Elektro, Tipy, Zaujímavosti,

Oplatí sa kúpiť nový plug-in hybrid? Kúpa ojazdeného vozidla môže byť oveľa lepšou voľbou

24.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@draytonmotorsgroup). Je pravda, že v čase, keď motorizmus smeruje k elektrifikácii, sa vodiči rozhodne obracajú k čiastočne elektrifikovanému pohonu. Jednoduchý hybrid alebo plug-in hybrid si...

24.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@draytonmotorsgroup).

Je pravda, že v čase, keď motorizmus smeruje k elektrifikácii, sa vodiči rozhodne obracajú k čiastočne elektrifikovanému pohonu. Jednoduchý hybrid alebo plug-in hybrid si dnes kupuje čoraz viac vodičov a záujem o ne neustále rastie. Dnes sa pokúsime zistiť, či sa tento ekologickejší PHEV oplatí kúpiť ako nový zo showroomu.

Oplatí sa kúpiť nový plug-in hybrid? Kúpa ojazdeného vozidla môže byť oveľa lepšou voľbou.
Foto: youtube.com/@draytonmotorsgroup

Dodatočné náklady na kúpu plug-in hybridu sa rýchlo nevrátia

Nemožno poprieť, že automobilový priemysel smeruje k 100 % elektrickým vozidlám. S väčším či menším úspechom, pretože stále nevieme na 100 %, či sa to jedného dňa podarí. Preto sa hybridy a plug-in hybridy považujú za prechodné technológie.

Je známe, že dnes nie je možné povedať, aký bude osud motorov, ktoré kombinujú tepelnú a elektrickú energiu vo väčšej (dobíjateľnej) alebo menšej (nedobíjateľnej) dávke. Dnes však ponúkajú vodičom vážne výhody.

Kúpa obzvlášť „jednoduchého hybridu“, ktorý nemôže jazdiť výlučne na elektrický pohon, je podstatne lacnejšia ako kúpa plug-in hybridu. Tie však majú výhodu komfortného akumulátora – často s kapacitou 10 až 30 kWh – ktorý im umožňuje prejsť niekoľko desiatok kilometrov výlučne na elektrický pohon. Vodič tak môže počítať s autonómiou od 30 do 60 alebo 90 kilometrov bez štartovania benzínového motora. A to aj pri vysokých rýchlostiach na niektorých úsekoch rýchlostných ciest. Okrem toho sa na dlhých cestách môže spoľahnúť na tradičné palivo a nemusí sa obávať o dojazd.

Problémom plug-in hybridov je, že kombinácia dvoch svetov – spaľovacieho a elektrického – je stále veľmi drahá. Situácia sa však výrazne mení, keď uvažujete o kúpe ojazdeného vozidla s technológiou PHEV.

Všetko o systémových technológiách Kia HEV a PHEV.

Prečo si kúpiť ojazdený hybridný automobil PHEV?

Kúpa plug-in hybridu môže byť naozaj dobrou alternatívou, možno lepšou ako kúpa čistého hybridu. Keď si kúpite takýto hybrid z druhej ruky, získate hneď výraznú zľavu.

Nie je žiadnym tajomstvom, že výrobcovia v súčasnosti prechádzajú na inú technológiu, aby ju mohli ponúkať lacnejšie a stále na nej zarábať. V prípade mestských vozidiel má totiž čoraz viac nových hybridov možnosť samonabíjania.

Vodičom sa často nevyplatí priplatiť si za PHEV hybrid v porovnaní so spaľovacím variantom alebo jednoduchým hybridom, a to ani počas životnosti vozidla. Preto má zmysel obrátiť sa na trh s ojazdenými vozidlami s technológiou PHEV.

Pri kúpe PHEV hybridu z druhej ruky môžete dosiahnuť značné úspory. Na európskom trhu zaznamenávame pokles ich cien. Okrem toho nám takáto kúpa umožňuje ušetriť na nákladoch na každodennú prevádzku vozidla. Najmä v meste, kde môžete naplno využiť elektrickú autonómiu takéhoto vozidla.

Je známe, že ak sa rozhodneme pre hybridné vozidlo PHEV, čaká nás náročné každodenné nabíjanie. Tým sa maximalizuje jazda na elektrický pohon. Nie všetci vodiči to robia, čo spôsobilo, že tieto vozidlá sa stali zdrojom záujmu úradníkov EÚ. Prípady, keď zamestnanci firiem vybavení týmito typmi vozidiel jazdili s prázdnou batériou, nie sú ojedinelé.

Pri kúpe PHEV hybridu z druhej ruky môžete dosiahnuť značné úspory.
Foto: youtube.com/@draytonmotorsgroup

Nie je žiadnym tajomstvom, že je preto lepšie mať doma prístup k nabíjaciemu miestu. Nabíjanie je tak oveľa jednoduchšie, a tým sa zlepšuje zážitok z používania tohto pohonu. Mať wallbox tu však nebude povinné.

Čo potrebujete vedieť pri kúpe hybridného vozidla PHEV z druhej ruky?

Plug-in hybridy majú batérie s menšou kapacitou ako 100 % elektrické vozidlá. Ich dojazd je tiež kratší, ale čas nabíjania je naopak oveľa kratší. Pri väčšine modelov, ktorých batérie majú kapacitu od 12 do 18 kWh, trvá nabitie z 0 na 100 % 6 až 9 hodín. Ak batéria nie je vybitá, trvá to kratšie.

Na dlhých cestách sa budete musieť zmieriť s mierne vyššou spotrebou paliva. Je známe, že vozidlo nesie hmotnosť batérií bez použitia elektrického pohonu. Ak však absolvujete dve alebo tri diaľkové cesty ročne, rozdiel bude malý.

Pri kúpe PHEV hybridu z druhej ruky treba mať na pamäti jednu vec. Niektorí výrobcovia sa napríklad rozhodli mierne zmenšiť palivovú nádrž, aby našli miesto pre batériu. Preto sa oplatí takúto kúpu dobre zvážiť a venovať pozornosť špecifikáciám.
Keď sa zbavíte dodatočných nákladov na kúpu nového plug-in hybridu, ojazdený variant je pre mnohých vodičov vhodnou voľbou. Najmä pre tých, ktorí zvyčajne najazdia niekoľko desiatok kilometrov denne a môžu tak urobiť na elektrinu lacnejšiu ako palivo. Na druhej strane majú úplnú voľnosť konania, ktorú im poskytuje spaľovací motor na niekoľko ciest ročne.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volvo už neurobí žiadnu chybu. Elektrické modely nevytlačia spaľovacie modely tak rýchlo

Koľko stojí výmena batérií vo vozidle Dacia Spring a v hybridnom modeli Duster 3


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov