19.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirkKreifels).
Toyota spolu s Mazdou a Subaru koncom mája oznámili, že spoločne pracujú na novej generácii spaľovacích motorov. Japonci teraz poskytli ďalšie podrobnosti, z ktorých najdôležitejšia je gigantický výkon 600 koní z objemu len 2 litre. Bude to ďalšia prekážka na ceste k úspechu elektrifikácie?
Japonci sa nevzdávajú spaľovacieho motora
Japonci sa netají tým, že napriek tlaku na vývoj elektromobilov dokážu aj v dnešnej dobe prísť s úplne novými spaľovacími motormi. Toyota, na rozdiel od mnohých výrobcov na celom svete, nikdy nevsadila všetko na jednu kartu. Výrobca dokonca radšej platil pokuty za neplnenie emisných cieľov, ako by mal investovať do nechcených elektromobilov.
Šéf Toyoty očakáva, že elektromobily získajú maximálne 30-percentný podiel na trhu. Zvyšok zákazníkov zostane navždy pri spaľovacích motoroch – alebo si vyberie iné alternatívy. Samozrejme, tento prístup znamená nemalé obete, ale určite sa oplatí. Mať v portfóliu len jeden typ pohonnej jednotky je obrovské obmedzenie. Nedávno sa dokonca aj Volvo rozhodlo prehodnotiť svoje elektrické plány.
Toyota preto spolu s Mazdou a Subaru pracuje na úplne novej generácii spaľovacích motorov. Majú mať objem 1,5 a 2 litre. Hoci presné špecifikácie ešte nie sú známe, vieme už pomerne veľa. Motory budú s prirodzeným nasávaním aj preplňované turbodúchadlom a budú pripravené aj pre hybridy. Problém by nemal byť ani s rôznymi druhmi paliva – benzínom, naftou, vodíkom alebo syntetickými palivami.
Toyota uvádza ďalšie podrobnosti
Z nedávno zverejnených technických údajov vyplýva, že nový 2-litrový motor s turbodúchadlom by mal prekonať súčasný 2,4-litrový agregát. Zároveň by mal byť agregát menší a úspornejší. Motor bude tiež nižší, vďaka čomu bude predná časť vozidla aerodynamickejšia.
To všetko Japoncom otvorí mnohé dvere. Toyota bude pracovať na návrate ikonického modelu Celica a roadsteru MR2. Obe novinky by mali dostať rovnakú technológiu, t. j. dvojlitrový motor a pohon všetkých kolies. Slabšia verzia by mala dosahovať výkon 300 koní a krútiaci moment 400 Nm. Vo výkonnejšej verzii sa tieto hodnoty zvýšia na 400 koní a 550 Nm.
Podľa neoficiálnych informácií by mala vrcholná verzia agregátu generovať až 600 koní, resp. 300 koní z jedného litra. To sú skutočne pôsobivé výsledky. Pôjdu Japonci so svojimi motormi tak ďaleko, že ich dajú do predaja? Dúfame, že áno.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najmenší a najspoľahlivejší motor značky Volkswagen? Na čo si treba dať pozor
„Najhorší motor všetkých čias“ dostáva 10-ročnú záruku
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.