Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Inžinieri stavajú lietajúceho humanoida poháňaného prúdovým motorom pre reakciu na katastrofy

2.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@artificialandmechanicalint7212). Predstavte si, že ste sa zranili na odľahlej horskej ceste, ale podarilo sa vám kontaktovať záchrannú službu. Ak taliansky výskum prinesie ovocie, prvým, kto...

2.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@artificialandmechanicalint7212).

Predstavte si, že ste sa zranili na odľahlej horskej ceste, ale podarilo sa vám kontaktovať záchrannú službu. Ak taliansky výskum prinesie ovocie, prvým, kto dorazí na miesto, môže byť malý humanoidný robot s jetpackom.

Inžinieri stavajú lietajúceho humanoida poháňaného prúdovým motorom pre reakciu na katastrofy.
Foto: youtube.com/@artificialandmechanicalint7212

Využíva dvojnožca podobného dieťaťu

Projekt skupiny pre umelú a mechanickú inteligenciu na Talianskom technologickom inštitúte (Istituto Italiano di Tecnologia) využíva dvojnožca podobného dieťaťu určeného na výskum umelej inteligencie – iCub – a jeho cieľom je dostať ho na zem pomocou tryskoveho pohonu.

Okrem toho, že mu na chrbát pripevnili dvojprúdový balík, tím tiež obetoval pôvodné ohybné ruky robota podobné ľudským rukám v prospech ďalších ohnivých JetCatov. Výskumníci tvrdia, že ťah dosahuje maximálne 1 000 N (približne 225 lbf) a teplota výfukových plynov môže dosiahnuť až 800 °C (1 472 °F).

Model iRonCub3 inšpirovaný Tonym Starkom má novo vyvinutú titánovú chrbticu, ktorá mu pomáha vyrovnať sa so silami pri hre, a namiesto zábavného vonkajšieho obleku na predchádzajúcom prototype má tepelne odolné kryty. Nová elektronika zásadne zmenila jetpack. Nainštalovali sme doň snímače sily a krútiaceho momentu a odstránili sme niektoré komponenty, aby sme uvoľnili miesto pre modernizovaný systém.

iRonCub3 sneak peek: experimentálna oblasť a predbežné overenia.

Ako môžete vidieť na videu vyššie, projekt je ešte len v počiatočnom štádiu vývoja, ale tím už otestoval humanoida poháňaného tryskami v aerodynamickom tuneli, aby overil letecké simulácie. Aj napriek tomu, že niekoľkokrát zapli trysky, iRonCub3 sa ešte nevzniesol. Tím však verí, že čoskoro dosiahne vznášanie sa.

Bol overený plánovač trajektórie

Na inom mieste boli vyvinuté a analyzované algoritmy riadenia letu a v simuláciách bol overený plánovač trajektórie. Tím v súčasnosti pracuje na „odhade polohy a orientácie robota v priestore“ s využitím údajov z jeho inerciálnej meracej jednotky a hĺbkovej kamery Real Sense na hrudníku.

„Zložitosť tejto výskumnej osi sa výrazne líši od klasických výziev humanoidnej robotiky,“ poznamenali výskumníci.

„Kľúčovú úlohu zohráva termodynamika, keďže emisný plyn turbíny má teplotu približne 800 stupňov Celzia a takmer rýchlosť zvuku; aerodynamika systémov s viacerými telesami potrebuje neurónové siete s fyzikálne informovanými komponentmi, ktoré sa vyhodnocujú online; nastavenia regulátorov musia kombinovať vysoko a nízkoprúdové aktuátory ako kĺby a turbíny; plánovače sú potrebné na generovanie nielen dynamiky motora, ale aj trajektórie turbíny. Experimentálne overovanie je rovnako závažné ako nebezpečné, takže priestor na improvizácie je malý.“

Konečným cieľom je mať humanoidy, ktoré môžu letieť na miesto katastrofy/pohotovosti a vykonávať letecké kontroly alebo poskytovať kľúčové údaje vzdialenému personálu. Bude však schopný aj pristáť a chodiť, pohybovať sa cez prekážky, vystupovať po schodoch, otvárať dvere a podobne. Ako už bolo naznačené, mohlo by to byť užitočné pri záchranných akciách na mieste, ale aj pri kontrole nebezpečných budov alebo infraštruktúry.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Robot spoločnosti Tesla sa bude čoskoro používať v továrňach. Kedy sa podľa Elona Muska dostane do predaja?

Na železniciach pracujú veľké humanoidné roboty. Budúcnosť sa už blíži


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ako dlho trvá premlčacia lehota dopravného priestupku?

17.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@thesouthcarolinasecessioni3637). Tu sa dozviete, koľko mesiacov trvá, kým sa dopravný priestupok premlčí. Keď vodič poruší pravidlá cestnej premávky, hrozí mu…

Kríza batérií v Európe pokračuje

17.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Spoločnosť Northvolt zatvorí svoj najväčší závod a prepustí zamestnancov. Európsky batériový priemysel prechádza ťažkým obdobím. Mnohí výrobcovia prehodnocujú svoje…

Pirelli sa spája so spoločnosťou Bosch pri vývoji superinteligentných pneumatík

17.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FarwellInvestor). Na základe novej dohody o spolupráci poskytne spoločnosť Bosch svoje odborné znalosti v oblasti hardvéru a softvéru Na základe…

Cupra Terramar – 5 vecí, ktoré by ste o nej mali vedieť

17.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RastoChvalaofficial). Cupra zvyšuje vzrušenie! Terramar je najnovším modelom značky, ktorým sa začína úplne nová éra v histórii SUV španielskeho výrobcu.…

Prečo sa autá balia do červenej fólie? Je to jasný odkaz

17.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoAuctionRebuilds). Youtuber sa vybral na dvor aukčného domu, aby si našiel ďalšie auto na projekt. Jeho pozornosť upútalo parkovisko plné…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov