v nákladnom aute Cybertruck. V porovnaní s prvou generáciou, používanou v modeli Y, má nová 4680 v katódach menej kobaltu v porovnaní s niklom, čo znižuje výrobné náklady. Takisto neobsahuje mangán a v anódach je namiesto uhlíka kremík.
V súčasnosti ide celá výroba článkov 4680 do spoločnosti Cybertrucks. Očakáva sa však, že ich čoskoro začnú dodávať aj spoločnosti Panasonic a LG, čím sa zlepší ich dostupnosť.
S architektúrou 800 V?
To by určite zlepšilo rýchlosť a krivku nabíjania a zvýšilo konkurencieschopnosť tohto vozidla. Takúto architektúru už používa spoločnosť Cybertruck. Je však pravdepodobné, že Tesla Model Y Juniper ju nedostane. Možno to bude možné až s úplne novou generáciou tohto automobilu. Zatiaľ je ťažké predpovedať, kedy bude mať premiéru.
Tesla Model Y Juniper by mohla byť oficiálne predstavená ešte tento rok. O tom, že sa blíži facelift, svedčia napríklad atraktívne lízingové ponuky na súčasné exempláre „odchádzajúcej“ generácie.
Bude Tesla Model Y Juniper drahšia ako staršia verzia? V prípade tohto amerického výrobcu to nie je zrejmé. Jedno však môže byť isté – tento automobil opäť spôsobí rozruch na trhu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Konkurent BYD Yuan Plus debutuje s faceliftom. Nezha X pôjde do zámoria ako oveľa modernejšie SUV
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.