Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Takto Toyota odrádza od používania elektrických vozidiel. Už žiadne benzínové autá. Šokujúce správy z Ameriky

19.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Nezáujem Toyoty o elektromobily je v tomto odvetví dobre známy. Teraz sa ešte viac prehlbuje. Agentúra Reuters informuje o novej stratégii japonského konglomerátu. Ukazuje...

19.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Nezáujem Toyoty o elektromobily je v tomto odvetví dobre známy. Teraz sa ešte viac prehlbuje. Agentúra Reuters informuje o novej stratégii japonského konglomerátu. Ukazuje sa, že Japonci pripravujú ďalšiu revolúciu v ponuke pohonných jednotiek. Pre niektorých zákazníkov to môže byť šok.

Takto Toyota odrádza od používania elektrických vozidiel. Už žiadne benzínové autá. Šokujúce správy z Ameriky.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Je Toyota len hybrid? Vôbec nie! Na mnohých trhoch po celom svete Japonci stále úspešne predávajú naftové a benzínové verzie. Spoločnosť sa nevzdáva ani vodíkových a plne elektrických pohonov. Ten však vyvíja tak pomaly, že je ľahké nadobudnúť dojem, že Japonci by sa najradšej vzdali len elektrických vozidiel. Japonské vedenie sa netají svojimi pochybnosťami o rozvoji elektromobility.

Podľa agentúry Reuters sa Toyota stáva najpomalšou spoločnosťou na trhu, ktorá zavádza elektrický pohon. Analytici navyše predpovedajú, že Toyota by sa mohla stať prvou spoločnosťou na svete, ktorá sa vzdá automobilov poháňaných len benzínom. Čo bude robiť namiesto toho? Nie je ťažké to predpovedať. Hybridy, hybridy a ešte viac hybridov. Inými slovami, kombinácia benzínového motora a elektrického pohonu. Na veľkých trhoch, ako je Európa a USA, budú všetky vozidlá Lexus a Toyota v ponuke len hybridné alebo plug-in hybridné (táto technológia sa dostane dokonca aj do kompaktnej Corolly). Alebo takmer všetky, ak bude spoločnosť nútená ponechať v ponuke elektrické vozidlá (BEV majú v roku 2030 tvoriť maximálne 30 % všetkých predajov).

Toyota alebo hybridné a plug-in hybridné vozidlá

David Christ z americkej divízie Toyoty sa netají ďalšími plánmi koncernu. Ukazuje sa, že v blízkej budúcnosti sa začne analýza všetkých ponúkaných modelov z hľadiska pohonu. To všetko s cieľom posúdiť, ktoré vozidlá majú najväčší potenciál pre rozšírenie hybridov. V praxi to znamená, že na severoamerickom trhu sa upustí od verzií poháňaných len benzínom. Je príznačné, že v prípade niektorých populárnych modelov sa tak už stalo. Obnovené Camry prichádza na trh len v hybridnej podobe (verzia V6 bola po facelifte stiahnutá). To isté platí v USA pre model Land Cruiser alebo veľkú dodávku Sienna. Japonci očakávajú, že podiel hybridných pohonov prekročí 50 % celkového predaja na americkom trhu už v budúcom roku.

V Európe a USA, budú všetky vozidlá Lexus a Toyota v ponuke len hybridné alebo plug-in hybridné.
Foto: youtube.com/@toyotausa

Samozrejme, hybrid nie je to isté ako hybrid. Preto sa plánuje investovať okrem iného aj do vývoja plug-in verzií. Nové modely Toyoty by mali byť efektívnejšie z hľadiska pohonu, ako aj nákladov. Preto sa pracuje na zvýšení dojazdu plug-in hybridov (nové modely prejdú väčšiu vzdialenosť na elektrinu) a na znížení nákladov na použité batérie. Cieľom Toyoty je, aby bol cenový rozdiel medzi bežným hybridom a plug-in variantom oveľa menší ako v súčasnosti. Podľa agentúry Reuters to všetko preto, aby spoločnosť získala viac času na vývoj plne elektrických modelov. Na tie bude ešte čas.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová Toyota Corolla dostane revolučnú pohonnú jednotku a ostrý exteriér

Celosvetový predaj automobilov. Neslýchané, čo robí Toyota


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Maserati oživuje Rolex Monte-Carlo Masters cu MC20 Ciel11

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Značka je titulným sponzorom a oficiálnym vozidlom turnaja už štvrtý rok po sebe. Pre Maserati je apríl synonymom červenej…

Kórejská odpoveď na Trumpove clá: Dvojmiliardový balík podpory pre automobilový priemysel

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Automobilový priemysel Južnej Kórey čelí silnému úderu zo strany USA. Nové 25-percentné clá na importované vozidlá ohrozujú kľúčový sektor…

„Jazdime 130 km/h a porazíme Rusko!” – Nemecká fantázia, ktorá otvára otázky o zdravom rozume

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mabeline72). Nemecký Kielov inštitút pre svetovú ekonomiku priniesol návrh, ktorý znie ako vystrihnutý z absurdnej komédie. Obmedzenie rýchlosti na nemeckých…

Volkswagen v problémoch: Americké clá a environmentálne normy podrazili zisky

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarVibes-98). Nemecký automobilový gigant Volkswagen zažil v prvom kvartáli roku 2025 turbulentné obdobie. Profit spoločnosti prudko klesol o viac ako…

Automobilka nečakane skončila výrobu

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Rahayu footage). Nové clá na elektrické vozidlá z Číny spôsobili vážne trhliny v spolupráci medzi čínskym Leapmotorom a nadnárodným gigantom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov