21.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way).
Spoločnosť BYD je jedným z popredných svetových výrobcov elektromobilov. V Európe je však táto značka stále pomerne neznáma. Napriek tomu Číňania v najbližších rokoch plánujú obrovskú expanziu na tunajšie trhy. Na starom kontinente chcú byť totiž vnímaní ako Apple.
BYD sa má v najbližších rokoch stať vedúcou značkou v oblasti automobilových technológií. Hoci je v Európe v súčasnosti takmer úplne neznáma, práve na našom kontinente sa má stať takmer domácim produktom.
BYD: stať sa jednou z európskych značiek
„Chceli by sme, aby o päť rokov spotrebitelia vnímali BYD ako jednu z európskych značiek. Chceme, aby o značke BYD premýšľali ako o Apple v automobilovom priemysle. Chceme, aby ľudia cítili, že sme európska spoločnosť a výrobca odtiaľto,“
– hovorí viceprezidentka spoločnosti BYD Stella Li v rozhovore pre britský časopis Auto Express.
Odhliadnuc od skutočnosti, že Apple nie je európska značka, sa tento plán zdá byť zaujímavý a veľmi ambiciózny. Aktivity sa už začali. Patrí medzi ne napríklad budovanie povedomia o značke na festivale rýchlosti v Goodwoode alebo sponzorovanie futbalových majstrovstiev Euro 2024.
„Čoraz častejšie chceme byť súčasťou významných kultúrnych alebo športových podujatí. Čím častejšie sa na nich zúčastňujeme a čím viac ľudí si začne spájať našu značku, tým viac ľudí bude jazdiť našimi autami. Naše ciele môžeme dosiahnuť za menej ako päť rokov,“
– Li pokračuje.
Vozidlá na mieru
Zatiaľ je známe len to, že BYD otvorí svoje nové sídlo v Spojenom kráľovstve, kde vznikne jediná inžinierska divízia, ktorej úlohou bude „zabezpečiť kvalitu výrobkov“ jazdiacich po cestách v Spojenom kráľovstve, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Španielsku alebo Poľsku.
„Zameriavame sa na to, čo hľadá spotrebiteľ, na jeho skúsenosti. Čínski spotrebitelia majú svoje vlastné požiadavky. Britskí spotrebitelia majú iné potreby ako francúzski, nemeckí alebo talianski spotrebitelia.“
– Li vysvetľuje.
Pripomíname, že sériová výroba modelov BYD sa začne v európskej výrobnej a výskumno-vývojovej základni v Budapešti v Maďarsku (začne sa do konca roka 2025).
BYD: stratégia nezávislá od ciel
„BYD je globálna spoločnosť a našou stratégiou je umiestniť výrobné základne v rôznych regiónoch, takže aj bez otázky ciel by sa BYD rozhodol postaviť továreň v Európe,“
– Li uzatvára.
Podobnou cestou ako BYD sa vydala napríklad kórejská spoločnosť Kia, ktorá tiež sponzorovala majstrovstvá Európy vo futbale. Na jej autá sa pred dvadsiatimi rokmi pozeralo s takmer rovnakou rezervou ako na autá BYD v súčasnosti.
Šikovná stratégia medzitým priviedla značku Kia na miesto, o ktorom teraz čínsky gigant sníva. Jedinou otázkou sa zdá byť, ako dlho chcú Číňania dosiahnuť svoj vysnívaný status. Teda „európsky výrobok“ vnímaný ako Apple.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.