Správy, Zaujímavosti,

Európska únia má problém s čínskymi autami? To znamená jediné – záujem rastie

23.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Lucas-china). Obáva sa Európska únia, že čínske autá zaplavia európsky trh? V skutočnosti sa tento proces už začal. Ponuka automobilov z ďalekej Ázie sa rozširuje....

23.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Lucas-china).

Obáva sa Európska únia, že čínske autá zaplavia európsky trh? V skutočnosti sa tento proces už začal. Ponuka automobilov z ďalekej Ázie sa rozširuje. Európania sa čoraz častejšie rozhodujú pre autá z Číny jednoducho preto, že sú oveľa lacnejšie ako ich kontinentálne náprotivky. Túto expanziu by teoreticky mohlo zastaviť zavedenie avizovaného cla. Ale stane sa tak naozaj?

Európska únia má problém s čínskymi autami? To znamená jediné – záujem rastie.
Foto: youtube.com/@Lucas-china

Bojí sa Európska únia čínskych áut?

Čínske autá sa čoraz častejšie objavujú na európskych uliciach vrátane tých slovenských. Pomaly sa to stáva trendom. Prečo je o autá z Ďalekého východu taký záujem? Na túto otázku môže existovať niekoľko odpovedí. Tou hlavnou je, samozrejme, cena. Čínske autá sú lacnejšie. Zároveň ponúkajú podobný štandard ako ich európske náprotivky. Bežný zákazník si teda musí položiť otázku. Záleží mi až tak veľmi na značke? Alebo si chcem kúpiť dobré, solídne, ale napriek tomu lacnejšie auto?

Môže sa zdať, že tento prílev čínskych automobilov na európsky trh nadobudol veľmi vážne rozmery. Odkiaľ pochádza? Po prvé preto, lebo sa o to začala zaujímať Európska únia. Uvažuje o zavedení dodatočného cla na takéto autá. Čína otvorene tvrdí, že ide o pokus obmedziť vývoz jej automobilov do Európy. V skutočnosti s tým možno súhlasiť. Dodatočné clá by mohli spomaliť prílev čínskych áut na náš kontinent. Hoci… naozaj?

Obmedzia clá vývoz?

Čína tvrdí, že Európska únia a jej rozhodnutia porušujú jej záujmy. Okrem toho majú poškodiť globálne úsilie o ekologickú transformáciu. Ak majú clá obmedziť vývoz automobilov – prevažne elektrických – potom na tom možno naozaj niečo bude? Možno sa tiež pýtať, prečo je vôbec taký rozruch? Žeby to bolo tým, že čínske autá sa chystajú ovládnuť trh a tým poškodiť európskych výrobcov? Znamená výhodná cena týchto áut v kombinácii s ich dobrou úrovňou, že sa ľudia prestanú pozerať na európske značky?

Európania kupujú čoraz viac čínskych áut a sú s nimi spokojní. Dobrá kvalita, solídne spracovanie, dobrý vzhľad… a cena.
Foto: youtube.com/@carnewschina4118

Samozrejme, zavedenie ciel na čínske autá by mohlo vyvolať protiútok zo strany Číny. Koniec koncov, Európa tiež vyváža veľa tovaru do ríše stredu. Peking by mohol vrátiť láskavosť zavedením ciel na náš tovar. Podľa odborníkov by takýto scenár mohol otriasť európskym hospodárstvom. Okrem toho tí istí odborníci tvrdia, že zavedenie ciel aj tak veľa nezmení. Číňania po uplatnení viacerých mechanizmov môžu do Európy aj tak vyvážať rovnaký počet automobilov a zákazníci nepocítia rozdiel v cene.

Kúpili by ste si čínske auto?

V európskej kultúre prevláda názor, že „čínske znamená nižšiu kvalitu“. Je to naozaj pravda? Stačí sa pozrieť napríklad na trh s autami a zrazu sa ukáže, že to nie je celkom tak. Európania kupujú čoraz viac čínskych áut a sú s nimi spokojní. Dobrá kvalita, solídne spracovanie, dobrý vzhľad… a cena. Náš trh sa môže čoskoro zmeniť. A výrobcovia automobilov na starom kontinente nemusia byť s týmito zmenami spokojní.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Genesis GV90: Hovorí sa o sériovej verzii konceptu Neolun

Zeekr 007 by mohol byť najrýchlejšie sa nabíjajúcim elektromobilom na svete


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov