21.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Zdá sa, že 1,6-litrový hybridný pohonný agregát spoločnosti Renault, uvedený na trh v roku 2020, má problémy so spoľahlivosťou. Spoločnosť spustila internú kampaň na odstránenie problémov.
1,6-litrový hybridný agregát Renault sa nachádza vo viacerých modeloch v ponuke francúzskeho výrobcu. Reč je, samozrejme, o modeloch Clio, Megane, Captur a Arkana. Je tiež namontovaný v dvoch modeloch z portfólia značky Dacia: Jogger a Duster.
Podľa spoločnosti L’argus má výrobca také problémy so spoľahlivosťou, že je potrebné vymeniť prevodovku. Renault pripravil pre konzolu špeciálnu technickú operáciu, ktorá, ako dúfa, situáciu vyrieši.
Ako pri každom uvedení výrobku na trh, aj tu nastáva obdobie dozrievania. Štyri roky po oficiálnom uvedení na trh tak motor 1.6 Hybrid od spoločnosti Renault zaznamenal len drobné zádrhele, ktoré sa vyriešili preprogramovaním systému a servisnými zvolávaním. Teraz sa však zdá, že problém je vážnejší a podľa francúzskej publikácie problémy s prevodovkou hlásia aj samotné servisy.
V čom spočíva problém s hybridným motorom Renault?
Navyše tieto problémy interne potvrdil aj výrobca a Renault v máji tohto roku spustil špeciálnu technickú operáciu. Niektorí majitelia sa sťažovali na „stratu trakcie pri štartovaní, ktorá si vyžaduje odtiahnutie vozidla“, alebo hlásili prítomnosť „hlásenia o prehriatí elektromotora“.
Príčinou problému je malá časť, ktorá však môže mať veľké následky. Konkrétne súvisí s poruchou tesnenia O-krúžku primárneho hriadeľa O-krúžku elektromotora. V dôsledku toho sa do motora dostáva olej, ktorý spôsobuje jednu alebo obe vyššie uvedené anomálie.
V závislosti od závažnosti problému sa bude riešenie líšiť. Ak sa objaví hlásenie „prehriatie elektromotora“, ktoré generuje chybový kód DTC 0A9098, predajcovia demontujú snímač teploty. Napr. ak z jeho otvoru uniká olej, pokyn je vymeniť toto rúrkové tesnenie vstupného hriadeľa a vyčistiť elektromotor.
Ak je strata trakcie vozidla pri štartovaní sprevádzaná prítomnosťou chybového kódu DTC 16D861, technickým riešením je kompletná výmena prevodovky.
Týka sa tento problém aj vozidiel značky Dacia?
Problém sa týka modelov Clio, Megane, Captur a Arkana vybavených plne hybridným motorom 1,6 l (140 alebo 145 k), ako aj motorom PHEV s výkonom 160 k. Týka sa vozidiel vyrobených v období od roku 2020 do 19. januára 2024. Renault nezačal zvolávaciu spoločnosť, ale rozhodol sa riešiť problém individuálne pre každého zákazníka podľa toho, aké problémy má vozidlo, alebo či vôbec nejaké existujú.
O modeloch Dacia vybavených touto motorizáciou nie sú žiadne informácie, ale niektorí majitelia sa na problémy tohto druhu sťažujú na Facebooku alebo Reddite. Ak si všimnete, že sa vozidlo správa neprirodzene, alebo sa vám takáto chyba zobrazí na prístrojovej doske, odporúčame vám navštíviť predajcu, ktorý problém diagnostikuje.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Je Dacia Duster stále najlepšou voľbou vo svojej triede? Toto SUV je už vo svojej tretej generácii
Nízkonákladový crossover značky Dacia, náhrada modelu Logan, má digitálnu podobu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.