2.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@betriton).
Lotyšský inovátor BeTriton v priebehu rokov vyvinul niektoré z najzaujímavejších transformátorov mobility na celom svete, počnúc trojfunkčnou elektrickou trojkolkou/motorčekom/člnom. Bol to dokonale inšpiratívny produkt v ideálnom čase – v polovici roka 2020.
Po tom, ako tento projekt posunula dopredu, koncom minulého roka predstavila verziu s prívesom, pretože počítala s tým, že niektorí zanietení pedáleri by mohli uprednostniť obytný čln, ktorý by mohli ťahať spolu so svojimi ebajkami. Teraz sa vracia s ďalšou alternatívou: elektrifikovaným prívesom, ktorý vydáva vlastný výkon motora, takže ho cyklista môže ťahať prostredníctvom tradičného bicykla, bez potreby ebajku.
Nukleárno-limetkovo zelený príves eTrailer od spoločnosti BeTriton má podobný tvar karosérie/korby ako jeho pôvodný príves bez pohonu, ale je doplnený o prudko sklonenú vyskakovaciu pevnú strechu. Slúži na ochranu pred slnkom a poveternostnými vplyvmi na vode a v tábore a zároveň obsahuje flexibilný solárny panel s výkonom 200 W na nabíjanie palubnej batérie e-drive. Konštrukcia nahrádza drsnejšiu voliteľnú striešku, ktorú sme videli na pôvodnom prívese BeTriton, a využíva sadu plynových vzpier, ktoré sa pri ťahaní na bicykli spúšťajú nadol, čím sa znižuje odpor vzduchu a zároveň zabezpečuje nabíjanie.
Zmenou je pridanie 250 W elektromotora
Najväčšou zmenou oproti pôvodnej konštrukcii prívesu BeTriton 2023 je pridanie 250 W elektromotora, ktorý umožňuje prívesu eTrailer vyrovnať svoju vlastnú pridanú hmotnosť, takže cyklista ho môže ťahať jednoduchým šliapaním do pedálov bez toho, aby sa kotúľal z mierneho kopca ako kreslená postavička. Dokážeme si predstaviť, že systém bude najlepší na rovinatých cestách popri jazere, nie na stúpaniach do vysokohorského terénu, ale elektrickú podporu určite oceníte pri ťahaní približne 175 kilogramov (príves bez batérií a užitočného zaťaženia).
Pohon e-drive je poháňaný dvojicou batérií LFP s kapacitou 1 440 Wh, ktoré zabezpečujú odhadovaný dojazd až 150 km na súši. Spoločnosť BeTriton verí, že pri dostatočnom slnečnom žiarení sa bude e-trailer schopný nabíjať nepretržite a poskytovať neobmedzený dojazd.
Pokiaľ ide o ovládanie výkonu prívesu, spoločnosť BeTriton v súčasnosti využíva systém s dvojitým plynom, ktorý kombinuje hardvér palca a ťažného zariadenia. Spoločnosť nám povedala, že ešte nedokončila návrh a stále skúma ďalšie možné nastavenia vrátane škrtiacej klapky integrovanej do ťažného zariadenia, čo je možnosť, ktorú označuje ako ďalekosiahlu, ale uvažuje o nej.
Na vode poháňajú batérie eTraileru samostatný pohon s výkonom 2 150 W, ktorý je vhodný na plavbu rýchlosťou do 8 km/h. Bočné kolesá sa otáčajú o 90 stupňov smerom nahor a obsahujú pripojiteľné nafukovacie pontóny pre lepšiu stabilitu. Predné koleso sa zdvíha z vody, ale zdá sa, že jazdí čiastočne vo vode, zatiaľ čo samotné koleso sa ukladá na systém nosičov na ťažné zariadenie na korme lode, úplne nad vodnou hladinou. BeTriton odhaduje dojazd na vode na 25 km (15,5 míle) až neobmedzený, v závislosti od poveternostných podmienok.
Kempovanie
Aj keď kempovanie na vode znie ako novinka, hádame, že väčšina ľudí sa rozhodne pre bezpečie a stabilitu na pevnine. Rovná podlaha prívesu eTrailer ponúka plochu na spanie s rozmermi 97 x 210 cm (38 x 83 palcov), na ktorej môžu táborníci priamo ležať alebo si pre väčšie pohodlie umiestniť podložku na spanie. To je o niečo užšie ako typické lôžko v karavane motorového vozidla, ale nie je to nič nezvyčajné v efektívnych minikemperoch a vôbec to nie je zlé pre príves na bicykel. Napriek tomu vyzerá najpohodlnejšie pre jednotlivcov, ufúľané páry alebo dospelého/dieťa. S dĺžkou takmer 2,1 metra (7 stôp) môže na palube pravdepodobne spať aj pes – len dúfajte, že nie je prítulný.
Pokiaľ ide o ochranu pred poveternostnými vplyvmi v kempe, bočné panely z PVC sa zapínajú na zips a spájajú predné a zadné okno. Čím poskytujú 360-stupňovú ochranu pred poveternostnými vplyvmi s panoramatickým výhľadom a pevnou strechou nad hlavou.
Príves eTrailer má dĺžku 4,5 m a šírku 1,4 m, pričom jeho výška sa dá nastaviť v rozmedzí od 1,2 do 1,8 m pomocou zdvíhacej strechy. Má panely z karbónu a sklenených vlákien na ráme vyrobenom z hliníka a nehrdzavejúcej ocele, ktorý sa odvaľuje na 24-palcových kolesách ebike. Predná kotúčová brzda obsahuje parkovací zámok. Príves eTrailer s hmotnosťou 175 kg zvládne zaťaženie 75 kg (165 lb) ako príves a 225 kg (496 lb) ako čln a karavan.
Odhad ceny
Povedali by sme, že spoločnosť BeTriton odviedla dobrú prácu pri prispôsobovaní svojho konceptu prívesu na použitie so štandardnými pedálovými bicyklami a pri vylepšovaní celkového dizajnu v tejto druhej iterácii.
Spoločnosť odhaduje základnú cenu eTraileru na 11 900 EUR pred zdanením a dopravou, záujemcovia si môžu eTrailer, štandardný príves alebo originálny mikro-RV BeTriton s integrovaným bicyklom predobjednať už teraz. Tí, ktorí by si ho chceli vyskúšať, nájdu v súčasnosti požičovňu pri jazere Teper v severnom Lotyšsku a BeTriton spolupracuje aj s ostrovom na kolesách vo švajčiarskom Arbone, ktorý je jeho prvým miestom požičiavania mimo domovskej krajiny.
Investičná kampaň
Spoločnosť BeTriton nedávno ukončila kampaň na investovanie do vlastného kapitálu na portáli CrowdCube, pričom získala nové finančné prostriedky vo výške niečo vyše 80 000 EUR. Peniaze budú použité ako premostenie z predbežného kola vo výške 385 000 EUR do budúceho základného kola a budú zamerané na zvýšenie výroby a rozšírenie prítomnosti spoločnosti BeTriton v Európe.
Spoločnosť BeTriton zďaleka neponúka len jeden z najzvláštnejších malých mikrokempingov na svete. Chce svoje výrobky prezentovať ako udržateľnejšiu alternatívu k tradičným obytným automobilom a lodiam. Okrem ich predaja dúfa, že sa jej podarí rozšíriť prenájom do hotelov, kempingov a ďalších dovolenkových destinácií po celej Európe a ponúkať vozidlá za sadzbu 100 EUR na deň.
Zdá sa, že jej plavidlá by sa hodili na viacdňové cyklistické/loďové výlety a BeTriton sa zameriava na cestovné kancelárie, vyhliadkové destinácie a dobrodružné spoločnosti ako potenciálnych zákazníkov a partnerov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Aká je maximálna rýchlosť, ak máte strešný nosič
Prečo by sa ťažký náklad nemal umiestňovať na zadnú časť prívesu? Toto video vám pomôže pochopiť
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.