28.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Yanfeng-Global).
Ako bude vyzerať kokpit samojazdiaceho elektromobilu? Čínsky dodávateľ Yanfeng teraz ukazuje jednu z možností so svojím interiérom elektrického vozidla (EVI).
Systém bol predstavený na veľtrhu CES začiatkom roka. Teraz má svoju európsku premiéru, ako píše spoločnosť. Základná myšlienka: ak sa má volant v autonómnom režime sklopiť, je potrebný systém riadenia po drôte. A potom sa dá volant zavesiť aj na bočné rameno. Okrem iného by to malo zabezpečiť väčšiu voľnosť pohybu.
Hlavným komponentom dizajnovej štúdie je modul „Smart Cabin Seat“, ktorý pozostáva z dvoch predných sedadiel a konzoly medzi nimi s ramenom pre riadenie steer-by-wire. Počas autonómnej jazdy slúži displej integrovaný do volantu ako ovládací pult pre dianie na veľkom monitore vpredu, na ktorom možno sledovať filmy alebo surfovať po internete:
Potiahnite volant smerom k sebe
Ak chcete šoférovať sami, jednoducho potiahnite volant smerom k sebe, ako je znázornené na videu. Na volante sa nachádzajú rôzne tlačidlá, takže dotyková interakcia s veľkou hlavnou obrazovkou už nie je potrebná. To znamená, že ho možno posunúť ďaleko dopredu.
V koncepcii EVI už nie je tradičný prístrojový panel s dotykovým displejom. Napriek tomu je veľká obrazovka vpredu dôležitá, pretože údaje o jazde sa zobrazujú na nej, a nie na displeji na volante.
Prvé výsledky spotrebiteľských štúdií s prototypom EVI ukazujú, že tento koncept je dobre prijatý, píše Yanfeng. Pochvaly sa dostalo najmä veľkorysému pocitu priestoru a inovatívnemu usporiadaniu – hoci veľkosť a tvar tradičného SUV sa nezmenili.
V nasledujúcom videu z veľtrhu CES Jeff Stout, výkonný riaditeľ pre globálne inovácie spoločnosti Yanfeng, vysvetľuje fungovanie:
Pre výrobcu automobilov by sa mala montáž sedadiel zjednodušiť. Modulárny prístup zjednodušuje aj demontáž na konci životného cyklu vozidla, čím podporuje obehové hospodárstvo. Okrem toho by sa elimináciou prístrojovej dosky mala znížiť hmotnosť vozidla približne o 11 kg, čo by malo za následok nižšiu spotrebu energie, a teda väčší dojazd.
K tomu sa pridáva použitie udržateľných materiálov: Compression Hybrid Moulding (CHyM) umožňuje použitie prírodných vlákien. V tomto procese hybridného lisovania sú prírodné vlákna vložené do plastového rámca.
Ako vyplýva z úplného názvu spoločnosti Yanfeng Automotive Interiors (Wikipedia), spoločnosť Yanfeng sa špecializuje na interiéry automobilov. Patrí sem vývoj a výroba elektroniky, bezpečnostných systémov, sedadiel a vnútorného vybavenia. Spoločnosť so sídlom v Šanghaji má viac ako 50 000 zamestnancov a v roku 2021 patrila medzi 20 najväčších dodávateľov na svete.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Číňania pracujú na aute, ktoré dokáže zaparkovať do strany jediným pohybom
V jednej európskej krajine tvoria elektromobily 92 % trhu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.