Správy, Zaujímavosti,

Ťažké chvíle automobilky v Európe. Ani najbližšia budúcnosť nevyzerá ružovo

26.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GommeBlog). Ford, ktorý kedysi predával v Európe pol milióna kusov na model, má teraz čoraz väčšie problémy, o čom svedčí aj jeho klesajúci podiel na...

26.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GommeBlog).

Ford, ktorý kedysi predával v Európe pol milióna kusov na model, má teraz čoraz väčšie problémy, o čom svedčí aj jeho klesajúci podiel na trhu. Dôvod je zrejmý – nedostatky v modelovom rade.

Ťažké chvíle automobilky v Európe. Ani najbližšia budúcnosť nevyzerá ružovo.
Foto: youtube.com/@GommeBlog

Ford má na starom kontinente už desaťročia vlastné továrne alebo vývojové centrá. Dokonca má dve európske dcérske spoločnosti – vo Veľkej Británii a v Nemecku.

V priebehu rokov sa tak jednotlivé modely Ford dokonale prispôsobili vkusu používateľov z nášho kontinentu. Zákazníci oceňovali modely Fiesta, Focus, Galaxy, S-Max alebo Mondeo predovšetkým pre ich vynikajúce jazdné vlastnosti v kombinácii s príjemne vyladeným odpružením.

Prehnal to Ford s čistotou?

V poslednom čase to však Ford prehnal. Američania začali čoraz viac presadzovať globálne modely a príliš verili sile elektromobility. V dôsledku toho opustili svoje tradičné autá, ktoré sú ich pracovnými koňmi na starom kontinente.

Mondeo stane minulosťou, zatiaľ čo vlani rovnaký osud postihol aj Fiestu, ktorej prvá generácia bola predstavená v roku 1976. Podobná budúcnosť čaká aj Focus, ktorý sa v súčasnosti dá kúpiť len s motorom 1,0 l, ponúkaným v troch výkonových variantoch (bez športového ST). Výroba tohto vozidla sa skončí v roku 2025. Je to škoda, pretože tento nástupca modelu Escort, predstavený v roku 1998, pri svojom debute dokonca zatienil Volkswagen Golf.

Odvážny, kultivovaný a výborný na ceste si už počas celého prvého roka na trhu našiel 488 679 kupcov. V nasledujúcich troch rokoch predaj tohto vozidla len v Európe presiahol pol milióna kusov!

Klesajúci podiel na trhu

Podľa Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA) klesol predaj značky Ford v Európskej únii a krajinách EZVO (Island, Lichtenštajnsko, Nórsko, Švajčiarsko) v tomto roku o 16,9 % – na 226 365 vozidiel. V rovnakom období pred 10 rokmi našli Američania na starom kontinente dvakrát viac kupcov.

Do júna tohto roku klesol podiel výrobcu na európskom trhu zo 4,1 na iba 3,3 %. V Nemecku, kde je Ford často považovaný za domácu značku, to bolo len 3,7 %. Pred desiatimi rokmi to bolo 7,1 %.

Ford príliš verí elektromobilite

V roku 2021 Ford oznámil, že do šiestich rokov prestane na starom kontinente predávať autá so spaľovacími motormi. Teraz sa však Američania bijú do pŕs a priznávajú, že plány elektrifikácie boli príliš ambiciózne. Dôvodom je „neistota“ okolo predpisov pre elektromobily a očakávania zákazníkov.

Ford, podobne ako ostatní výrobcovia, vsadí na hybridné pohonné jednotky. Zákazníci majú oveľa menší problém s ich akceptáciou ako s drahšími elektrickými pohonmi, ktoré často ponúkajú malý dojazd a vyžadujú dlhodobé nabíjanie.

Ford chce preto vsadiť na flexibilitu pohonných jednotiek. Američania v súčasnosti pracujú na multienergetickej platforme, ktorá by mala byť kľúčom k zlepšeniu ich pozície na európskom trhu.

Spoločnosť Ford priznáva, že plány elektrifikácie boli príliš ambiciózne.
Foto: youtube.com/@FordUK

V hre je však aj nová architektúra pre elektromobily. Označuje sa ako Skunksworks a má slúžiť na vytvorenie menších a lacnejších modelov v ponuke. Zatiaľ o nej nie je veľa informácií. Všeobecne sa však predpokladá, že na nej budú postavení duchovní nástupcovia modelov Focus a Fiesta.

Platforma Skunksworks

Vie sa však, že na rozdiel od predchádzajúceho vývoja má slúžiť cenovo dostupným modelom. To znamená, že má využívať relatívne malé a lacné batérie.

To znamená predovšetkým použitie batérií s chemickým zložením LFP. Tie sú na rozdiel od lítium-iónových cenovo dostupnejšie a poskytujú až päťkrát viac nabíjacích cyklov.

Zaujímavé je, že spoločnosť Ford doteraz nemala architektúru určenú výlučne pre elektrické vozidlá. Mustang Mach-E a F-150 Lightning boli postavené na platformách pre spaľovacie vozidlá. Na druhej strane modely Explorer a Capri boli založené na platforme MEB koncernu Volkswagen.

Pomerne skromný dojazd

V súčasnosti ponuka osobných automobilov Ford so spaľovacími motormi v Európe pozostáva z modelov Tourneo, Mustang, Puma, Kuga a cenovo neúnosných dieselových modelov Explorer a Bronco. Dopĺňajú ich elektrické modely Mach-E, Explorer a Capri, ku ktorým sa v budúcom roku pridajú Puma a Tourneo Courier.

Na pozadí konkurentov, ako sú Kia a Volkswagen, je teda ponuka Fordu pomerne skromná a nevyzerá to, že by sa v dohľadnom čase niečo pohlo.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ford Puma, takmer rovnako lacný ako Dacia Duster

Ford Capri: koľko musíte zaplatiť za novú inkarnáciu klasiky a s čím sa dodáva?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Zachráňte svoj diesel! Ako správna údržba predlžuje životnosť vášho motora.

20.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Matt_Pie). Dieselové motory dosahujú vysoký výkon a nízku spotrebu, no pre optimálnu funkčnosť potrebujú dôkladnú údržbu. Na trhu nájdete špeciálne…

Mazda CX-60: Elegancia a inovácie, ktoré presiahnu vaše očakávania!

20.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kamranfinity). Toyota RAV4 si stále udržiava svoje miesto medzi najpredávanejšími SUV v prémiovom segmente. Ďalším japonským konkurentom, ktorý sa môže…

2025 Omoda 5: uvedenie verzie 4×4 cenovo dostupného čínskeho SUV

20.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carsbyml). Nová Omoda 5 zvyšuje svoju príťažlivosť verziou AWD. A je aj výkonnejšia. Nový model Omoda 5 bol nedávno uvedený…

Znovuzrodenie legendy: Je späť v Oxforde s čerstvým dizajnom!

20.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheMINIac). Výroba modelu Mini Cooper Cabriolet sa vrátila do závodu v Oxforde. Znovuzrodenie legendy: Mini Cooper Cabriolet je späť v…

Prečo potkany milujú šoférovanie viac než chodenie pešo? Zistite, čo nás tento výskum učí o ľudskej vášni pre jazdu!

20.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ConversationEDU). Potkany milujú jazdu v miniatúrnych autíčkach, čo odhalili vedci, ktorí ich naučili ovládať malé elektrické vozidlá. Tento fascinujúci objav…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov