1.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@LiebherrGroup).
S touto novinkou prichádzame so značným oneskorením, ale o nič menej sa tešíme, že ju môžeme priniesť aj vám, milovníkom ťažkých strojov.
Austrálska spoločnosť Fortescue sa spojila so spoločnosťou Liebherr Mining s cieľom vyvinúť autonómne banské vozidlo, ktoré bude okrem toho, že bude jazdiť samo, ako prvé svojho druhu na svete pracovať s nulovými emisiami.
Nazývajú ho plne integrovaným riešením pre autonómnu prepravu (AHS). Je založené na osvedčenom nákladnom vozidle T 264 spoločnosti Liebherr, ktoré už viac ako desať rokov prepravuje užitočné náklady s hmotnosťou 265 ton naraz.
Tradične vybavený dieselovým motorom
Projekt, ktorý bol oznámený koncom júla, zahŕňa kombináciu palubnej autonómnej súpravy pre nákladné vozidlo, systému High Precision Machine Guidance na nakladanie zariadení a systému riadenia vozového parku, aby bolo vozidlo kompatibilné s ostatnými vozidlami.
Aj keď je T 264 tradične vybavený dieselovým motorom Cummins QSK60 s výkonom 2 700 koní, spoločnosť Fortescue zatiaľ neobjasnila, ako presne sa jej podarí dosiahnuť nulové emisie pri tomto vozidle AHS. Spoločnosti Liebherr a Fortescue však začiatkom tohto mesiaca spoločne oznámili, že v Austrálii už nejaký čas testujú T 264 poháňaný vodíkom.
Mohla by sa, samozrejme, vydať cestou elektrického pohonu. Spoločnosť Fortescue dosiahla pokrok s nákladiakom, ktorý je schopný zvládnuť 240-tonový náklad. Spoločnosť v marci uviedla, že prototyp poháňaný batériami prekonal jej výkonnostné očakávania. Prevádzkuje aj elektrické rýpadlo, ktoré preukázalo svoje schopnosti presunom milióna ton materiálu.
Spoločnosť Fortescue chce mať od roku 2026 pripravenú celú flotilu ťahačov s nulovými emisiami, ktoré budú pracovať na jej pracoviskách.
„Po dekarbonizácii celého nášho vozového parku odstránime z našej prevádzky každý rok približne 95 miliónov litrov nafty, čo predstavuje viac ako štvrť milióna ton ekvivalentu oxidu uhličitého,“ uviedol generálny riaditeľ Dino Otranto.
Ak čakáte, že sa budete živiť riadením obrovských nákladných vozidiel, mali by ste sa poponáhľať – toto už možno vie, ako na vašu prácu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Verdikt o dieselovom motore. Dieselové autobusy musia v EÚ zmiznúť
Uvedenie nového SUV na trh. Bude hviezdou módneho segmentu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.