31.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@seenthroughglass).
Spoločnosť Porsche neustále presadzuje syntetické palivo, aby udržala autá so spaľovacími motormi pri živote aj po roku 2035. Nemci upozorňujú, že vozový park existujúcich vozidiel na benzín alebo naftu sa neustále rozrastá. Na druhej strane by syntetické palivo mohlo pomôcť znížiť emisie. Je to lepší nápad pre budúcnosť ako elektromobily?
Syntetické palivo – budúcnosť motorizmu?
Spoločnosť Porsche sa domnieva, že syntetické palivo by sa mohlo rozšíriť. Nemci dodávajú, že bude zohrávať dôležitú úlohu pri ochrane životného prostredia. Má sa totiž používať nielen na pohon nových automobilov so spaľovacími motormi, ale aj tých, ktoré už jazdia po cestách.
Nemecká automobilka prevádzkuje prvý závod tohto druhu na svete. Syntetické palivo Porsche sa vyrába vo výrobnom závode v Čile, ktorý je poháňaný obnoviteľnou energiou. Palivo sa okrem iného používa v pretekárskom seriáli Porsche Supercup a môže sa z neho vyrábať aj e-palivo pre staršie typy automobilov. Práve možnosť udržať staršie autá na cestách bola v skutočnosti prvým hlavným dôvodom na začatie tohto typu výskumu a výroby.
Elektromobily s rastúcimi problémami
Zaujímavé je, že namiesto toho, aby elektromobily neustále rástli a oslovovali čoraz viac zákazníkov, začínajú mierne spomaľovať. Dopyt po elektromobiloch klesá a čoraz viac výrobcov od elektromobility odstupuje alebo mení svoje plány. Okrem toho si to všímajú aj politici a tí, ktorí sú pri moci. Uvedomujú si, že elektromobily nemožno podporovať výlučne.
Vedúci výskumu a vývoja spoločnosti Porsche Michael Steiner: „Od začiatku tohto projektu si čoraz viac ľudí uvedomuje, že e-mobilitu nemožno presadzovať samostatne. Je to hlavná cesta vpred, ale musíme myslieť na obrovský existujúci vozový park spaľovacích vozidiel, ktorý sa stále rozrastá. Každý musí postupne nahrádzať nové autá elektromobilmi. Musíme si však dať pozor na to, ako by sme mohli nahradiť všetku tú fosílnu energiu, ktorú dávame do áut, lodí, lietadiel atď.“
Ako bude vyzerať doprava budúcnosti?
Nemci neočakávajú, že celý priemysel náhle prejde na syntetické palivá. Sú presvedčení, že galón po galóne je potrebné nahradiť fosílne palivá e-palivami. Kľúčom musí byť, koľko ton paliva nahradíme, nie ako. Porsche verí, že začať sa dá primiešavaním, rovnako ako to bolo pri biopalivách.
Angažovanosť spoločnosti Porsche v oblasti e-palív je jedným z hlavných dôvodov, prečo Európska komisia zmiernila svoj postoj k automobilom so spaľovacími motormi. Pôvodne mal byť po roku 2035 v celej EÚ zakázaný predaj nových automobilov s benzínovým a naftovým motorom, ale bola vypracovaná výnimka, ktorá umožnila pokračovať v predaji vozidiel s e-pohonom aj po tomto dátume.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Takmer žiaden výrobca nesplní ciele v oblasti emisií CO2
Osud nafty v Európe je ohrozený. Pôjdu milióny áut do šrotu?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.