Pravidlá, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Pneumatiky budeme kupovať menej často, ale nemusíme nevyhnutne ušetriť peniaze

11.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Factory_Monster). Aj opotrebovaná pneumatika musí brzdiť takmer ako nová. Je to dôsledok nariadenia EÚ, ktoré má podporiť dlhšiu životnosť pneumatík. Je to dobrá správa pre...

11.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Factory_Monster).

Aj opotrebovaná pneumatika musí brzdiť takmer ako nová. Je to dôsledok nariadenia EÚ, ktoré má podporiť dlhšiu životnosť pneumatík. Je to dobrá správa pre vodičov, ale len teoreticky. Mnohé nasvedčuje tomu, že za „odolnú gumu“ budeme platiť viac.

Pneumatiky budeme kupovať menej často, ale nemusíme nevyhnutne ušetriť peniaze.
Foto: youtube.com/@Factory_Monster

Vodiči dobre vedia, že každá pneumatika, aj tá horšia, má na začiatku dobré vlastnosti. Keď sa však behúň opotrebuje, mnohé prestávajú plniť svoju funkciu. Najmä na mokrej vozovke zle brzdia. Z tohto dôvodu si niektorí používatelia, ktorí dbajú na bezpečnosť, kupujú nové pneumatiky a staré, ale ešte nie úplne opotrebované pneumatiky vyhadzujú.

Nové pneumatiky – kupujeme ich príliš často

Potvrdzuje to aj štúdia spoločnosti Michelin. Podľa tejto štúdie je až 50 % pneumatík vyradených z prevádzky, keď sa hĺbka dezénu blíži k 3 mm, čo je dvakrát viac, ako vyžaduje zákon. Každopádne k tomu nabádajú mnohí odborníci, ktorí sa netají tým, že čakať, kým behúň dosiahne svoje minimum, nie je najlepší nápad. V dôsledku toho sa každoročne na celom svete predčasne vyradí 400 miliónov pneumatík.

Dlhšia životnosť nových pneumatík

Od júla platí európske nariadenie R117-04 o výkone nových automobilových pneumatík. Nový zákon presadzuje, že výrobok musí poskytovať takmer rovnakú brzdnú dráhu počas celej svojej životnosti, a to až do hĺbky dezénu menšej ako 2 mm.

Jednu sadu pneumatík budeme používať dlhšie, ale pri ich výmene zaplatíme viac ako predtým.
Foto: shutterstock.com/wk1003mike

Pneumatiky sa teraz budú pred uvedením do predaja podrobovať novému testu. Bude to skúška brzdenia za mokra z rýchlosti 80 až 20 km/h na vozovke pokrytej 1 mm vody. Ak výrobca nesplní stanovený ukazovateľ „úroveň priľnavosti opotrebovaných pneumatík na mokrom povrchu“, nedostane schválenie. Dôležité je, že pneumatiky už boli týmto spôsobom testované, ale s továrenskou hĺbkou dezénu.

Nové pneumatiky – ekologické náklady

Uplatňovanie tohto nariadenia zníži dopyt po pneumatikách v EÚ o 128 miliónov kusov ročne alebo až o 30 %. To znamená úsporu pre motoristov vo výške takmer 7 miliárd EUR. Bohužiaľ, tu sa dobré správy končia. Menšie príjmy pre pneumatikárske spoločnosti a technologické zmeny naznačujú, že straty a dodatočné náklady sa prenesú na zákazníkov. Výsledkom je, že jednu sadu pneumatík budeme používať dlhšie, ale pri ich výmene zaplatíme viac ako predtým.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Meníte pneumatiky? Predtým si skontrolujte jeden detail

Celoročné pneumatiky – rozumná úspora alebo pasca? Každý sa nad tým musí zamyslieť


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov