17.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wagnerdco).
Na svete sú stále miesta, kde Fiat vedie štatistiky predaja. Tak je to napríklad v Brazílii, kde je o taliansku značku veľký záujem. Tu je jedným z najpredávanejších vozidiel mestské batoľa segmentu B. Ide o Fiat Argo, ktorý teraz dostal bojovnejšiu verziu. Je možné, že by mohol v Európe vzbudiť veľký záujem, a to nielen medzi fanúšikmi talianskej značky.
Z niekdajšej sily značky Fiat zostali len spomienky. Aspoň na Slovensku. Zároveň by ma zaujímalo, či si ešte niekto pamätá, ako Fiat vládol slovenskému trhu a dlho bol medzi poprednými miestami v rebríčku v našej krajine. Na druhej strane Atlantiku je však situácia úplne iná a Fiat je veľmi silným hráčom. Platí to najmä v Brazílii (viac ako 20-percentný podiel na trhu do začiatku roka 2024), kde je mestské batoľa segmentu B jedným z najobľúbenejších modelov. Je čas pozrieť sa bližšie na Fiat Argo, model porovnateľný veľkosťou s Toyotou Yaris alebo Suzuki Swift.
Argo je jedným z najobľúbenejších modelov na miestnom trhu (druhý najobľúbenejší model značky Fiat a piaty v rebríčku Top 10 nových automobilov v Brazílii v roku 2024). Vozidlo debutovalo v roku 2017 a napriek svojmu veku je stále pomerne obľúbené. Technológia je pravou talianskou kreativitou. Veď ako by to mohlo byť inak?
Luigi si berie niečo z Punto a niečo z Palio
Auto bolo vyvinuté na novej, tzv. ekonomickej platforme MP1 (Modular Platform 1), ktorá obsahuje mnohé riešenia známe zo starších modelov (Palio alebo Punto pre juhoamerický trh), čo samotný výrobca netají. A to okrem iného znamená oslobodenie od kontroverzného francúzskeho benzínu PureTech, ktorý v Európe tak silno presadzuje koncern Stellantis. Všetky motory vo Fiate Argo sú konštrukcie z úspešnej rodiny FireFly (1,0 l 77 k, 1,3 l 107 k a 1,8 l 139 k), ktoré boli, samozrejme, upravené na spaľovanie etanolu. Spomedzi nich je pre najnovšiu verziu Argo Endurance k dispozícii iba jeden.
Nový Fiat Argo Endurance v bojovnejšom variante so zvýšenou svetlou výškou, zosilneným zavesením, ochrannými krytmi kľúčových komponentov a terénnymi pneumatikami prichádza na brazílsky trh len s motorom FireFly 1,3 l s výkonom 107 k a tradičnou manuálnou prevodovkou (5 prevodových stupňov). Výrobca sa chváli zväčšenými nájazdovými a výjazdovými uhlami, vďaka ktorým je vozidlo lepšie prispôsobené horším miestnym cestám a dojazdu na tzv. mimomestskú alokáciu.
Samozrejme, aké trhové vybavenie. Preto sú k dispozícii mnohé doplnky ako platené možnosti. Za multimediálne rádio, multifunkčný volant, parkovacie senzory, hmlové svetlá alebo dokonca USB port si musíte priplatiť. Zaujímavým riešením je bezpečnostný balík, ktorý obsahuje nielen alarm proti krádeži, ale aj zámok rezervného kolesa, čo je z európskeho pohľadu niečo mimoriadne exotické.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínsky Defender za 17 500 EUR nás privádza do šialenstva!
Ford Puma, takmer rovnako lacný ako Dacia Duster
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.