22.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto.youtube.com/@YouCarTV).
Nie je žiadnym tajomstvom, že na európsky automobilový trh vstúpilo niekoľko významných hráčov z Číny. Dokonale načúvajú potrebám zákazníkov a prispôsobujú svoje ponuky SUV tak, aby boli atraktívnejšie z hľadiska ceny, výkonu a výbavy. Teraz to BYD a ďalšie značky robia v segmente luxusných vozidiel.
Nielen BYD SEAL osloví bohatších zákazníkov
Čínsky gigant BYD aktualizuje svoj elektrický sedan a postaví ho priamo proti Tesle, svetovej hviezde elektromobilov. Hoci BYD Seal patrí k najatraktívnejším vozidlám v segmente elektrických sedanov, je pravda, že stále zďaleka nedosahuje úroveň Tesly Model 3. Zdá sa však, že aktualizovaný Seal, ktorý dostal dôležité prvky [moderný trochu futuristický imidž, časom získa na popularite.
Čoraz viac čínskych konkurentov ohrozuje vládu amerického giganta v Európe. Dôležité je, že čoraz viac vodičov zabúda na svoje predsudky voči čínskym značkám. V dôsledku toho elektrický start-up Aehra oficiálne požiadal taliansku vládu o čiastočné financovanie svojho plánu vývoja a výroby vo výške 1,2 miliardy eur. Talianska značka plánuje vyrábať dve luxusné vozidlá, navyše tak chce robiť výlučne v Taliansku.
Nie je žiadnym tajomstvom, že miestna vláda sa už pokúšala vzkriesiť automobilový priemysel. Po tom, čo sa Stellantis vo veľkej miere spoliehal na výrobu vozidiel talianskej značky v zahraničí, došlo k viacerým nezhodám. V dôsledku toho je návrh na výrobu SUV a sedanu Aehra veľmi atraktívnym návrhom.
SUV s názvom Impeto a sedan Estasi sa objavia už v roku 2026?
Taliansky start-up plánuje začať výrobu modelu SUV s karosériou Impeto a sedanu Estasi v polovici roka 2026. Miestom výroby má byť Mosciano Sant’Angelo v Abruzzách v strednom Taliansku. Okrem toho sa má plánovaný výrobný závod postupne rozširovať. Konečná ročná výrobná kapacita má byť 25 000 kusov každého modelu.
Nie je tajomstvom, že oba modely navrhol Filippo Perinii, ktorý v minulosti pracoval pre značky ako Alfa Romeo, Lamborghini a Italdesign. Začínajúci podnik založil syn egyptského bankára žijúceho vo Švajčiarsku Hazim Nada. V minulosti sa zaoberal obchodovaním s komoditami prostredníctvom svojej švajčiarskej spoločnosti Lord Energy. Ďalším zakladateľom je Sandro Andreotti. Je to bývalý výsadkár talianskej armády a spolu s Nadom zakladateľ spoločnosti AeroGravity, ktorá vyrába vertikálne veterné tunely.
Vozidlá Aehr majú byť poháňané jedným motorom vpredu a dvoma motormi vzadu s celkovým výkonom 800 koní. To im umožní dosiahnuť maximálnu rýchlosť 260 km/h a zrýchliť na stovku za menej ako tri sekundy. Sedan Estasi aj SUV Impeto majú veľkú batériu s kapacitou 120 kWh, ktorá poskytuje výnimočný dojazd 800 km. Okrem toho použitie uhlíkových vlákien umožnilo použiť prispôsobené bezrámové dvere.
Bude mimoriadne potešujúce, keď talianska vláda schváli našu žiadosť o financovanie a vyberie ju ako projekt strategického národného významu, ktorého cieľom je nanovo definovať ultraprémiovú udržateľnú mobilitu prostredníctvom využitia najnovších technických, batériových a výrobných technológií,“ povedal zakladateľ a hlavný akcionár spoločnosti Aehra.
Bude pre Melloniho vládu vytvorenie vozidiel Aehra dobrou voľbou pre čínskych výrobcov?
Pre Taliansko znamená návrh spoločnosti Aehra stovky nových pracovných miest. Hovoríme o 540 pracovných miestach v Mosciane a ďalších 110 v sídle spoločnosti v Miláne. Ak sa vláda rozhodne poskytnúť finančné prostriedky na vývoj oboch vozidiel a výstavbu nového výrobného závodu, spoločnosť Aehra získa podporu vo výške 1,2 miliardy EUR. Očakáva sa, že SUV Impeto bude stáť od 160 000 do 180 000 eur.
Talianska vláda v súčasnosti vedie pokročilé rokovania s čínskou spoločnosťou Dongfeng. Tie sa týkajú výstavby továrne tohto výrobcu v Taliansku.
Taliansky start-up Aehra nie je prvým, ktorý sa pokúša vyrábať svoje autá v krajine. V roku 2021 sa americko-čínsky spoločný podnik Silk EV chystal postaviť svoje superauto v Emílii-Románii. Bohužiaľ, projekt stroskotal pre nedostatok finančných prostriedkov.
Talianska vláda sa začiatkom augusta stretla v Ríme s výrobcami automobilov, dodávateľmi a odbormi. Diskutovalo sa o plánoch zvýšiť výrobu vozidiel v Taliansku na 1,3 milióna kusov zo 750 000 vyrobených v roku 2023.
Okrem toho sa minister obchodu Adolfo Urso dlhodobo snaží presvedčiť spoločnosť Stellantis, ktorá vlastní talianske značky Fiat a Alfa Romeo, aby zvýšila výrobu vozidiel skupiny v krajine na jeden milión. Úplne iným riešením sú námluvy so zahraničnými výrobcami automobilov, vrátane čínskych. Je to lepšie ako nové modely s talianskou DNA a logom?
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Spoločnosť BYD uvádza na trh svoj prvý pickup v zahraničí. Na trhu spôsobí rozruch
Spoločnosť BYD oznámila, že v roku 2025 uvedie na európsky trh 3 modely PHEV
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.